Daa skrev 2009-09-03 12:13:34 följande:
Har tänkt den tanken, Ninnis. Säker kan jag kanske inte vara förrän tidigast imorgon (när jag vet att det har fortsatt). Jag är tämligen övertygad om att det är indianer, för just nu känns det som det brukar göra.Och timingen är perfekt. Dag 28 är idag.
Fast precis i detta nu är jag irriterad. En arbetskamrat (inte den som jagade iväg mig till lunchrummet ) slängde en blick på min tallrik och vräkte ur sig ett "Gu' vilket lass!" Dum som jag är känner jag mig skyldig. En sån kommentar får mig att känna mig som en gris, att jag äter så mycket. Förnuftet säger att såna kommentarer ska man sk*ta i. Så länge vågen står stilla äter jag ju knappast för mycket?
Daa-vännen; nu blandar jag mig i här. BRY DIG INTE OM den där idiotiska kommentaren från kollegan. Jag har träffat dig IRL och jag VET att du kan och BÖR unna dig minst ETT sånt där jättelass både till lunch o middag. Så det så! Hon eller han kanske bara var förvånad att du kan äta så mycket och ändå vara så där himla smal. Ett uns av avundsjuka kan också ha legat bakom den kommentaren. Så ignorera såna där kommentarer total, HÖR du det?! *
OCH, jag var väldigt smal innan barnen och blev inte gravid så där jättesnabbt. Min BM sa att det kan vara värt att försöka lägga på sig lite. Det är tydligen varken bra att vara för smal eller för tjock om man vill bli gravid. Lagom är, som allid, bäst.
Skickar kramar till Daa och till er andra också.