• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Ninnis har du hört något om hur det gick för plutten att åka bil idag?

• lanovia 08

Du har nog med att hålla kolla på det egna utan att räkna mina veckor så det förstår jag att du inte har kolla på.
    Är i v 19 nu.

passionsblomman skrev 2009-09-01 13:23:40 följande:
    Lanovia, vilken vecka har du hunnit in i nu egentligen?Jag har tappat all koll på precis allt känner jag...
  • Fjällbruttan

Hej

Tittar in innnan jag ska hasa ut i trädgården och riva ner myggtältet och klippa gräset för sista gången i år, nu är det officielt höst här

Igår sen maken skjutsat mamma till sjukan så var han på STOOOORA Ica och köpte, rökt fläsk, flatrökt skinka, amerikafläsk så nu kommer han nog överleva jakten....
    Jag gillar hösten!
    Myser... tända ljus, gosa soppor, härliga deckare och kolla film.... kanske måste klämma in nån promenad där emmellanåt?!
    jag äter som en gris just nu, får jag inte i mig nåt varannan timme torrulkar ag så tårarna rinner, äckligt! Maken kom springande med ett plommon till sängen i morse

Blomman, underbart med bud, mera, mera,mera!!!
    Mera + till dig också

Ankan, hoppas du får jobbet, låter jättebra!

Ingis, husgrunder är kul, vi gjorde ju en platta till vår maskinhall förra sommaren.. det var kul att kolla då alla andra jobbade

Förmodligen skulle jag skriva mer och kommentera mer men jag minns inget längre, har förmodligen babblat med er i tankarna så hoppas lite telepati funkar

Jo förresten, om sprinklersna startar kan man trycka bröstvårtorna innåt och framförallt tänka på nåt annat, då kan det stoppa upp, sätt på uppsalingskoppar annars och spara den skvätten i plastmuggar i frysen (max tre månader) braatthalager

• passionsblomman

Jag har nyss bestämt mig för att vara en riktig räpa och när vi flyttar tänker jag avsluta allt hos min nuvarande teleoperatör av ren princip.

Saken är den att ibland får man allt visa sin välvilja och måna om de kunder man redan har hellre än att vara "vi kan tyvärr bara erbjuda"-stiffa och patetiska.

Jag sa till tjejen att "ÄH! KLART att ni kan om ni vill, störtlöjligt och då tackar jag för absolut ingenting alls och går härmed vidare. Det ska bli mig ett nöje att boka upp alla familjens olika telefoni och tv-abonnemang i en annan firma om ett par veckor, adjö"

Så det nya abonnemang jag nyss bokade river jag och telefonen som ingick i det skickas tillbaka och så var sagan slut.

Utöver det har jag ringt och bokat den röda soffan jag fick syn på häromdagen!

• passionsblomman

Lanovia: vi drar tiiiiidigt på torsdagmorgon och skriver på med bank och säljare för slutbetalning och tillträde. Då flyttar vi in så mycket pick och pck som vi kunnat få med oss. Sonen hälssar på i nya skolan och vi sover där en natt. På fredagen ska sambon på ännu en intervju därnere och sonen är i nya klassen en stund då med, inann vi drar uppåt igen.
    Veckan därpå hoppas vi ha kommit så långt här med vår egen försäljning att vi skriver med nya ägarna och på fredagskvällen åker vi ner igen som det ser ut.

men kanhända måste vi upp efter helgen , det beror på hur allt flyter på med ägarskiftet här och så har vi ju inte sålt den förbaskade villavagnen än heller.
    Hursomhelst så är det nu de närmsta två veckorna allt händer och övriga turer upp hit kommer att vara eftersläntrargrejor.

Bara sambon kunde få besked om en tjänst nu lite kvickt också, så hnan slipper vara kvar häruppe inhyst hos sin morbror...

• Ninnnis

Blommis, torsdag morgon som i övermorgon?! Wiiii!

Lanovia, det hade gått bra han sov tydligen stort sett hela vägen. Han hade varken kräkts eller dreglat, det går nog lättare när det är motorväg. Vad gulligt av dig att fråga Och vad mysig med Spillevinkens fladder!

Bruttan, har det blivit kallt uppe hos er? Här skulle det visst vara 27 grader idag...

Joooo, BIM imorgon. Jag har inga symptom what so ever, (förutom lite molande, men det brukar jag ha) så jag räknar kallt med indianbesök imorgon och spolning nästa vecka.

• lanovia 08

När jag sa till maken att det rörde sig imagen undrade han om jag inte bara var lite dålig i magen.
    passionsblomman skrev 2009-09-01 13:36:50 följande:
    Vecka 19! Jamen då är det ju klart att det är lilla bebis du känner!
  • lanovia 08

Ojoj Blommis nu bor nu snart i ert nya fina hus.

Här är jättevarmt idag. Tog turen på utsidan husen istället för at gå igenom när jag fraktade mig förut. Skit att man måste jobba. Men nu skall jag gå inom 45 min. Skall på massage iem.

Ninnis, vad skönt att det gick bra med hunden.

BIM... ja då är det bara att vänta och se... *visslar*
    Skönt att spolningen närmar sig om det inte skulle ha tagit sig denna gång.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan