• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-09-05 11:09:38 följande:
    Ingis, det är klart att ni känner oro och spänning inför såväl förlossning som husbygge! Ni får försöka hitta lugn och tryghet i varandra och jobba som det fantastiska team ni faktiskt är! Det kommer att gå alldeles utmärkt, alltihop
    Ja det är rätt....jag o maken är ju verkligen varandras motsattser där....jag är ko-lugn o han oroar sig för ALLT! Men är lite känslig nu tror jag.....

Nä nu sparkar jag igång filmen o går o dränker två dracenor i vasken.....
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-09-05 11:10:49 följande:
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig där, Ingis... Ring BM, de kan säkert vägleda dig!
    Nä...det tyckte jag INTE de kunde....de sa bara att det skulle göra ONT o att jag skulle veta def när jag hade en riktig värk....jahapp.....va klok man blev av det då!
    O så skulle man ha så ont så att man inte kunde prata i telefonen med BM samtidigt som man har värk....men det kunde svägerskan o det var fasen nära att de födde hemma....var bara inne 2 h innan tösen kom ut.
    Nåja....det är nära in till sjukhuset....
  • Daa

Skaka rumpa i slow-motion?

Skönt att maken snart är hemma, Ingis. Jobbigt med oro. Förstår att han kan vara orolig över förlossningen, men har ni skäl att oroa er över bygget också?

Blomman: så gullig omskrivning av en valp.
    Det stämmer verkligen. Mina föräldrar har en piraya-tandad och ullig liten filosof till valp som de tog sig an några veckor efter att de fick ta bort sin ybersöta gamla trotjänare.
    Tack för kramen. Vi är lite skakade över gårdagen än, men det är okej.
    Indianernas beteende var så fruktansvärt likt det som hände vid missfallet. För nån vecka sen klagade jag här i tråden om den skarpa smärtan i underlivet som jag aldrig tidigare upplevt, förutom när missfallet blev verkligt. Och nu det märkliga indianbesöket. Är det så att kroppen minns och inte riktigt har kommit över det?

Ninnis: härligt att ha familjen samlad.
    *funderar på att experimentera med Ingis tens-apparat*

• passionsblomman

De har rätt-du kommer att veta! Det är liksom "aha, so this is the shit!"

Men var glad för dessa förvärkar, för de gör ju att allt inte blir helt brutalt, uytan lit smygande öppnande och uppmjuknng därnere.

• lanovia 08

*smyger snabbt in* Maken har gått ut i förrådet och börjat måla och jag borde alltså inte sitta här.

Ingis, wiiihhh!! spännande! Om bebisen kommer imorgon blir det på min och Ankans bröllopsdag o min brorsdotters födelsedag.

Blommis vad ni sliter, hoppas ni får vila snart!

Daa klart att ni fortfarande är slitna efter gårdagens slitsamma känslor. *kramar*

Blommis gillar din beskrivning av valpar.
    Det kommer def. inte dröja länge innan de har en valp hos sig. Jag tycker det blir en bra deal om de står för valpen och vi för bebisen.
    De två gånger jag varit med förut när de gjort sig av med hundar har det gått 2 år till nästa. Men då har de ju haft barn hemma och förmodligen kämpat med att intala sig att de inte vill ha hund och vara uppbundna. Nu bor de själva och kommer def ha en hund inom snar framtid. De har kollat efter valp ett bra tag.

*smyger snabbt ut igen och går o gör nytta*

• ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-09-05 11:19:55 följande:
    *funderar på att experimentera med Ingis tens-apparat*
    Den e jääääädrigt bra!

Blommis: Jahapp...då fortsätter jag o har mina gooooooosiga förvärkar då!

Kommer ni ihåg att vi inte gick på makens brorsdotters födelsedag i början på juni då han kände sig lite krasslig o frågade föräldrarna till födelsedagsbarnet OM de tyckte det var ok om vi kom eller ej....o så ville de ju att vi skulle stanna hemma....o så kom födelsedagsbarnets kusin o var störtförkyld o så klart så blev hela familjen jätteförkylda...... Lång historia....hahahaha
    Men nu så fyller svägerskan år o har bjudit dit oss ikväll....men maken är lite ringrostig i halsen....vilket jag påstår är pga han envisas med att ligga på rygg o snarka.... Så nu ska vi inte på kalas ikväll....herre min je.....
  • Ninnnis

Ingis,

Mu börjar det klarna upp här, så vi ska ge oss ut i skogen på långpromenad. Vinkar om vi kör förbi dina hoods, Ingis

• passionsblomman

Så, nu har vi varit på fotbollsmatch och minglat lite med alla föräldrar och barn och vidarebefodrat husinfo och allt som alla undrar.

Strålande väder tack och lov! Då är det helt ok att vara fotbollsmamma. Nu ska jag hämta posten och skvallra för grannarna att de får nya grannar om några dagar.

Ingis, någon utveckling på värkfronten?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan