• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Ingis, föder du? Fast det kan du ju inte göra, för du lovade ju att messa innan du åker in

Hvidis, ta det lugnt och bara njut av din lilla dotter. Låt snittet läka ifred, du ska nog bli hel och stark i sinom tid ska du se

Blommis, vad läskigt! Sådana människor kan ju vara väldigt oberäkneliga... Lås dörren!

Bruttan, vilken svampskörd! Hoppas plusset är ett riktigt pluss! Illamående är ju bra

Villemoa, usch vad trist med bråk! Tyvärr förekommer sånt i nästan alla släkter... *kramar om*

Vi hade en mysig kväll igår, drack champagne, tittade på bröllopsfilmen och grät en skvätt Vi tittade även på bilderna från bröllopsresan, gud vad kul vi hade! Kan även meddela att makens burkbesök får vänta till nästa måndag...

Vaknade klockan 3 inatt av att jag kände något vid fötterna. Det var plutten som hade krypit upp när vi sov! Han får inte vara i sängen, så han har aldrig lagt sig där innan. Smart att vänta tills vi hade somnat... Han blev dock förpassad till soffan

Nu måste jag jobba lite, har ju trots allt haft semester en vecka!

• Hvidbrud
    Ninnnis skrev 2009-08-31 10:55:57 följande:
    Kan även meddela att makens burkbesök får vänta till nästa måndag...
  • Daa

*springer in, vinkar till alla, springer ut igen*

Det är en sån dag (upptagen alltså ).

• Hvidbrud

Ja, de har det nog ganska bra där inne i värmen, med maten serverad. Shiit vad det ska sugas och pressas och kämpas när de väl är ute...

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2009-08-31 11:45:44 följande:
    Hej girls!I´m back! Med battingen kvar i magen....trivs för bra tror jag! Ska läsa ifatt lite nu....

Äsch! Vi som haft en så spännande morgon med att gissa vad du gör

Har ni gjort UL än?

Läste på FL att det visst var bra att dricka basilikathé, det skulle sätta igång förlossningen, men smakade visst urk...

Kanske bättre med en färdknäpp

Ninnis Burkbesök inbokat nästa måndag kl 10.30, välkommen
    Får han leka burkfyllare hemma ellermåste han sitta påen offentlig toalett på klinik där det kommer folk och rycker  handtaget... tänker på Blommnas sambo

Hade en kompis som skulle göra samma sak, TRE ggr kom sköterskan och knackade och fråga om han var färdig....Neeee..... blir inte bättre av knackningar på dörren, den sjönk ihop då..(inte dörren, petter-niklas, herregud vilka syftningsfel jag får till ibland!) 

• ingenjörsbruden

Ojojoj va ni skriver!

Japp..lanovia, har ingen dator nu hemma...så jag passade på att gå om jobbet o få tillgång till datorn en liten stund o göra det sista på jobbet!

Gårkvällen var rätt lugn...en del förvärkar väldigt sporadiskt...Såg "Män som hatar kvinnor" som var verkligen svinbra! Väldigt längesen jag såg en så bra film faktiskt! O det betas ju en del filmer hemma pga maken!

Sen lite mys med maken....måste ju testa om det funkar med skrönorna!
    Men ingen större effekt...men blev upplyst av svägerskan att det tydligen ska till 100 ml

UL var bra, battingen är 3500 nu o mår finfint!
    Träffade även läkaren o han tyckte allt såg bra ut...trodde tom att mina blodsockervärden var 100 ggr bättre än hans!
    Frågade igen om vi verkligen måste till avd 44 efter förlossningen o fick svaret att vi inte kallt behöver räkna med det....mina värden är ju kanon...men andra saker kan ju hända...temperatufall, akut kejsarsnitt, sugklocka osv....så man får ha det i åtanke ändå att man kan hamna där!
    Så vi är glada o hoppas på att slippa avd 44.

LOVAR att smsa när vi åker in. Allt är ju liksom packat nu o står i bilen...så det är bara matsäcken som ska packas o pysslas med så tid för sms finns def!

Blommis: Vilket psykfall! *brrrrr* Skönt att ni snart har ny adress!
    Stackars M!!! Guuu va hemskt...o konstigt....oftast brukar ju blinkreflexerna hindra sådan skador. Så synd om henne.
    *håller o kniper med allt.... för ALLT*

Bruttan: Låter som en härlig helg med hinkvis med kantareller o fortfarande pluss!

Ninnis: Grattis på bröllopsdagen i e.skott!

*kramar om lanovia extra mkt*

Ankis: Har osså upplevt det där....man är bakis fastän man inte drack en droppe alkohol....skumt! Hoppas att det är bättre idag!

Har så klart glömt mer än hälften av allt jag skulle kommentera....suck

Jo just det...Villemoa....vilka människor det finns...det värsta är när man är släkt med dem o ibland tvingas umgås med dem....suck! *kramar om*

till alla

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-31 11:56:42 följande:
    Ja, de har det nog ganska bra där inne i värmen, med maten serverad. Shiit vad det ska sugas och pressas och kämpas när de väl är ute...
    Ja det märker man...fast det är lite trångt nu....

UL var bra...men man såg inte så mkt....STOOOOOR bebis nu!

Bruttan: Hahahahahahaa UNDERBARA syftningsfel!

Färdknäpp är betydligt trevligast av alla skrönor tror jag!

Hallonbladste ska osså vara bra.....

Hahahaa BM ringde för en stund sen...jag hade glömt min blodsockermätare där....INTE med vilje hahahahaha o så hade hon inte hunnit mäta min mage osv....förvirringen var liksom total idag....min pärm var tydligen på vift så de hittade den inte o ja....MKT förvirrat var det idag o det bästa var....det var inte bara jag som var förvirrad!

Nä nu måste jag äta lunch!

Snart tillbax!
  • Ninnnis

Där var du ju, Ingis! Bra att du räknar kallt med att hinna messa...

Glömde ju kommentera M´s hund... Fy så fruktansvärt det måste kännas! *ryser*

• Ninnnis

Jag tror han satsar ( ) på att göra det hemma och hinna lämna det inom en timme...
    Fjällbruttan skrev 2009-08-31 12:03:07 följande:

Ninnis Burkbesök inbokat nästa måndag kl 10.30, välkommen Får han leka burkfyllare hemma ellermåste han sitta påen offentlig toalett på klinik där det kommer folk och rycker  handtaget... tänker på Blommnas sambo Hade en kompis som skulle göra samma sak, TRE ggr kom sköterskan och knackade och fråga om han var färdig....Neeee..... blir inte bättre av knackningar på dörren, den sjönk ihop då..(inte dörren, petter-niklas, herregud vilka syftningsfel jag får till ibland!) 
Svar på tråden I vått och torrt och väntan