• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Bluebride

kan lägga bilder på näckrosorna senare, när jag gjort några fler.

a n n a.... då ska jag kontakta kyrkan för att höra, vill ändå ha en präst som godkänner jag går in med pappa.

• Moon River

a n n a skrev 2009-09-12 12:53:01 följande:

Om kyrkan bestämmer sig för att avsäga sig vigselrätten kommer detta att träda ikraft 1 april 2010. Då kommer kyrkan att ha dispens att viga i en månad till. Vad som händer sedan vet man inte riktigt. Antagligen kommer de präster som väljer att bli vigselförättare få möjligheten att göra det.Mitt förslag är att ni ringer till era respektive församlingar där ni tänkt ha vigseln och fråga dem och hur de tänkt lösa det. i handske :)
    Tack för informationen! Jag ska absolut ringa på måndag och kolla upp hur de har tänkt i församlingen vi ska gifta oss i.
  • a n n a

Tänk oxå på att ni har möjlighet att påverka beslutet; nämligen genom kyrkovalet nästa söndag.

Genom att rösta på ett parti som inte vill att kyrkan ska avsäga sig vigselrätten så ökar man chanserna för att den ska finnas kvar :)

Och nej, jag är ingen röstfiskare, fösöker bara hitta vägar för hur man kan påverka :D

• a n n a

För att bevisa att jag kan snacka om annat än kyrkan och valet ;) så kan jag berätta att jag just genomlevt en enorm besvikelse. Min Drömklänning som jag hittat på Tradera nådde mitt hem

Se själva:

Drömklänningen på bild:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/09/klanning1.jpg

Drömklänningen i verkligheten:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/09/dsc_0899.JPG

(axelbanden är ditsydda efter min begäran, dock hade jag nog valt att sätta dem annorlunda, men de är avtagbara - i alla fall...)

Att klänningen inte skulle hålla toppkvalité var jag medveten om. Den kostade bara 2000 och var uppsydd i Kina. MEN hur man kan tolka svarta tribalmönster till vitt är för mig ett gigantiskt mysterium.

Men det är bara att ta nya tag - tur att det är långt kvar ;)

• Bluebride

vad trist a n n a, det så ju inte alls ut som på bilden. Kanske bra att ta nya tag, men 2000 är ändå pengar. Måste försöka pröva min klänning snart för att se om den inte behövs sys ut igen, får passa på när gubben pluggar.

• Bluebride

Nu har jag mailat kyrkan, så jag får väl svar ikväll eller imorrn, de brukar vara ganska snabba på att svara.

• a n n a

bluebride - tvåtusen känns helt ok och antagligen kan jag sälja klänningen för det till ngn som tycker om den som den är :)

jag hoppas att din församling är snabb vad gäller mailsvar, min erfarenhet är tyvärr tvärtom - men det kan bero på de stofiliga varelser jag träffat på :D

• Bluebride

vår församling e rätt liten så förutom soppluncher, syjunta och öppen förskola är det inte så mycket att göra

• a n n a

bluebride - *skrattar* då finns hoppet om att de har tid över ;) men syjuntetanter; kan de mail?! *skrattar* (huga så fördomsfull jag var nu :D )

• snuttfia

a n n a, vart har du beställt klänningen från? Tråkigt när det blir så fel Hoppas den hittar ett hem hos någon som gillar den och att du kan få tag i en ny som är mer som du tänkt dig.

Kanske man skulle ta och få tummen ur och beställa klänningen, har inte tänkt på att de kan bli fel mer än att den inte passar och man ska ha tid för att ta den till sömmerska. Men om man måste ha en helt ny så vill man ju vara lite bättre i tid... Ska också beställa från Kina hade jag tänkt. Fast jag måste ta mig ut och testa klänning först och då ville jag gärna tappa ett par kg innan men somd et verkar nu så har jag börjat gå upp igen pga att jag inte hinner äta vettig mat sen jag började plugga igen. Fasen, jag MÅSTE ta tag i det här igen, jag var sååå duktig i våras och har tappat 15 kg sen lilltjejen föddes. Är skitdålig på att prioritera mig själv och jag tar mig inte iväg och tränar och stoppar i mig skräp för att spara någon krona på mat när jag inte är hemma (macklunch vareviga dag är inte så bra kanske) eller hoppar över mål. Det enda jag är duktig på numera är att låta bli godis och kakor för varje gång jag ska köpa nåt onyttigt så tittar jag på den och så ser jag brudklänningen framför ögonen och lägger tillbaks det

Ja, nu ska jätteförkylda jag gå och knyta mig ett tag så jag är frisk och kan ta mig till skolan imorgon. *sniff*

Svar på tråden MAJ 2010 del 3