• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2009-09-04 15:04:47 följande:
    Smiter in och kramar Daa en gång till... *kraaaaaam*Nu är jag färdig med översättningen *puh*, så nu ska jag träna, handla, städa, laga middag och se fotboll i soffan med maken och vovven!

Ihhh så mycket att göra!
    Jag har lyckats skriva ihop en offert till företaget som ev vill leja vårt företag
    Lyckas vi så blir vi 3 st som måste timanställas i vinter på tosdagar och söndagar...
    Är stugor som ska städas och gäster som skall tas omhand.

Daa, hört ngt från gyn? Hur känns det nu? Tagit nåt test?
    Skulle det vara en grav så håller + strecket i sig upp till 2 veckor efter missfall enl. min BM så det borde definitivt synas på dig i så fall.
    Kram igen

• Daa

Hej.
    Åh, falsklarm!
    Tog nyss ett test och det var negativt, fanns inte det allra svagaste streck. Igår hoppades jag att blödningen skulle vara något annat än indianbesök och just nu är jag så lättad att jag gråter över att det var just ett sånt.

På gyn kunde de inte se varken eller, men hon konstaterade att allting såg normalt ut (en eventuell graviditet kan ju inte ses på UL såhär tidigt). De tog ett blodprov också, så på måndag får jag ett definitivt besked om att det inte finns några graviditetshormoner kvar.

Så vad jag har lärt mig:
    *trots att alla indianbesök jag nånsin haft sen jag blev vuxen har sett i stort sett likadana ut (även det första efter MF) kan det hända att en cykel blir helt och fullständigt makalöst uppf*ckad.
    *maken och jag har mått riktigt dåligt idag och det tyder på att vi inte var redo för den här dramatiken, för det var för nära vårt MF. Vi kommer inte att försöka bli med barn nästa månad utan vänta ett tag till (med reservation för ev ändringar (bäst att skriva det ).

Nu ska jag ge min kropp rejält med spö för att den drivit så grymt med mig hela månaden.

Tack så mycket för allt stöd och all peppning (kan inte hjälpa att jag känner mig lite som en drama queen ).
    Vädret är fantastiskt, så nu blir det promenad.
    Kram på er.

• Daa

Bara en fråga till:
    Hur ska jag göra för att ge min kropp rejält med spö utan att själv bli lidande??

• Ninnnis

Stenhård träning!

Vad glad jag blir över att det inte verkar vara MF! Kroppen är en konstig mekanism... Ta hand om dig nu, var nära maken och rå om varandra. Stor kram!

Daa skrev 2009-09-04 18:11:57 följande:
    Bara en fråga till: Hur ska jag göra för att ge min kropp rejält med spö utan att själv bli lidande??
  • ingenjörsbruden

Ojojoj va jag har missat massor!
    Har fått skriva anteckningar....20 sidor inlägg kommer jag DEF inte ihåg på frihand.

Kort uppdatering:

Har haft massor av förvärkar hela veckan....igår började de göra mer ont o strålar ut i ryggen....men ja...inget regelbundet.....så det är bara att härda ut.....använder mitt fina vetebälte o slappar o njuter allt jag kan av ledigheten.
    Kissekotten är MKT nöjd med att ha mig hemma....ligger i mitt knä hela tiden o spinner o myser! Gosig hårtott...men han har lite svårt för att bestämma sig emellanåt....ut o in på balkongen...blir ju rätt sur av att behöva hasa mig upp ur soffan hela tiden pga hans velande....suck!

Husbygget går framåt med ilfart! *hoppar upp o ner o klappar i händerna*
    Grunden är gjuten o allt gick bra, alla golvbrunnar skrapades fram innan betongen härdade o ytterst få krympsprickor till sprickbesiktningskvinnans(Ingis) stora glädje!
    Mtrl lev idag....o på måndag fortsätter markkillarna med hårdgöring av ytor som ska plattläggas samt lite mer för att det inte ska blir ren jäkla geggamoja på tomten.
    På måndag kommer även snickarna o påbörjar snickarandet av väggarna....o nästa fredag så kommer takstolarna. Huset reses sen måndagen därpå o när den veckan är slut så ska huset vara "tätt".
    MKT spännande säger ingenjören....som dock lyckats att planera in en förlossning MITT i detta spännande händelseförlopp!

• ingenjörsbruden

Ninnis: Maken o voven hemma nu? Gick resan bra? Funkade det med bur?
    Småaggressiv....hmmm...joo....
    *visslar o ligger i sanden med magen*

Lanovia: Kramp i vaderna kan vara att du druckit för lite vatten....men försök att stretcha vaderna på kvällen innan sängdags.
    Åhhhh spillevinken är det så klart du känner! *smälter*
    Härligt att höra att allt såg bra ut på UL o att det stämde så bra med beräknandet av BF.
    Parfymtanten måste ju inse att det finns folk som är o BLIR allergiska mot parfymer....*ulkar*

• ingenjörsbruden

Blommis: WOHOOOOOO!! 1,65 e ju rätt skapligt! Var det inte någon som kände i knäna att det skulle landa på 1,8? Det var ju hyfsat nära tycker jag!
    Ojojoj...vilka veckor ni har framför er nu...men röd soffa i slottet e ju rätt gött att ha framför sig!

Ankis: GRATTIS!!! Guuuud va extragött med jobb!!! O vilken arbetsgivare!! *tummenupp*
    Naaaaw det måste ju vara livmodern som känns! *smälter*

Hvidis: Torsk låter inget vidare.....funderar på om det var svamp som det menades med "Torsk på tallin"....Hmmmm.
    Hoppas det försvinner medigenast!
    Klart lillmuffin växer som hon ska med såna föräldrar!

Oj nu måste jag hoppa upp i soffan ett par minuter o njuta av lite choklad o cola.....snart tillbax!

• Ninnnis

Heeeeeeeeeej Ingis!

Äntligen får vi läsa dina härliga inlägg igen

Maken och vovven kommer om en stund, jag kollar på fotboll men det går kasst för Sverige... Jag får nog gå och förbereda maten istället. och kram!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan