• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-09-03 12:46:24 följande:
    Jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan få för sig att komma med en sån kommentar! Han/hon har ju ingen aning om huruvida du lider av ätströrningar, är gravid eller tar jätteilla vid dig av en sån idiotkommentar. Nä, fy sjutton, skit i det nu. *kramar om hårt och innerligt*
    Ja, eller hur?! Hur kan man komma på att ens kommentera storleken på andras portioner, bara sådär?
  • Ninnnis

Dessutom behöver man ju äta mer om man tex. tränar eller av andra anledningar behöver mer energi. Eller så kanske man bara är hungrig! Det ska väl h*n skita i!

*tar tre djupa andetag och försöker lugna ner mig*

• Sonja68
    på dig Daa, du är fin och bra och lagom och äter som du ska så skit i burdusa kollegor!
  • Ankan80

Fy sjutton Daa.
    Hatar sånna kommentarer.

Får sånna hela tiden från min farmor. Hon har det som standardkommentar. "hoho, jag ser dig knappt"

Säger ifrån varje gång bara för att hon äter som en mus behöver det ju inte drabba oss andra.

• Ninnnis

Jag har verkligen NOLL energi och motivation! Jag tror jag går in och lägger mig på jobbets spikmatta en stund... *snark*

• Daa

*smiter in på kafferasten*
    Vad gulliga ni är.
    Kände mig mest irriterad över att han är så ohyfsad att han slänger ur sig en sån kommentar "för att retas lite" (tänker på alla gånger jag försvarat honom när de andra retat honom för hans begynnande och snabbt ökande flint ("det kan ju vara känsligt", tänker jag)) och sen över att jag är så korkad att jag ens tar åt mig (tänker förlåta mig själv för det: är lite labil just nu).

Ankan, antar att din farmor inte menar illa (?), precis som min arbetskamrat inte menade illa. De är bara så obetänksamma! Dåliga dagar kan det ju bli riktigt illa. Ska man tillrättavisa dem vänligt eller ge dem en dansk skalle? (obs, menade inte det sista, inte riktigt )

*nynnar en vaggvisa för Ninnis*
    Luktar det inte kaffe nånstans?

Kram på er alla.

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-09-03 14:28:41 följande:
    Jag röstar på dansk skalle! *gnuggar sömnen ur ögonen*
    Ninnis: Väldigt hungrig, väldigt trött, och lite småagressiv... *vissel, vissel, vissel*
  • Ankan80

Instämmer i visselsången *visselivissel*

Sonja68 skrev 2009-09-03 15:02:54 följande:
    Ninnis: Väldigt hungrig, väldigt trött, och lite småagressiv... *vissel, vissel, vissel*
  • lanovia 08

Daa, sådana där kommentarer om att man äter för mkt de biter hårt, även om de är vänligt menade. Skit i honom! Och ät, du känner dig själv bäst och vad jag har förstått behöver du inte oroa dig för någon vikt.

UL idag gav mig ytterligare en gång slutsatsen att jag inte äter för mkt. Vågen har inte ökat mer än vad som verkar vara normalt OCH bebisen var normalstor. *klappar mig om magen och rapar lite äpplepaj (som var svingod)*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan