• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

Ankis: Tack...ska nog vänta tills jag är hemma innan jag slappnar av helt... Vill ju inte ngt ska hända på jobbet

Hvidbrud skrev 2009-08-31 13:48:52 följande:
    Min bebis får gärna vakna nu, för tuttarna har börjat droppa....
    Naaaaw...hoppas att min produktion osså funkar.

Syrran var skojig att ha med sig i affärer när hon ammade....började en unge gasta....så startade sprinklereffekten på henne....hon tyckte det var JÄTTEskojigt.....NOT!

Hur funkar det....kan man lätta lite på "trycket" själv eller om man startar så slutar det inte flöda?

Har mer bruna flytningar....fasen va det låter osmakligt....men ja....slemproppen kanske kommer någon gång....suck!

Gjuter grunden i morgon på huset..o då vill jag vara där o fota....hela dagen....undrar om jag kan o fåååååår det för battingen......hmmm
  • lanovia 08

Undrar jag också. Är det inte stresande att inte veta när ungen tänker komma?

Ninnnis skrev 2009-08-31 14:49:00 följande:
    Ingis, ÄR du så cool på riktigt?? Hur KÄNNS det egentligen??
  • lanovia 08

Ankan vad spännande med intervjuv. Hoppas nu de fattar hur bra du är!

• lanovia 08

Sonja visst vill man vara med till slutet. Vi fick välja om vi skulle gå iväg eller vara med. Fanns ingen alternativ för oss, man lämnar ju inte bara en vän.ofta är man ju med från det att de är väldigt små och har många år tillsammans.
    Och som du säger samtidigt som det är hemskt så är det fint och se. För oss var det skönt att se honom ligga där så fridfullt, med tanke på hur uppstressad han varit sina sista timmar. Att få se honom nöjd och lugn nu. Tycker de var underbara hos vetrinären också, gav oss gott om tid, både till att ta beslutet och sedan i efterhand när vi skulle säga hejdå.
    Nej nu får jag sluta skriva om detta annars sitter jag snart här o bölar på jobbet.
    *kramar tillbaka*

Sonja68 skrev 2009-08-31 12:24:05 följande:
    Ingis; Gud vad du lurade oss där VAr övertygad om att du låg och svor och svettades med lustgasmasken i ett fast grepp inne på BB...Lanovia, har glömt säga att jag förstår dina känslor ang hunden och du får förstås kramar av mig också. Vilken tur att ni var där, skönt för hunden.Jag avlivade min vovve för fem år sedan, när jag var "nygravid" med min andra flicka. Det var supersvårt, jobbigt och hemskt, eftersom det var mitt beslut. Hon var 10 år och började bli lite "kollrig" och mådde inte så bra. Jag var med hela vägen och hon dog i mina armar lugnt och stilla *nu börjar tårarna välla upp i ögonen på mig för jag saknar henne fortfarande så mycket*. Jag tog henne som valp vid 8 v ålder (såg henne första gången när hon var 4 el. 5 v) och så trogen som hon varit kände jag att jag måste vara med henne ända in i slutet. Det ångrar jag inte, men hemskt var det, men ändå fint på nå't vis. MIn man var så orolig att jag skulle få missfall eller nåt, för jag var så upprörd. Jag grät varje dag i 3 veckor, sedan började det klinga av lite. Men nu droppar mina tårar här på tangentbordet... Måste sluta.Kram allihop!
  • Hvidbrud

Ingis: Jo, man kan lätta lite på trycket själv, vi fick se en liten film på sjukhuset hur man ska göra, men jag kan inte få till de där fem strålarna som sprutar 1m från bröstvårtan. Mina droppar mer, liksom. Sen vill jag att bebisen ska få det goda Ligger jag på sidan hela natten kan jag vakna med ett tomt bröst... Mjälken har klämts ut i hela sängen... Nice...
    I det offentliga blir det bröstvärmare på. De är jätte bra och tar allt som sivar ut.

Nu bytar batman på lillan, tror att vi ska byta till storlek 2 i blöjor nu. I morgon ska vi på inskrivning på BVC och se hur mycket hon har vuxit. De undrade vad hon hette när jag ringde och beställde tid. -Tja, det vet vi inte ännu... sa jag, men hon har ett efternamn. DET har vi blivit överrens om. Hon får makens. Jag har kvar mitt flicknamn, men nu överväger jag att kanske byta jag också. Så vi heter samma sak liksom...

• Ninnnis

Vår lille plutt verkar inte vara så förtjust i att åka bil som hundförmedlingen sa... Han har kräkts vid två tillfällen i bilen, och idag när han var med maken låg han och dreglade och såg allmänt hängig ut. Han är dock pigg och glad så fort man stannar, han har heller inget emot att hoppa in i bilen och lägga sig tillrätta. Problemet är att han ju ska åka med maken till Sthlm, så om han inte trivs med att åka bil så har vi ett problem... Det var liksom en förutsättning för att det ska funka. Är det någon av er hundägare som har erfarenheter eller tips om detta? Maken ska ringa kontaktpersonen och höra om de har något råd.

• Ninnnis

Hvids, du kan ju göra som jag, behålla ditt gamla efternamn som mellannamn och ta makens som efternamn?

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-31 14:49:00 följande:
    Ingis, ÄR du så cool på riktigt?? Hur KÄNNS det egentligen??
    Hahahahaha....japp!
    Jag är så cool som det värkar! Hihihihihi!

Har insett att det inte finns så mkt mer att göra....o så har jag ju haft lite småpyssel att fixa....så jag har inte hunnit känna mig frustrerad ännu....

Latensfasen kan pågå i flera veckor har jag hört...så ja...hahahaha jag räknar nästan kallt med att det blir 2 v över tiden....så kan jag ju inte bli besviken!
    O så hinner jag verkligen vila upp mig!

Det molar i tjejmagen....väldigt likt mensvärk....smärta som emellanåt strålar ut i korsryggen....men inget regelbundet o ja...det lilla bruna i trosorna är peanutes jämfört med vad som komma skall.

Hvidis: jaha...ja bara man kan få lätta några droppar när det är som värst....så att man överlever. Klart lillpluttan ska ha allt det goda! Men ställer inte kroppen in sig på att producera mer ju mer som går åt?! Får nog plocka fram boken där hemma o läsa på lite om amning känner jag!
    Ja men då har ni kommit halvvägs i namnbestämmandet!
    Tycker Ninnis förslag lät rätt bra med din flicknamn som mellannamn...
    Jag tog makens rakt av...ingen fundering på ngt annat faktiskt! Känner osså att vi blir mer familj när vi har samma efternamn...tramsigt kanske.

*KRAMAR lanovia* Ni verkar ha blivit vädligt väl omhändertagna hos veterinären...skönt att ni fick ta er tid o så.....

Ninnis: Tror du inte vovven blir mer åksjuk när ni åker korta sträckor med mkt svängar hit o dit .....tror nog inte det är några större problem när din make ska köra till stockholm....det är ju mer rak väg....o så länge vovven inte klagar, ylar osv så är det nog inga problem.
    Jag blir superhängig/slö när jag åker bil....iofs blir jag åksjuk väldigt lätt...så min kropp reagerar nog med dåsighet för att jag inte ska må illa.....kanske samma för vovven?1

Nu hämtar snart maken mig....ska packa ner datorn i en flyttlåda så att hela kontoret flyttar lättplätt på torsdag.
    Hade varit kul att vara med....har ju spindlat i nätet så här långt....Nåja...jag har förhoppningsvis roligare saker för mig eller hur?!

En massa till er alla....jag kommer inte att kunna skriva så mkt till er nu....men sms kommer när vi åker in....ska försöka se om jag kan få låna en extradator av syrran.....

Svar på tråden I vått och torrt och väntan