• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

Häj.
    Ankan: kul att det verkade så trevligt på arbetsplatsen. Då hoppas vi alltså för fullt.

Ingis: jo, det var jättespännande här i tråden idag. Håller med om att du verkar väldigt väldigt cool.

Villemoa: hoppas du känner dig bättre nu.

Ninnis: besvärligt med pluttens åksjuka. Hoppas det går att ordna på nåt sätt. Så din make måste vänta till nästa måndag med burkbesöket? Nå, nog är det riktigt.

Lycka till på repet, Lanovia.

Blomman: Mera bud! Jaa!

Hvidis: Byta till större blöjor på lillan? Åh, tänk vad fort tiden går.

Ikväll är det aerobics i byn. Har laddat större delen av dagen för att förflytta den otränade och segslöa kroppen däråt.

• Jenny står brud 090801

Vi har alltid vår hund i bur i bagaget, och det har funkat jättebra. Hon blir hur lugn som helst och lägger sig och sover. Innan har hon inte kunnat vara själv någon annanstans än just i buren i bilen. Vi övade med korta stunder först, så att hon vande sig...

Ninnnis skrev 2009-08-31 16:54:40 följande:
    Lanovia, vi har haft honom både i bak- och framsätet, med sele som man fäster i säkerhetsbältet. Googlade lite och läste några som menade att hundarna blir mindre åksjuka om de är i en bur, det kanske är värt att prova?
  • Daa

Har just kommit tillbaka efter att ha undsatt maken. På provtur i sin projektbil fick han soppatorsk, ca en kilometer hemifrån.
    Som den goda hustru jag är (skrattade åt maken? Okej, kanske inte så god hustru ändå ) åkte jag ju genast dit med reservdunken. Då insåg han att han behövde lite verktyg så jag fick skjutsa hem honom. Plötsligt drog karln ner byxorna och satte sig bredvid mig. Ett ögonblick hann total förvirring fara genom mitt huvud, men sedan kom jag ihåg Fjällbruttans dyblöta svampplockning med döttrarna och deras strategi att skydda bilklädseln från väta.
    Det var väldigt svårt att inte skratta hela vägen hem.
    Men det slutade lyckligt iaf.

• Jenny står brud 090801

Härligt att få sig ett gott skratt såhär på en måndagskväll!! Ibland får man skratta åt sin make...

Daa skrev 2009-08-31 19:31:49 följande:
    Har just kommit tillbaka efter att ha undsatt maken. På provtur i sin projektbil fick han soppatorsk, ca en kilometer hemifrån. Som den goda hustru jag är (skrattade åt maken? Okej, kanske inte så god hustru ändå ) åkte jag ju genast dit med reservdunken. Då insåg han att han behövde lite verktyg så jag fick skjutsa hem honom. Plötsligt drog karln ner byxorna och satte sig bredvid mig. Ett ögonblick hann total förvirring fara genom mitt huvud, men sedan kom jag ihåg Fjällbruttans dyblöta svampplockning med döttrarna och deras strategi att skydda bilklädseln från väta. Det var väldigt svårt att inte skratta hela vägen hem. Men det slutade lyckligt iaf.
  • lanovia 08

Daa

Blommis, spännande!!!

Hvidis, hon verkar växa som hon skall i alla fall det lilla livet.

Repet gick bra. Jag lyssnade på tecken från kroppen men fick inget som sa till mig att sluta spela. Dock har inte lungorna den plats de behöver riktigt så lite extra jobbigt var det. Men kul.

Ninnis, vet inte hur det hjälper mot åksjuka men ja de blir defintivt lugnare ju mindre plats de har (sen finns det gränser åt det hållet också). Men det är lätt att tro att man är snäll om man ger sin hund väldigt mkt utrymme men då får de bara mer som de måste vaka över och hålla kolla på, vilket kan stressa upp dem. I början hade vi våran lös i bagaget (innan pappa fick byggt den binge hon har nu). Då pep hon som en stucken gris gick knappt att köra med henne i bilen, så fort hon fick bingen så tystnade hon o åker nu bil utan det minst problem.
    Så kanske hjälper det mot åksjukan också???

• lanovia 08

Nej nu skall jag mysa ner mig i soffan med mannen 5 min innan jag sängen.

• lanovia 08

innan jag sängen??? ja fatta själva.

• lanovia 08

Jag har börjat få kramp i vaderna på natten. Undrar om det beror på någon brist? Får hem och bläddra i gravidboken tror jag.

Ingen som vaknat ännu idag??

Svar på tråden I vått och torrt och väntan