• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801

Daa: Då visslar vi andra vidare medan ni trampar på framåt

• Jenny står brud 090801

Ikväll har vi varit ute och ätit på restaurang, firar ju 1 månad som gifta idag Tänkt för en månad sedan var det fullt kalas här med 120 personer mer än vad vi är idag. Är både lite sorgligt och helt underbart när man tittar tillbaka, men jag hade definitivt inte orkat med en sådan fest ikväll

Hur känner ni andra när ni kollar tillbaka på ert bröllop nu efter ett tag? Är det bara underbart eller känns det lite tomt för er oxå?

• Fjällbruttan

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-01 20:41:04 följande:
    Bruttan: Jagar du oxå vid älgjakten eller är det bara mannen? Jag har en här hemma som längtar till det är dags, och jag kan ju säga att det inte är jag. Jag bor ju oxå i småland, så har ni vägarna förbi är ni hjärtligt välkomna här också!

Trevligt, det blir en Sverigerunda nästa år

Jag har jägarexamen men vägrar jaga med mannens jaktlag...
    De irrar in i fjället via två sjöar och en jävla massa gående, sen har de passen på fjälltoppar eller på nån myr, sover i en koja som är 3*2 m inkl kamin. Där trängs 4 svettiga män.. det kan de ha för sig själva
    Dessutom är det skitdåligt med älg så jag slaktar åt några andra och får "betalt" i älgkött, så har vi fått vårt kött senaste åren

• Daa

Det känns mest underbart.
    Tycker mig minnas att det faktiskt var så även bara en kort tid efter bröllopet, för det var så häftigt att vara man&hustru.

Grattis till en månad som gifta!

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-01 20:45:49 följande:

Ikväll har vi varit ute och ätit på restaurang, firar ju 1 månad som gifta idag Tänkt för en månad sedan var det fullt kalas här med 120 personer mer än vad vi är idag. Är både lite sorgligt och helt underbart när man tittar tillbaka, men jag hade definitivt inte orkat med en sådan fest ikväll Hur känner ni andra när ni kollar tillbaka på ert bröllop nu efter ett tag? Är det bara underbart eller känns det lite tomt för er oxå?
  • Jenny står brud 090801

Självklart är det jättehäftigt oxå! Men känns ändå lite tom eftersom vi hade planerat och grejar med det så länge. Fast det kändes mer tomt precis dagarna efter, så det går väl åt att bara kännas helt underbart

Daa skrev 2009-09-01 20:51:14 följande:
    Det känns mest underbart. Tycker mig minnas att det faktiskt var så även bara en kort tid efter bröllopet, för det var så häftigt att vara man&hustru. Grattis till en månad som gifta!Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-01 20:45:49 följande:
  • Daa

Jo, det väl naturligt att vara lite "tömd" efter allt pysslande och all spänning.
    Vi hade en vecka kvar till semestern, så vi var för upptagna på jobbet direkt efter bröllopet. Men det gick bra, det också.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-01 20:53:43 följande:

Självklart är det jättehäftigt oxå! Men känns ändå lite tom eftersom vi hade planerat och grejar med det så länge. Fast det kändes mer tomt precis dagarna efter, så det går väl åt att bara kännas helt underbart
  • Jenny står brud 090801

Som ni ser på mina inlägg kan jag inte bestämma mig för om jag skall stava "också" på rätt sätt eller om jag skall köra den coolare varianten "oxå". Gillar egentligen sista varianten bättre men vet ju att det räknas som felstavning...

Hör väl inte hit egentligen, men men sånt som snurrar i mitt huvud just nu... de stunderna det inte är fullt av allt som har med bebistillverkning att göra. Får väl säga att mannen är ganska trött på att jag mitt i samtal byter ämne och helt plötsligt "tjatar om det" igen, (som han säger) Ja, ja sån är jag och det vet han, han visst det innan vi gifte oss oxå så det är ju inte nytt!

• Daa

Nu ska jag hänga i tv-soffan med maken innan sovdags.

God natt, allihop!

• passionsblomman

NATT!?! Det är ju knappt afton...

Nå, men suss gott!

Daa skrev 2009-09-01 21:00:09 följande:
    Nu ska jag hänga i tv-soffan med maken innan sovdags. God natt, allihop!
  • Jenny står brud 090801

Nu skall jag hoppa in i duschen, sen hoppas jag att det blir lite upprepning av bröllopsnatten
    Hörs imorgon, sov gott

Svar på tråden I vått och torrt och väntan