• Martinaa

    MAJ 2010 del 3

    Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

    Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

    1 MAJ

    8 MAJ
    Lilleke

    14 MAJ
    Ninnalotta

    15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

    22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

    29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

    Nu kör vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    **********
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

    Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

    **********

    Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Nyårsdagen2011

    jag har en till fråga! ska alla ha festprogram? vi har en toastmaster och en tärna och en dansleksledare. och ett band. och catering med personal. så saker flyter väl på ändå? jag hittade denna text under strecket på nätet. vadå folk vet ju var de är och vad vi heter ha ha! och maten ser de väl när de får den. bilder på oss behöver de väl inte när de sett oss förr. och bordsplaceringen kan de se om de vrider på huvudet. klämmiga citat är ju ganska onödigt... det är väl bara sångtexter då, men vi är ingen allsångsgäng. jag tror folk gärna slipper den biten.

    vad ska man med festprogram till? vill man informera om något så gör väl toastmaster o lekledare det? eller bandet... hm.

    ----------
    En bra början och de mest klassiska punkterna att ha med i ett festprogram är bl a:
    En välkomstext ? hälsa era gäster välkomna med några fina rader.
    Era namn, plats, kyrka, ort ? för att datera och tydliggöra.
    Meny ? informera om vad det är som bjuds i mat och dricksväg under kvällens gång.
    Foton/bilder ? antingen på er som brudpar, bilder från svensexan, från barndomen eller annat som passar er är alltid kul att ha med och uppskattat av släkt och vänner.
    Bordsplacering ? en liten karta över borden samt namn/siffror på varje person där den är placerad. Man kan även skriva vid varje siffra och namn en liten förklaring vem den personen är, släktrelatering osv. BröllopsGuidens bordsplaceringsverktyg
    Sångtexter ? allsång är vanligt förekommande vid middagsbordet för att skapa en ännu härligare stämning. Exempel på sångtexter
    Tänkvärda eller roliga texter ? alltifrån en vacker och personlig kärleksdikt till kloka ord eller vitsar om äktenskapet är alltid uppskattat och sätter en personlig prägel på det hela. Några bröllopscitat
    Tacksida ? tacka slutligen era gäster för en (förhoppningsvis) trevlig kväll och uppvaktning.

  • majsan801

    Vi ska ha festprogram som följer:
    Välkomsttext
    Hur vi träffades
    Meny
    bröllopsbingo
    Sånger
    Gästpresentation
    tacksida
    Och lite överallt roliga och tänkvärda citat.
    Jag är nästan klar med vårat, jag har varit på bröllop där man alltid haft festprogram och jag tycker själv att det är uppskattat. Roligt att veta lite vilka de andra gästerna är. Om man bara känner den ena i paret är det roligt att veta hur de träffades eg. Ja jag tycker inte det är nån större kostnad eller tar nån vidare tid så vi ska ha det iaf. Sen blir det en snygg dekoration till bordet med.

  • Nyårsdagen2011

    du gör säkert rätt. tid o kostnad är inte stort som du säger. jag bara vet inte vad man ska ha i! vår meny är så enkel: skagen, lax, tårta, varmkorv. det är liksom inget som behöver skrivas tycker jag.
    lekar o sånger gillar jag iofs.
    vi gillar båda karaoke och det ska vi ha sedan. danslekar också. det är väl så att jag inte kommer på några till-bords lekar som passar till programmet...
    gästpresentation är nog kul men det orkar jag inte med ifall nån inte kommer etc, man byter plats på folk.
    ska börja med inbjudningskorten och placeringskorten...


    majsan801 skrev 2009-10-31 12:48:11 följande:
    Vi ska ha festprogram som följer:VälkomsttextHur vi träffadesMenybröllopsbingoSångerGästpresentationtacksidaOch lite överallt roliga och tänkvärda citat.Jag är nästan klar med vårat, jag har varit på bröllop där man alltid haft festprogram och jag tycker själv att det är uppskattat. Roligt att veta lite vilka de andra gästerna är. Om man bara känner den ena i paret är det roligt att veta hur de träffades eg. Ja jag tycker inte det är nån större kostnad eller tar nån vidare tid så vi ska ha det iaf. Sen blir det en snygg dekoration till bordet med.
  • Nyårsdagen2011

    Välkomna
    Vi träffades på jobbet
    Ni får äta skagen, lax, tårta o varmkorv
    Tack till våra mammor

    ha ha...


    majsan801 skrev 2009-10-31 12:48:11 följande:
    Vi ska ha festprogram som följer:VälkomsttextHur vi träffadesMenybröllopsbingoSångerGästpresentationtacksidaOch lite överallt roliga och tänkvärda citat.Jag är nästan klar med vårat, jag har varit på bröllop där man alltid haft festprogram och jag tycker själv att det är uppskattat. Roligt att veta lite vilka de andra gästerna är. Om man bara känner den ena i paret är det roligt att veta hur de träffades eg. Ja jag tycker inte det är nån större kostnad eller tar nån vidare tid så vi ska ha det iaf. Sen blir det en snygg dekoration till bordet med.
  • Martinaa
    Nyårsdagen2011 skrev 2009-10-31 15:02:04 följande:
    du gör säkert rätt. tid o kostnad är inte stort som du säger. jag bara vet inte vad man ska ha i! vår meny är så enkel: skagen, lax, tårta, varmkorv. det är liksom inget som behöver skrivas tycker jag. lekar o sånger gillar jag iofs. vi gillar båda karaoke och det ska vi ha sedan. danslekar också. det är väl så att jag inte kommer på några till-bords lekar som passar till programmet... gästpresentation är nog kul men det orkar jag inte med ifall nån inte kommer etc, man byter plats på folk.ska börja med inbjudningskorten och placeringskorten...
    Du kan lägga in ett bröllopsbingo? Jag ska ha det här som du kan ladda ner här www.martinaa.se/upload/bingo.doc

    Vi har också en tidslinje över vårt gemensamma liv, från första träffen, första kyssen, när vi flyttade ihop, frieri och ända fram till bröllopet.
    Sedan har jag korsord och sökord också.

    Som gäst på ett bröllop så är festprogrammet bland det roligaste av allt. Är alltid nyfiken på vad som skrivits om mig i presentationerna och alltid kul att se bilder på brudparet som små och så vidare. Så för mig är festprogram en självklarhet!
  • jaao
    Nyårsdagen2011 skrev 2009-10-31 15:03:06 följande:
    VälkomnaVi träffades på jobbetNi får äta skagen, lax, tårta o varmkorvTack till våra mammorha ha...
    Haha, typ så?

    Vi kommer inte ha något program, vi gillar inte lekar och små vitsiga presentationer av gästerna blir jag lite smått illamående av (sorry) Maten... ja, det märker de väl? Alla som kommer vet hur vi träffades och alla känner varandra så det känns hur som onödigt... Är det något de behöver veta så har vi mål i mun båda två så det räcker och blir över
  • Nyårsdagen2011

    uppskattar allas synpunkter och kan förstå det roliga med program, men för mig blir det som jaao tror jag.
    i alla fall känns det så just nu. det där skippar vi helt enkelt- man behöver ju inte göra ALLT i BTs planeringsschema. skulle gärna ha ett om jag hade vettigt innehåll, men kan faktiskt inte komma på något just nu. de får leka med sina servetter.

    har gjort inbjudningarna idag!! klippt o klistrat i ljusblått, ljusgrönt o silver.

    bara började o nu är hälften klara utan att det var meningen! sambon gillar dem också. vi åt faktiskt en romantisk middag och han friade - igen - för det nya datumet (har ju ändrat från nyårsdagen till maj). och så pratade vi igenom allt på hans initiativ - vilka han ville bjuda, vad han tycker är viktigast, osv. kul att höra hans viljor kring bröllopet för han lämnar annars besluten till mig bara. nu har vi kollat av och är överens om allt, känns bra att veta. jätte mysig middag. (kan rekommendera buffé på en scandic nära dig).


    jaao skrev 2009-10-31 21:51:58 följande:
    Haha, typ så?Vi kommer inte ha något program, vi gillar inte lekar och små vitsiga presentationer av gästerna blir jag lite smått illamående av (sorry) Maten... ja, det märker de väl? Alla som kommer vet hur vi träffades och alla känner varandra så det känns hur som onödigt... Är det något de behöver veta så har vi mål i mun båda två så det räcker och blir över
  • majsan801

    Ang bröllopsbingo, det jag tycker är jobbigast är att man lär ju skriva ut 50st olika brickor. Så det blir skriva ut en ändra skriva ut en till ändra en annan ruta osv. Eller tänker jag fel. Nått enklare sätt?

  • Nyårsdagen2011

    jag köpte ju min vigselring för några veckor sedan, provar den lite ibland och börjar undra om den inte är för tajt? kan man gå in med den och få en större? jag ska nog gå in och prata med dem i alla fall. kanterna inuti är vassare än min förlovningsring också så den är liksom inte lika skön. det är ändå en engelbert (eller vad det hette) för 10 000 så nog borde man kunna begära att den sitter perfekt? otroligt mycket pengar tyckte jag. då ska den vara skön också.

    majsan jag vet inte. men ja, annars får väl alla på en gång? verkar besvärligt det där. hur gör dom när dom skriver ut riktiga bingo?

  • majsan801

    Visst är det små mysigt att gå och prova den ibland och längta och drömma. Min är super skön så jag är så nöjd så. Tycker absolut du ska gå och få den utknackad det som blir är ju att guldet blir tunnare. Sen kan det nog bero på hur stenar och sånt sitter om de bara kan göra en enkel utknackning. Men jag kan ingenting om sånt eg så och fråga.

Svar på tråden MAJ 2010 del 3