• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Bluebride

här är det rätt stilla, men då pysslar jag med dekorationerna

• snuttfia

jaao, grattis på tioårsdagen då :) vi firar nio år ihop nästa månad så vi är inte så långt efter då...

Idag har jag beställt lite nya provinbjudningskort. Kan inte bestämma mig om jag vill ha hemmagjorda eller tryckta. I mina drömmar har jag vackra letterpressade inbjudningar, men i verkligheten tycker jag det är fånigt att lägga tusentals kronor på kort som folk knappt tittar på hur vackra de än är (fast det gör lite ont i hjärtat måste jag erkänna, är lite kär i de där vackra korten). Har beställt prov från calligraphen tidigare men var inte så impad. Nu mailade jag VistaPrint om provkort, de har jättefina designer som man kan göra om lite som man vill men jag har fått ett litet b-igt intryck av dem efter alla erbjudanden om gratis visitkort och annat trams. Men de var så snälla att jag fick beställa 3x10 kort gratis för att testa alla tre papperskvalitéerna och se hur trycket blir. Man är ju petig. Yrkesskada efter att ha jobbat med redigering. Nåväl, självklart blev det ju inte gratis ändå för jag var ju "tvungen" att ha tryckt baksida också och sen var frakten snordyr så ja... inte gratis... men förhoppningsvis kan jag bestämma mig nån gång nu!

Skulle åka och prova klänningar efter tentan på fredag men nu kunde inte min tärna så nu känner jag mig lite nere. Vill så gärna prova nu så jag kan tänka lite mer på vad jag ska beställa och så vill jag ju ha tid att köpa en ny klänning om det blir katastrof och den jag beställer inte passar och... ja... ni ser ju vad det snurrar i mitt huvud när jag borde tentaplugga Kanske jag tittar in på egen hand i affärerna, de har ju ändå rea just nu såg jag... OM jag skulle springa på nåt fint...

Aj då, nu vaknade dottern... dags att gå och sova också...

• Bluebride

lycka till snuffia. Här blir det nog att fixa ordning i bland bröllopssakerna och knåpa på bröllops hemsidan. Godnatt

• Megi

oh va kul, kan du lägga in lite bilder sen på det färdiga resultatet *nyfiken*
    Fröken Strössel skrev 2009-09-21 17:25:23 följande:

Nu har jag börjat sy stolsöverdrag. Köpte lakan för 10kr styck igår så det blev billigare än beräknat!
  • Fröken Strössel
    Bluebride skrev 2009-09-21 18:51:55 följande:
    var då?Fröken Strössel skrev 2009-09-21 17:25:23 följande:
    Genom en annons här på BT.

Megi - Absolut, lägger upp snart. Vi har stolar med karmar så vi gör en väldigt enkel modell som vi hänger över stolsryggen och knyter med ett band.

Nu bär det av till gymmet, gäääsp!
  • Bluebride

alla säljer sina lakan i sthlm och jag bor 16 mil därifrån.

• snuttfia

Vi ska inte klä in stolarna, de har jättefina gammeldags matchande stolar där vi ska vara. Behöver inte fixa nåt, till och med blommor ställer de fram om man är nöjd med röda rosor... Lite placeringskort och sånt ska jag fixa med men inte så mycket mer tror jag... Får se mer sen när jag pratat med stället igen...

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Vi har likadant. De fixar med dukning och blomsterarrangemang. Det är placeringskorten som de inte gör

• Tattoo82

Jag skulle gärna ha stolsöverdrag, men får se om vi har råd. Tycker det ger ett snyggare helhetsintryck! Blir festen på Norreda så var det inte vackra stolar... Dessutom av två sorter, ena med armstöd så jag vet inte ens om det funkar med överdrag?!

Svar på tråden MAJ 2010 del 3