• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

Ninnis: Jäkla MÖÖÖÖÖG! Tur att du har maken o vovven hemma!

Blommis: I´ll try, I´ll try....

Men nu har maken åkt till tomten....det regnar som fasen här o virket vi fick i går är inte tillräckligt väl skyddat...suck!!!!! Så mina värkar har så klart lugnat ner sig....o ärligt talat....jag vet inte om jag vill påskynda det.....inte bra men jag oroar mig lite för husbygget....suck!
    Nåja....kommer det så kommer det!

*lånar ut min tens-apparat till Daa´s ländrygg*

• ingenjörsbruden

Bara för det så fick jag en riktig värk nu....hahhahaha ska nog knipa käft!

Jaha....ska jag umpaumpa-skakarumpa eller ska jag avvakta....hmmmm

• passionsblomman

Ingis, glöm inte att se till att äta nu mitt i all väntan och räknande av minutrar.
    Om du jhar det lugnt nu, så koka lite pasta och kolhydratladda så mycket du orkar. Du kommer att behöva energi och bränsle för att genomföra det här.

Min bm på förlossningen sa att det är det vanligaste "felet" att kvinnor kommer in och inte har någon näring i kroppen så krafterna helt enkelt tryter helt i onödan.
    Man ska ladda som en idottsman inför ett långlopp.

Oroa dig nu inte över huset guman! Släpp med ett medvetet beslut allt sådant och lita på att det kommer att bli bra. För det kommer det.

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-09-05 10:58:22 följande:
    Ingis, glöm inte att se till att äta nu mitt i all väntan och räknande av minutrar.Om du jhar det lugnt nu, så koka lite pasta och kolhydratladda så mycket du orkar. Du kommer att behöva energi och bränsle för att genomföra det här.Min bm på förlossningen sa att det är det vanligaste "felet" att kvinnor kommer in och inte har någon näring i kroppen så krafterna helt enkelt tryter helt i onödan.Man ska ladda som en idottsman inför ett långlopp.Oroa dig nu inte över huset guman! Släpp med ett medvetet beslut allt sådant och lita på att det kommer att bli bra. För det kommer det.
    Jaaa...men maken är ju inte här....*snyft*

Hahahaha...ingen fara...jag laddar! Är hungrig som tusan....o har varit det i ett par dagar....o spagetti är en stoooooor favorit!

Maken ringde! Han är snart hemma igen!

Ska verkligen försöka att inte oroa mig för husbygget....men tyvärr så känner jag av makens oro....han oroar sig just nu för förlossningen, kritiska moment på husbygget o på sitt jobb...det smittar rejält.....phu.......

Nu ska jag sätta igång del 2 av Sagan om Ringen....
  • passionsblomman

Skaka rumpa! Fast det är långsamma rörelser det handlar om, och det går inte att hasta fram, så det är ingen idé. MEN det är bra att hänga med sin kropp och liksom vara aktiv i medhängandet. Jag klev runt på åkern härute den där februaridagen för 8 år sedan. Vilade liten stund på soffan, bara ngn timme. Åt pasta. Väckte karln och drog ut honom på promenadrunda. Den tar vanligtvis ca 1/2 timme, men den dagen tog den 1 1/2, för under den tog värkarbetet rejälare fart och det var i mycket sakta mak vi förflyttade oss.

• ingenjörsbruden

HUR ont gör en riktig värk eg???

Så himla jäkla jobbigt att inte VETA säkert....blir villrådig.....e det en riktig värk....eller bara en rejäl förvärk???? Men om värken gör ont ut i ryggen...strålar ut....då är det väl en riktig värk?

Suuuuuuuck!

Önskar jag hade en display på magen.....

• Ninnnis

Ingis, det är klart att ni känner oro och spänning inför såväl förlossning som husbygge! Ni får försöka hitta lugn och tryghet i varandra och jobba som det fantastiska team ni faktiskt är! Det kommer att gå alldeles utmärkt, alltihop

• Ninnnis

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig där, Ingis... Ring BM, de kan säkert vägleda dig!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan