• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Hvidbrud

Ingen Ingis... Men jag tror inte hon har uppkoppling... eller så är mini-ingis på väg ut!!! Iiiihhh!

Grattis till allt budande Blommis. Fy vad roligt! Er lilla pärla är ju värd minst det! Och allt ditt knogfett som du slitit de senaste veckorna. Jo, du förtjänar en stor härlig röd soffa att sjunka ner i när denna pärsen är färdig!

Har lämnat nycklarna idag... men fortfarande inget svar på om de skrev på kontraktet eller inte... Väntar med huvudet i sanden...

Var på BVC idag. Allt var fint och hon följde sina kurvor bra. Hon har varit vaken jätte mycket idag så jag fasar för en övertrött bebis med en övertrött mamma i natt...

Var kan man köpa Vichyvatten? Det finns bara ramlösa och loka överallt... Kan någon tipsa? (ska pensla hennes tunga och mina bröstvårtor med det mot lätt torsk...) MAken har varit "överaællt" utan tur. Hm. Konstigt.

Nej nu får jag gå och natta den lilla pruttfisen! *hjärtar* Vi börjar kanske närma oss ett namn....

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2009-09-01 20:38:41 följande:
    Mäh Hallå! -as if agent Ninnis skulle beöva någon vakthund! Nej nej. En Ninnis-ängel reder sig allt. Det är vovven och maken som får gå galna av längtan...
  • Ninnnis

Naaawww! Men namnet är väl inte Pruttfisen?

Hvidbrud skrev 2009-09-01 23:52:24 följande:
    Nej nu får jag gå och natta den lilla pruttfisen! *hjärtar* Vi börjar kanske närma oss ett namn....
  • Ninnnis

Daa, det är helt ok med en förvirrad cykelkompis Mitten på veckan, är inte det typ... IDAG?

• Ninnnis

Jenny, vi gick runt i en lyckobubbla efter bröllopet. Men vi var lediga i tre veckor efteråt och åkte på bröllopsresa direkt, så vi kunde liksom stanna i bubblan ett tag Och lite nyförälskad har jag nog varit sedan dess...

• Fjällbruttan

Hvidis, försök med ramlösa, men utan nån smak, den måste vara naturell!
    Börjar du få smärtor djupt inne i brösten eller att det sticker, helst då du ammar (kan kännas som knivar bak i ryggen)eller att det kliar på brösten, så tala om det för BVC; då har svampen letat sig in i bröstgångarna... jag har prövat... rekomenderas inte! Men det kan avhjälpas med en tablett så det är ingen fara och bebis brukar inte må dåligt så oroa dig inte!
    Finns svampmedicin för dem med som i ala fal Saga tyckte var gott

Blomman, hoppas ni får avsluta idag så dina verver får landa lite
    Men givetvis med ett tokhögt bud!

Jenny, även här var det lite tomt.. man har ju grejat så mycket men nu har vi landat och flinar bara när vi tänker på "vår dag", vi var ju också toknöjda med den!

Ingis...hohoooooooooooooooooo....

• Ankan80

God morgon.
    Här är en som fått nytt jobb - igen

Tom efter att jag berättat att jag är gravid
    Känns såååååå skönt!

Denna kvinna var så förstående och sa att barn var ju det viktigaste i hela livet och att jag var ju i den åldern

Tror inte den nuvarande varit så förstående....

• Sonja68
    Ankan80 skrev 2009-09-02 09:27:16 följande:
    God morgon.Här är en som fått nytt jobb - igen Tom efter att jag berättat att jag är gravid Känns såååååå skönt!Denna kvinna var så förstående och sa att barn var ju det viktigaste i hela livet och att jag var ju i den åldern Tror inte den nuvarande varit så förstående....
    Ankan, jag blir alldeles glad och varm inombords
    Vilken arbetsgivare... det finns hopp om mänskligheten!
    Jättestort GRATTIS!
    *vinkar och kramar alla andra* Rusar vidare......
  • Fjällbruttan

Ankan80 skrev 2009-09-02 09:27:16 följande:
    God morgon.Här är en som fått nytt jobb - igen Tom efter att jag berättat att jag är gravid Känns såååååå skönt!Denna kvinna var så förstående och sa att barn var ju det viktigaste i hela livet och att jag var ju i den åldern Tror inte den nuvarande varit så förstående....

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!
    Säger som Sonja, vilken fantastisk arbetsgivare!! Så himla kul

Satt en gång i en grupp med alla åldrar representerad, och en gubbe (58) säger rent ut att han som arbetsledare  (på SAFAC dessutom ) aldrig skulle anställa en gravid kvinna och heller inte en kvinna som han visste fuderade på barn... gissa hur den debatten blev Min kompis som är journalist mer eller mindre dräpte karln med ord...
    Mest tragiskt är att han var arbetsledare på en liten ort där alla vet allt om alla, tror de i alla fall... så hans "hörsägen" kan ju vara så totalt fel och så går jobbet till nån annan... Ärkepucko.... 

Svar på tråden I vått och torrt och väntan