• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

´for på skolan.... var det någon som sa anpassad norrlänning???

Fjällbruttan skrev 2009-09-04 09:52:42 följande:
    for på skolan med sina packningar, är
  • lanovia 08

Idag har då mina föräldrar kommit hem. När jag träffade dem var de väldigt samlade men pratade med mamma efter att de anlänt till huset. Då var hon ledsen stackaren, är ju först nu de märker av tomheten. Vet så väl hur hon känner det, jag grät mina tårar i helgen ju.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-09-04 20:45:47 följande:

Ingis, tack för tipset angående vatten och kramp, kan vara så. Är ofta väldigt törstig när jag går o lägger mig men då vill jag ju inte hälla i mig massa, vill ju sova också...Vad spännande med huset!! Är det stommen som blir klar nästa måndag då? Och sedan skall inredningen fixas, vem göra? ni själva eller någon annan?
    Se till o försök drick mkt på eftermiddagen....så du inte är så törstig precis innan ni ska lägga er....men kanske lika bra att vänja sig vid nattliga besök...kan säga att när battingen trycker på o det inte är mkt i blåsan....man VILL gå på toa ändå!

Inhyrda snickare ska bygga väggar o montera ihop huset nu under 2 veckor. Även lägga råspont, takpapp, läkt.
    Murarna ska dit o mura så fort väggarna står på plats.
    När huset är tätt....ska vi själva isolera o sätta gips på insidan....sen ska vi ha målare till att göra väggar o tak klara, golvläggare o kakelgubbe.
    Montera köket gör vi nog själva...men alla kritiska moment har vi yrkesfolk till att göra....lika bra så får vi garantierna osså!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-09-04 20:51:38 följande:

Idag har då mina föräldrar kommit hem. När jag träffade dem var de väldigt samlade men pratade med mamma efter att de anlänt till huset. Då var hon ledsen stackaren, är ju först nu de märker av tomheten. Vet så väl hur hon känner det, jag grät mina tårar i helgen ju.
    Skönt ändå att de har haft veckan på sig att bearbeta det värsta.
    Men det tid att ta in....
    Hur har deras vecka varit annars...hoppas att de har kunnat njuta något av semestern.
  • lanovia 08

Ja de har haft det kanon, verkar inte som att detta har förstört för dem. Tror mamma var mest ledsen direkt när de fick veta det, sedan var det ju ändå en vecka som de inte skulle haft hunden nära sig så och annan miljö så då har de nog inte tänkt så jättemkt på det. Ev nån tår då och då men ändå en bra vecka.
    De har ju inte varit själva utan haft 3 andra resekamrater så det har väl underlättat också.
    Usch en titta på klockan säger mig att nu för en vecka sedan började allt elände, men det skall jag inte tänka på nu.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-09-04 20:58:50 följande:

Ja de har haft det kanon, verkar inte som att detta har förstört för dem. Tror mamma var mest ledsen direkt när de fick veta det, sedan var det ju ändå en vecka som de inte skulle haft hunden nära sig så och annan miljö så då har de nog inte tänkt så jättemkt på det. Ev nån tår då och då men ändå en bra vecka.De har ju inte varit själva utan haft 3 andra resekamrater så det har väl underlättat också. Usch en titta på klockan säger mig att nu för en vecka sedan började allt elände, men det skall jag inte tänka på nu.
    Nej tänk inte på det nu....nu får du tänka på att du får tjattra lite med mig!
  • lanovia 08

Ja jag får försöka med det. har redan nu börjat märka av det där med mindre blåsa.

Oh vad spännande med huset, när är det ni räknar med att det skall vara klart?

Nej nu skall jag inta soffan igen.

ingenjörsbruden skrev 2009-09-04 20:52:19 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-09-04 20:45:47 följande:
    Se till o försök drick mkt på eftermiddagen....så du inte är så törstig precis innan ni ska lägga er....men kanske lika bra att vänja sig vid nattliga besök...kan säga att när battingen trycker på o det inte är mkt i blåsan....man VILL gå på toa ändå! Inhyrda snickare ska bygga väggar o montera ihop huset nu under 2 veckor. Även lägga råspont, takpapp, läkt.Murarna ska dit o mura så fort väggarna står på plats.När huset är tätt....ska vi själva isolera o sätta gips på insidan....sen ska vi ha målare till att göra väggar o tak klara, golvläggare o kakelgubbe. Montera köket gör vi nog själva...men alla kritiska moment har vi yrkesfolk till att göra....lika bra så får vi garantierna osså!
  • lanovia 08
    ingenjörsbruden skrev 2009-09-04 21:00:03 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-09-04 20:58:50 följande:
    Nej tänk inte på det nu....nu får du tänka på att du får tjattra lite med mig!
  • lanovia 08
    ingenjörsbruden skrev 2009-09-04 20:59:09 följande:
    Maken har tagit hem sin dator fr jobbet...han inser att jag behöver mina bt-flickor.. .....Annars får han sår i öronen!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan