• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • snuttfia

Martinaa, vårt andraalternativ är Annelundsvillan, åk dit och kolla vettja. Kanske vi har helt olika smak? Den kommer snart att vara ledig 15 maj

• Martinaa
    snuttfia skrev 2009-09-13 17:43:45 följande:
    Martinaa, vårt andraalternativ är Annelundsvillan, åk dit och kolla vettja. Kanske vi har helt olika smak? Den kommer snart att vara ledig 15 maj
    Aha. Har kikat på nätet på den, och det verkade väl bra så. Det jag inte gillade var hur de dukade upp borden till 56 pers (som man kunde se på deras hemsida). Honnörsbord och två låååånga tungor. Vill hellre ha tre korta... :P Annars kommer ju vissa så långt bort... *petig*
  • snuttfia

Jo, det var lite konstigt men förklaringen är att rummet är för smalt för tre tungor. Så enkelt var det

Martinaa skrev 2009-09-13 17:59:45 följande:
    Aha. Har kikat på nätet på den, och det verkade väl bra så. Det jag inte gillade var hur de dukade upp borden till 56 pers (som man kunde se på deras hemsida). Honnörsbord och två låååånga tungor. Vill hellre ha tre korta... :P Annars kommer ju vissa så långt bort... *petig*
  • Martinaa
    snuttfia skrev 2009-09-13 18:06:09 följande:
    Jo, det var lite konstigt men förklaringen är att rummet är för smalt för tre tungor. Så enkelt var det
    Jo, det förstod jag ju. Just därför jag inte blev så förtjust i det stället. Men vi ska kika på ditt ställe den 8'e, eller så har vi ett reserv att kolla upp den 15'e. Får se vilket ställe som är bäst! :)

Nu blir det tacokväll!
  • Bluebride

här kommer vi ta det lugnt ikväll. känner mig matt, har 1 graders feber, får sätta mig och pyssla sen

• CiaLovesAndreas

Förlåt om jag tråkar ut er med mitt lokal-tjat.
    Men nu tror jag nästan att jag kommit fram till att jag vill vara på det proffessionella stället.
    För det är ju ändå en hel del pengar man kommer lägga på det och då hoppas man ju på att få en näst intill perfekt dag, om ni förstår hur jag menar.

Det blir lite att åka för gästerna från kyrkan till lokalen, men det kan väl inte vara nåt problem, det är ju värre efter festen. Då kommer de dock få åka taxi en bit till ett hotell som de samarbetar med = rabatterat pris.
    Samt att de som bor där behöver inte släpa med sig ev. paket (vi ska önska oss bidrag till resan) då vi tänkte ha gemensam frukost på hotellet dagen efter och då får såklart de som inte stannar på hotellet komma.

• Martinaa

Cia:
    Va kul att ni bestämt er! Det kommer säkert bli toppen!

Själv är jag lite smånervös nu att vi inte ska kunna hitta nån bra lokal de någon av de dagarna vi önskar. Ska testa att ringa imorgon eller på tisdag när jag är ledig igen.

Gonatt på er!

• Snart Andersson

Jag har märkt att det funkar med nästan vilken lokal som helst. När mina kompisar har gift sig (i lador, på hembygdsgårdar m.m.) har det alltid sett för skruttigt ut från början sedan har de dekorerat med fina dukar stolsöverdrag m.m. (de flesta har hyrt från festdetaljer.se) och sedan ser det hur fint ut som helst. Så om man vill spara pengar kan det vara smart att ta en billig lokal och sedan piffa upp den till feststatus!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, jag tror vi har bestämt oss. Nu har vi fått en bokningsbekräftelse, så om inte annat så måste vi bestämma oss snart

Snart Andersson,
    Ja, dock har vi sagt att vi vill ha människor som gör saker åt oss och visst kostar det, men en sån dag får det vara värt det. Jag menar, det är ju inte varje dag man gifter sig

• Martinaa

Bah... är så nervös!

Vi preliminärbokade ju en annan kyrka igår och idag fick jag tag på den festlokal vi gärna vill ha. Dock hade de en preliminärbokning den dagen, men de skulle ringa och höra med det paret och fråga om de ville ha det eller ej. Så nu är jag supernervös... Fick inget samtal idag, så får ringa och ligga på imorgon.
    Jag hoppas hoppas hoppas och vill så gärna att vi ska få den!! Usch, vet inte alls vad vi gör annars... Jag har redan fått gå ifrån mitt kära favoritdatum, men jag vägrar nog byta månad

Svar på tråden MAJ 2010 del 3