• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • shamrock
    Felixian skrev 2009-09-24 16:28:21 följande:
    Martinaaa: På mig får det gärna stå BV - Västerås - 27Vi har äntligen bokat vigsellokal, Sala silvergruva blev det tillslut! supermysigt och lite lagom annorlunda. Precis i vårt tycke och smak :)
    Vad tufft! Sala silvergruva är läcker. Var i gruvan håller man till då? Hade nog passat mig också men tyvärr bor vi alldeles för långt bort.
  • CiaLovesAndreas

jao,
    Spännande! Hoppas att både mat och pris blir bra.

På söndag blir det bröllopsmässa.

Tror jag måste börja fundera på festhäftet, om man nu ska ha ett sånt.

M2b är 4 år äldre än mig.

• Martinaa

BlueBride: Tjusig sida!
    Kanske bara jag som har snuskig fantasi, men under Bröllopsresan har du skrivit "Här skulle vi vilja komma". Jag skulle nog vilja ändra det till "HIT skulle vi vilja komma"...
    Vill ni förresten inte utser ert värdpar själva?? För de ska ju hålla i hela festen sen?

Min M2b är 3 år äldre än mig, han fyller 30 nästa år, i april. På grund av bröllopet kommer han nog tyvärr inte få något stor 30-årsfest. Det kommer vi ju inte ha råd med. Får bara bli någon enklare bjudning för familjen. Vänner får väl fira honom på bröllopet...

Idag var jag i Göteborg och hann gå till In-Ex innan jag åkte hem. Köpte lite papper, kuvert, silikonstämplar och band. Så nu ska jag testa mitt inbjudningskort med rosett med smalare band. Återkommer med nya bilder nån gång så ni kan bestämma åt mig, haha.

• snuttfia

Vad coolt det låter med Sala silvergruva :) Vill definitivt se bilder sen!

Sambon är 8 år äldre än jag...

Har ringt och sagt att vi bestämt oss för att vara på Yxhammargården nu, var ju bara preliminärbokat innan. Så nu skule jag maila önskemål på mat så han kunde ta fram lite förslag på meny. Problemet är att förutom att vi tänkt oss lite mingelförrätt och huvudrätt och sen tårta har vi ingen aning om vad vi vill ha. Funderade på norrländskt eftersom vi är uppifrån båda två, men det är ju nästan alla gästerna också så det blir ju trist då. Plus att det känns faktiskt inte så festligt med sånt som var vardagsmat när man bodde där. Vad kan man annars tänka sig för mat? Lite sugen på amerikansk bbq, det är gott! Men jag vet inte... Italienskt är vi inte så förtjusta i heller... Asch så svårt det blev nu, kanske han får maila lite av varje åt oss så får vi se vad vi gillar sen... Vad ska ni ha för typ av mat om ni hunnit bestämma än? Har ni nåt "tema" på maten så att alla rätter hör till samma matkultur eller mixar ni lite efter vad ni gillar?

Martinaa: Regementsmässen har jag också kollat på men sen efter vår bygdegård visade sig vara bokad så hittade jag aldrig igen sidan så jag förträngde det sen. Har för mig att det såg rätt mysigt ut, men är det samma ställe som serverar lunch? För isåfall säger min sambo att det är skitstort... Vi har förresten bokat ett av rummen på yxhammargården och tänkte höra med de som har små barn om de vill bo där ocså, det är ju enkelt att bara kunna gå upp när det behövs... Men eftersom vi inte vet hur de vill göra eller ens vilka som kommer så bokade vi bara ett rum till de som ska passa våra barn så de slipper ta sig hem till oss vilket är en bit bort. Vi ska bo i bröllopssvit på det hotellet bredvid Åhlens (Grand?), de har bubbelpool och bastu på rummet :D (det finns fyra såna rum förresten så vi stal inte det sista om det lät intressant ;)).

• Bluebride

ska ändra det martinaa

Tror jag börjar bli sjuk. Har ont i halsen och känner mig frusen och febrig så jag håller på att ta tempen.

• Martinaa

Snuttfia:
    Det är nog inte samma lokal som där man serverar lunch, utan man äter i matsalen som är ganska liten. Ni kan kika här www.regementsmassen.se/. Gå in på Presentation, klicka på en av de röda pluttarna på kartan och så får ni en "rundvisning" i det rummet. Måste ha Quicktime installerat på datorn.
    Pratade med en snubbe där imorse iaf, så nu kan vi åka dit och kika på stället senare idag. Så får vi se hur vi känner, om det är "nåt att ha"
    Får se om vi bor på Grand eller Y-gården. Det där med bubbelpool lät ju nice!

Bluebride:
    Nä va trist! Hoppas det gått över tills idag!

• Bluebride

martinaa.... tyvärr, igår fick jag feber nu är jag bara mat och har ont i halsen har huvudvärk också, jag blir i sängen mest idag

• maj2010

Shit, vad coolt med bröllop i Sala silvergruva!

Är det någon annan än jag som tycker det är hur länge kvar som helst till maj? Börjar bli lite otålig och sambon tycker att jag tjatar. Finns ju inte mycket man kan göra nu när det är så länge kvar. Menyförslag får vi inte förrän efter årsskiftet, festhäftet är svårt att göra innan man vet vilka som kommer, blommor och sånt behöver inte beställas än på ett bra tag. Jag vill gifta mig NU!!

Sorry, var bara tvungen att avreagera mig lite grann.

Jag är för övrigt 27 och sambon 30 (hinner fylla 31 innan bröllopet). Vi har inga barn än men den biologiska klockan tickar högt...

• Martinaa

maj2010:
    Oh nej du är inte ensam! Jag längtar och väntar också. Men nu ser jag mest fram emot att få skicka ut inbjudningarna så jag slipper hålla tyst och smussla så om det. Vi har ju valt att hålla det hemligt för alla (utom familjen) tills inbjudningskorten har gått ut. Får ju bita mig i tungan hela tiden för att inte försäga mig!

Festprogram kan du visst börja med, jag har vårt nästan klart!

• Bluebride

maj2010... killen tycker också jag tjatar och jag har inte så mycket jag kan göra heller. Då inte bestämt vad det är för mat, psalmer, solo (vet inte om min vän kommer) osv osv osv... Så jag har ingen aning vad jag ska göra... å nu när jag är sjuk också blir man ännu mer deppig. Vill inte vara sjuk. Vi har en liten tjej som man måste ta hand om oxå, tur att vi båda är hemma idag. Killen har hemläxor

Svar på tråden MAJ 2010 del 3