• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801

Hemma hos oss slaktar mannen det han drar hem. Men jag var med för första gången och hjälpte till lite för två veckor sedan. Var ju inte så äckligt som jag hade trott att det skulle vara. Och sen är det ju riktigt gott med viltkött oxå... hela frysboxen är full nu så det blir nog mycket av det i höst

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 09:57:23 följande:

Jag tar inte ur inälvorna, och drar inte skinnet, det gör de på skogen men resten fixar jag Eller, jag fixar det med men gråter inte för att jag slipper Är bäst att jobba med hela kroppar, avskyr när "gamm-gubbarna" i Mattias jaktlag har hackat älgen i småbitar och han kommer hem med eländet i en hink... fam vet vad som är vad! Jo, man ser det ju ibland men gråter när de har hackat upp stekar i cm-bitar för att det ska bli rättvist!
  • Jenny står brud 090801

Grattis Ankan!! Både till ett nytt jobb och som det ser ut en fantastisk chef...

Ankan80 skrev 2009-09-02 09:27:16 följande:
    God morgon.Här är en som fått nytt jobb - igen Tom efter att jag berättat att jag är gravid Känns såååååå skönt!Denna kvinna var så förstående och sa att barn var ju det viktigaste i hela livet och att jag var ju i den åldern Tror inte den nuvarande varit så förstående....
  • Jenny står brud 090801

Åhh vad härligt att få titta på den lill*. Och att allt så bra ut.
    lanovia 08 skrev 2009-09-02 10:06:11 följande:

här spamar jag för full. Men har ju en rolig nyhet också!!vi har varit på UL nu. Var roligt att se den lill*, en livlig liten en. Allt var bara bra efter vad BM kunde se. BF är nu 27 januari och jag är i v 18+6 enl. UL, jag trodde 18+5 så skillnaden var ju inte så stor.
  • Leksi

Grattis till nya jobbet Ankan! Du måste vara något extra!! Härligt att det finns vettiga arbetsgivare där ute.

Och grattis Lanovia!! Va härligt att allt var bra på UL!!

Hvidis, jag tror inte Vichy finns som märke längre, tror det är uppköpt av något av de andra stora. Men det kan väl inte spela någon roll vilken sorts mineralvatten det är? Hoppas det funkar!

• Ankan80

Grattis till UL Lanovia!!!
    Skönt att allt såg bra ut!

jag vill också

• Ninnnis

Hvidis, jag googlade lite och det verkar som att Ramlösa inte innehåller riktigt samma salter som Vichy. Någon på (FL) hade fått råd av BVC att blanda 1 dl vatten (ev. koka och låt svalna) och 1 kryddmått bikarbonat. Gör nytt varje dag och pensla på torsken.

Är torsk någon sorts svamp?

• Fjällbruttan

Jepp, torsk är svamp...
    Fråga svampexperten

har haft i underlivet, och i brösten, det är rena döden!!
    Saga har haft i matsmältningssystemet och i rumpan, AJAJAJAJ... sårig och röd , blödde tom. när vi bytte blöja! Men det gick bort med mycostantin
    Berodde på att jag fick äta PC nästan hela grav med henne och även efter förlossningen, vi hade inget skydd längre....

Men huvudsaken att vi slapp GBS, allt gick ju jättebra

• Daa

Hej på er!

Ankan: GRATTIS till jobbet! Jättekul att du fick det. Håller med övriga: härligt med en sån förstående arbetsgivare.

Lanovia: grattis till UL. Måste vara otroligt att se Liten på det viset. Skönt att det ser bra ut.

Bruttan: känner ett morrande stiga ur strupen när jag läser ditt inlägg om gubben som inte skulle anställa en gravid kvinna. Skrämmande.
    Min chef suckar lite vid tanken på att bli av med någon av sina anställda en längre tid, men säger att det är ju naturligt att vilja ha barn. Han har förberett sig mentalt på nyheten om kommande barn ända sen jag gifte mig.

Ninnis: tänker mig att BIM är imorgon för min del. Mycket aktivitet i regionen (har för mig att det inte brukar vara på det viset...), men ingen skymt av några indianer än.
    Själv då?

Hvidis: Pruttfisen? Det var också ett smeknamn

• Ninnnis

Torsk i underlivet?

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 11:26:19 följande:
    Jepp, torsk är svamp...Fråga svampexperten har haft i underlivet, och i brösten, det är rena döden!!
  • Ninnnis

Spännande, Daa...

Nä, inga direkta känningar och inga indianer än så länge. Hyser dock inte så stora förhoppningar, utan räknar med att de kommer idag. Har tom lagt in ett trosskydd just in case

Svar på tråden I vått och torrt och väntan