• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Bluebride

vi kommer oxå önska bidrag till resan

• EmMagnus

Hejsan tjejer!
    Var ett tag sen jag hade tid att skriva nått, mina föräldrar var här och hälsade på i helgen och mamma och jag var och tittade på min tänkta brudklänning och hon gillade den också. Så nu är den beställd och den kommer om ca 3 månader... skönt att ha det klart.
    Martinaa: Vad tråkigt att det bara strular för er, jag hoppas verkligen att det löser sig snart.
    Romantiska lilla jag: Samma datum som vi också ha, verkar vara väldigt poppis. Välkommen hit!

• Martinaa

Mm... börjar tröttna på det nu. Bara att inse att vi inte kommer få vara på det feststället vi vill vara. Inte i maj i alla fall... Alternativet är att kolla upp allt den 5 juni, vilket bara är en vecka efter vårt senaste försök. Känns tråkigt att behöva överge maj i så fall, men vi får se.
    Vi kan förhoppningsvis åka och titta på vårt alternativställe på fredag så får vi se hur det känns. Verkar det bra så kör vi nog på det den 15 maj som tänkt från början. Verkar det inte alls bra så får vi nog överge mitt kära maj... (Tänker dock inte överge denna tråden för det )

Nu ska jag ta och uppdatera vår datumlista lite med alla nya som kommit hit! Vill ni ha med mer info om er själva (tex ålder, stad, KV eller BV) så är det bara att meddela mig!

• Bluebride

det är ok med brudöverlämning + skulle jag inte oroa mig ang vigselrätten så det verkar lovande, tror inte det skulle vara några problem att be kyrkans tanter om hjälp, de är så snälla här.

• snuttfia

Tittar in lite snabbt, min förkylning har återkommit med nya friska (?) krafter och jag mår apdåligt igen lagom till tentan på fredag :) Perfekt timing som vanligt (förra tentan hade hela familjen utom jag magsjuka, den innan dess hade jag magsjuka veckan innan och gången innan dess var jag förkyld sista veckan... känns som en tradition nu...).

Sitter och gör monogram för det är allt jag duger till just nu. Fast sen kommer sambon och sågar dem för att "han kan inte föreställa sig hur de blir på papper" (likadana) eller "typsnittet ser lite luddigt ut" (det var därför jag gillade det) eller "&-tecknet ser lite stort ut" (för att jag tyckte det var snyggt) osv... Börjar bli lite putt nu Det enda han gillade var det jag inte var nöjd med så jag fortsätter väl ett tag till...

Martinaa, sorry inget byte här :-P Men jag är ledsen att det strular för er! Vad är backupstället? Håller tummarna för att ni kommer på nåt bra snart!

Håller också tummarna för mmm2010!

Tattoo, jag gillar monogramet du hittade, har du fått till det så det går att skriva ut? Jag satt och försökte komma ihåg hur man vektoriserar saker, har gjort det för länge sen men minns inte längre, men det fanns ju någon annan duktig som erbjöd hjälp såg jag sen... Jag röstar på Vi gifter oss i fönstret iaf...

Nu ska jag tjura vidare, jag blir som en treåring när jag är sjuk. Som den där reklamen "ni kvinnor klarar på att föda barn, ni skulle bara veta hur det känns när en kille blir riktigt förkyld..." blir jag

• Martinaa

Snuttfia:
    Attans då...!
    Vår backup är regementsmässen på I15. Det verkar fint och så, men själva lokalen där man sitter och äter ser väldigt liten ut vilket ställer till det om (dvs NÄR) mina bröder och släktingar kommer ha spex och lekar. Det är främst det som gör att jag inte gillar det lika mycket, samt att de inte har boende en trappa upp. Eventuellt kommer vi kanske bo på Yxhammargården även om vi inte har festen där. Om inte du bokat upp alla rum vill säga?

Tattoo:
    Jag tänkte också fråga hur det gått med ditt monogram. Har du den inte i datorn alls, utan bara utskriven? Har du möjlighet att scanna? Skulle kanske kunna göra ett försök om hon den andra inte klarar det.

Ikväll måste jag tänka genom allt jag kan tänkas behöva till mina inbjudningskort, för imorgon åker jag till Göteborg med jobbet och hade tänkt hinna smita in på In-Ex innan jag åker hem. Och jag som fortfarande inte riktigt bestämt hur jag ska göra! Har inte hunnit bröllopspyssla på länge nu.

• Tattoo82

Jodå, jag fick hjälp med monogrammet av en supersnäll tjej här! Har dock inte provat skriva ut det på det röda pappret än men det ska nog funka. Blev inte helt perfekt, lite försvann där det var som tunnast men det duger!

Snuttfia - Krya på dig!!

• Bluebride
    Martinaa skrev 2009-09-23 20:21:10 följande:
    Nu ska jag ta och uppdatera vår datumlista lite med alla nya som kommit hit! Vill ni ha med mer info om er själva (tex ålder, stad, KV eller BV) så är det bara att meddela mig!
    ja varför inte. Ålder 29, 30 vid vigseln. Stad (stad och stad) hälleforsnäs. KV
    Färgtema vit, lila och blå ha ha ha
  • Martinaa
    Bluebride skrev 2009-09-23 22:11:02 följande:
    ja varför inte. Ålder 29, 30 vid vigseln. Stad (stad och stad) hälleforsnäs. KV Färgtema vit, lila och blå ha ha ha
    Fixat!
  • Bluebride

Kul. Nä, nu måste jag sova, är dötrött.

Svar på tråden MAJ 2010 del 3