• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Ninnis förresten, köpt test ännu? Testa imorgon???

• ingenjörsbruden

Fasen va det ska spjärna i magen emellanåt...
    Nåja...snart är svägerskans födelsedag över....så då behöver jag inte knipa mer.. vi är bjudna dit på kalas i morgonkväll....o lite socialt umgänge behöver jag verkligen! :-

En av mina närmsta tjejkompisar kom en sväng förbi på sin väg från götet....hon var ju tvungen att få se min fina stora mage o glutta lite på tomten!
    MKT trevligt...men alldeles för kort!

• ingenjörsbruden

Inflyttning är beräknad/planerad till slutet av januari...så det är inte så länge till...*wiiieeee*

Ankis: Skulle du kunna tänka dig att konsultera mig med trädgårdfrågor över en fika någon dag?!
    Har en färdig plant-lista...men planteringsritningen/rabatten behöver justeras....då våran rabatt e lite större o i andra vädersträck....pluss att jag vill ha in lite kryddväxter osså i ngt hörn eller så....behöver ett bollplank!

Nä nu ska jag göra honungsvatten till maken, värma vetebältet till mig o slänga mig i soffan o mysa försiktigt med maken som har ont i halsen....

• Sonja68

*kilar in som hastigast och vinkar till alla härliga tjejer*
    Ingis: Härligt att läsa dina inlägg igen
    Vet du vad jag gjorde med 2:an när jag hade pinvärkar? Jag gjorde en mycket sensuell dans, höfterna i en åtta liksom, med lätt böjda knän, ibland med armbågarna stödjandes på diskbänken och rumpan putande hehehehe MYCKET sensuellt.
    Men allvarligt, förutom att det hjälper barnet att "borra" sig nedåt i rätt riktning i bäckenet så trycker det tydligen på nån punkt som stimulerar kroppens eget endorfin så smärtan blir mer uthärdlig. Ett litet tips bara... från mig!

Daa: Så skönt att det inte var MF. Ta't lugnt, låt maken pyssla om dig ikväll, mys och pys och resten ordnar sig. Det "lokar" till sig snart ska du se på dig oxå!

Fjällis: HiHi, jag reagerade också på "for iväg..." och tänkte "men hallå... är inte hon tvättäkta 08:a?!" Så härligt att du tagit till dig våra uttryck

Kram och puss till alla er andra.

Ninnnis: Träningsvärken slog till efter lunch, jag trodde inte jag skulle ta mig nedför trappan på jobbet. REdo att ringa färdtjänst...

• passionsblomman

Hej alla góa!
    Jag måste soooova, men ville säga hej iallafall.

Vi har genomfört ett mastodont-tvådygns-race och hela kroppen värker av allt släpande. MEN det står en liten soffgrupp i vårt nya gamla hus som är från min farmors, och där står kaffemuggar och tallrikar tills vi kommer nästa gång. Nästan allt av mitt floristmaterial är inkånkat-och det är en hel del ska jag säga. Sonen säng är där och massor av annat. Nu är det resten kvar...

Vi har hunnit upptäcka en del som kanske inte riktigt tänktes på när vi köpte eller sånt man inte provat. Spisen måste tex verkligen kastas och köpas ny, för det tog hur lång tid som helst att värma lite mjölk.
    Deras städfirma har glömt städa frysen, så det får jag värl iallafall nämna för dem.
    De har inte tömt spånet på golvet i det minimala stallet och de har tagit med sig en sådan där gjutjärns ställning ni vet, som man har över en uteplats, så det blir som att man sitter under en krona. Den trodde kjag faktiskt jag hade köpt, likaväl som att rosbågarna såklart är kvar i tädgården.

Nå, inga katastrofer. Utom ett missöde: dörren till toan uppe gick i baklås, så min sambo fann sig vid midnatt igår inlåst på dass! :-d

Som TUR är finns där ett fönster och som ännu mera tur är så når man balkongen med benen om man klättrar ut där...

Gulligaste saken: grannfarborn kom över mitt i vårt kånkande och undrade om han fick bjuda på kaffe och kvällsmacka!

Sonen tycker nya skolan verkar bra. De är inte 14 utan bara 13 , men jag tror det blir bra.

Nu ska jag svimma!

• ingenjörsbruden

Sonja: Tack för tipset!

Har värkar nu var 10 min ung...så det är nog på G snart!
    Blir nog inget kalas ikväll för vår del...men vi får se hur det artar sig....
    Kan inte vara förvärkar nu tycker jag....strålar i ryggen o gör rejält ont i magen...typ mensvärk XX antal gånger.
    Dock fortfarande helt hanterbart....så ja....önskar att man hade en liten display på magen som kunde berätta hur pass vidgad man var så hade man inte behövt kolla längden på värkarna osv...

Blommis: Fasen va ni sliter! Gött att lite är på plats! Synd att vissa saker inte är kvar som ni trodde o att spisen är så pass dålig. Gullig grannfarbror!

• Ninnnis

Iiiiiihhhhh, Ingis!

Blommis, vad härligt med nya huset! Snart är ni inflyttade och klara!

Sonja, vi får göra en ny deal nästa vecka!

Lanovia, skönt att dina föräldrar verkar ta det hela bra, trots allt.

Jag säljer min kropp billigt just nu... Fortfarande inga indianer, och negativt test idag. Imorgon är det tre veckor sedan jag fick utslag på ÄL-testet. Jag hade kanske inte riktig ÄL ändå? Annars borde ju indianerna ha kommit vid det här laget. Om de inte kommer typ idag så kan jag inte spola på onsdag som planerat heller, eftersom det ska göras efter att man har slutat blöda men innan dag 12. Skit och pannkaka, som en släkting brukar säga Tur att jag har en varm och go vovve i knät, det hjälper!

• passionsblomman

Ingiiiiis!!! My god vad häftigt! Se nu till att detta händer innan måndag för då stänger de visst ner bt...

Ninnis-vad fasen??? Eller rättare, ja jag känner igen det där. Vilken dag är du alltså på nu? 35 eller så?

• Daa

Hej på er.

Ingis: Citerar bara Ninnis: "Iiiiihhh!"

Ninnis: Men åh, negativt test. Så skulle det inte vara. Hoppas det blir nån ordning på indianerna. *skickar över några om du vill ha*

*skickar några till Jenny också*

Blommis: skönt att det mesta börjar vara på plats. Ni har slitit hårt. Kul med trevlig grann-farbror. Och stackars sambon som blev inlåst.

Ankan: häftigt att känna livmodern sådär

*testar om Sonjas värk-dans fungerar mot stelhet i ländryggen*

Kram på er alla.

• passionsblomman

Nu har jag skummat igenom era senaste dagar lite hastigt!

Daa: En STOR kram till dig!
    Usch vad jobbigt med alla funderingar!

Lanovia: skönt att ni fått träffas igen nu iallafall, föräldrarna och du. Klart det är tomt för dem och att det kommer att ta tid. Det är ju heller ingenting ovanligt att det efter en tid dyker upp en ny liten busig familjemedlem med pirayatänder och en förkärlek för att tugga på husses sko...
    Det är som att man inte står ut med att inte ha den där hunden runt fötterna.

Ankis: klart det är livmodern! Vad coolt!

Sonjas värkdans är ett utmärkt knep kan jag intyga också.
    Så gör kvinnor världen över som inte är alltför styrda i sitt förlossningsarbete har man konstaterat.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan