• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • CiaLovesAndreas

maj,
    Här är en till som längtar och väntar på att få sätta igång "på riktigt". Längtar också tills inbjudningarna har gått ut, mest för att få veta reaktionerna.
    Är lite synd att man inte kan se alla när de öppnar posten

• Fröken Strössel

Idag har jag sytt två stolsöverdrag, tog mycket längre än jag trodde så bra att jag började i tid

Annars är jag mitt inne i planeringen för bröllopsresan, bokade första nätternas hotell i San Francisco idag!

På måndag ska jag till en scrapbookingbutik och fixa lite med inbjudningskort och placeringskort, ca 250 hjärtan ska stansas

Nu läggdags, hej på er!

• Avalon75

Min blivande man är 3 år yngre än mig och jag fyller snart 34 år.

Nu är handpenningen till festrestaurangen inbetald, kontrakten med bandet signerade, materialet till inbjudningskorten, vigselprogrammen, festhäftena och placeringskorten införskaffade, klänningen är slutligen bestämd (ska köpa måttband idag, det gamla har gått upp i rök!), ska beställas snarast.
    Det rullar på!

Ha nu en underbar helg alla maj-brudar!

• Felixian

Silvergruvan är verkligen fantastisk. Det finns en sal nere i gruvan som är uppvärmd, Viktoriasalen heter den, den har helt fantastisk akustik. Vi kommer få hjälp med dekorering och så av dem som jobbar vid gruvan. De kommer ha "gruvdrängar" som hjälper gästerna att ta sig till rätt ställe och så.

Vi har en vän som ska sjunga och det kommer bli helt magiskt :)
    Trots att det kostar en slant kommer det helt klart vara värt det hela.

självklart kommer det fixas fram bilder när vi är gifta och klara :)

• Martinaa
    Felixian skrev 2009-09-26 18:17:17 följande:
    självklart kommer det fixas fram bilder när vi är gifta och klara :)
    Ja det hoppas vi verkligen!

Fröken:
    Jisses va duktig du varit!

Nu ska jag och älsklingen ut och äta! Sen blir det bowling med kompisar.
    Imorgon kommer mina föräldrar hit så ska vi gå och kika på kyrkan, de va så nyfikna. Sen ska vi till sambons föräldrar så våra päron får diskutera "nästa års stora event"
  • Bluebride

hade tänkt pyssla ikväll, men med en förkylning och snart ingen röst känns det inte som jag vill å jag som älskar att pyssla.

• pingst2010

Jag provgjorde ett inbjudningskort igen !!! hopplöst va bökigt att få det som man tänkt sig. Tänkte först sy en söm i mittvecket och binda fast kort, tunt rosa blad och textbladet. Men blev inte så fint , sen pröva jag och limma med limpistol men då gick det inte och vika . . .Så det sluta med att jag bara limma de , tror att det ska sitta bra så, får se imorgon. Hur har ni andra gjort med det om ni har flera papper ??

• Bluebride

jag kommer limma el använda dubbelhäftande tejp alt kuddar

• snuttfia

Dubbelhäftande tejp är super! Men vet inte om det sitter jättebra i vikningen om jag färstod rätt vad du skulle fästa? Kanske göra två hål genom alla papper och dra ett tunnt band/fint snöre genom och knyta rosett på utsidan? Snyggast är ju om man använder något som gör runda hål, det finns såna som är som en pinne med hålgörare i ena änden och så hamrar man på den så blir det ett fint hål där du vill ha det... Fast är osäker på om det var det du funderade på... Om det inte är i vecket så gå på hobbyaffär och köp dubbelhäftande tejp för det är bra till allt!

pingst2010 skrev 2009-09-26 20:19:31 följande:
    Jag provgjorde ett inbjudningskort igen !!! hopplöst va bökigt att få det som man tänkt sig. Tänkte först sy en söm i mittvecket och binda fast kort, tunt rosa blad och textbladet. Men blev inte så fint , sen pröva jag och limma med limpistol men då gick det inte och vika . . .Så det sluta med att jag bara limma de , tror att det ska sitta bra så, får se imorgon. Hur har ni andra gjort med det om ni har flera papper ??
  • Bluebride

snuttfia, är det öljetter du syftar på?

Svar på tråden MAJ 2010 del 3