• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • aikidoaasa

Hej och välkommen annanorrk!
    Gifter mig också den 3/7.
    Vi har bokat en fotograf som är ny på marknaden. (gick ut gymnasiet förra året) Just för att de är nya har de inte de hemska priserna som vissa av de etablerade har (Vem betalar 50.000 spänn för att ha EN fotograf på plats en hel dag?! Den dagslönen vill jag också ha) Våra två kostar 8.000 kr för bägge en hel dag, ett stor bröllopsalbum, en DVD med högupplösta bilder och 50 tackkort går på det priset. Det är inte illa tycker vi.

• chippis419

Jag har en fråga! Jag har en restaurangskola och en floristskola i närheten där jag bor men jag har inte ringt dom för dom har ju sommarlov den 10 juli. Men när man läser här verkar det som att ni är gansak många som ska använda er av elever trots det. Hur fungerar det egentligen? Kan man anlita dom iaf?

Ja jag vet, jag kan ju alltid ringa till skolorna och fråga men jag ville fråga er först! =)

• aikidoaasa
    chippis419 skrev 2009-10-23 07:41:06 följande:
    Jag har en fråga! Jag har en restaurangskola och en floristskola i närheten där jag bor men jag har inte ringt dom för dom har ju sommarlov den 10 juli. Men när man läser här verkar det som att ni är gansak många som ska använda er av elever trots det. Hur fungerar det egentligen? Kan man anlita dom iaf?Ja jag vet, jag kan ju alltid ringa till skolorna och fråga men jag ville fråga er först! =)
    Det skadar ju inte att fråga. Kanske det som de gör hos dig kan räknas in som deras projektarbete som de ändå måste göra förr eller senare. Det är helt ok att det görs under sommaren. Eller det kan kanske räknas som en del av deras praktik som de också måste göra.
  • Korallbruden

Välkommen Annanorrk!

Vad kul med en brud till den 3/7 Det finns en till trevlig tråd för enbart 3/7. Denna är lite mer aktiv så alla är ju lite överallt

I förregår åkte hjärtat upp i halsgropen och jag höll på att söka medlemskap i avdelningen "bridezillas" Hundklubben hade fått gå före och fått våran lokal... alla andra alternativ kostade mer än vad vi klara av... igår var jag och tittade på en aula... hur kul kan det va men den var byggd 1910 och perfekt för ett bröllop så allt löste sig till det bästa. Tänker dra tillbaka min ansökan om medlemskap i "hopplösa brudar" OK

• Mrs Opp

Hihi! kul, korallbruden! Jag har nog också varit på väg in i den klubben ett gäng gånger. Konstigt hur något kan uppröra en så, jag upphör inte att förvånas vilken känslomässig berg- och dalbana detta med bröllop innebär för både mig och min blivande make.

annanorrk: Jättefin klänning! Jag gillar verkligen v-ringningen och axelbanden. Kul att se alternativ till den axelbandslösa. Välkommen hit också! Jag är också en 3 juli-brud.

• LyckligTjej

Tycket att klänningen är jättefin, mkt fina detaljer.
    Vi har bokat fotograf och det är en vän till mig som har foto som hobby, jobbar inte som det men är jätteduktig.
    Har bokat henne hela dagen och det kostar oss 2000kr, vilket jag tycker är ett jättebra pris + att hon och hennes familj får vara med oss på vår stora dag, hon blev såklart jätteglad Hon har fotat på andra bröllop och jag har sett bilder och dem är jättefina.
    Ser att ni gifter er 3/7 2010, som vi.
    Jag har startat en tråd för oss brudar som gifter oss 3/7 2010
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3505070.html

annanorrk skrev 2009-10-23 00:05:36 följande:
    Hej allihopa! Vad roligt att det är så många som ska gifta sig i juli nästa år. Jag och min sambo ska gifta oss 3 juli. Än så länge har vi bokat lokal, bokat kyrka (inkl. präst vi känner), musik i kyrkan. Just nu är dilemmat fotograf, vad har ni för fotografer och vad kostar det? Klänningen är i princip bestämd; www.littlecoral.com/ms54-beaded-embroidery-ta... vad tycks?Ser fram emot att ha lite sällskap i planerandet!
  • KatjaB
    LyckligTjej skrev 2009-10-22 22:28:45 följande:
    Alternativet kan också vara om ni har nån restaurangskola i närheten, fråga om några är intresserad. Det har vi gjort
    jag tänkte att det inte var någon idé just för att de har sommarlov, men det är klart.. det kanske finns folk som är intresserade
  • CeKe

Verkar kämpigt och dyrt det där med fotograf. Runt oss har det visat sig att det vimlar av folk som vill fotografera: Min tärna, en "typ" släkting, en kusins nya kille, en grannes kille etc, så för oss är det mer ett problem av att välja, eller kanske låta allihopa fota helt enkelt =) Vore ju i o f sig kul! Kan ju bli en mängd olika typer av fotografier, vilket inte vore så dumt.. haha, kommer väl mer kännas som att vi är kändisar för en dag med ett koppel av papparazis efter oss *ler*

• Korallbruden

Vi har fått se ett antal (förlåt!) hämska bilder som vänners vänner har varit snälla och tagit så vi vågade inte chansa...

Bruden fullkomligen hänger på brudgummen och ser ut som hon vill äta upp honom...
    Bruden ser bra ut och brudgummen ser ut som han vill vara någon annnanstans m.m. Efter dessa charmiga kort fick det bli:

www.lindisima.se

vi har bokat tre timmar och drar ned på massor av annat istället

Vad roligt det skulle vara om våra bilder blev gräsliga skulle bli retad för alltid

• CeKe

En liten anekdot är från min tärnas bröllop. De hade kostat på en bra fotograf... Jag var hennes tärna och var med när de fotades och samtidigt som fotografen tog kort, passade jag på att ta egna också, vilket var helt ok. I slutändan var det ett av mina kort som blev det bästa och som de valde att förstora. Haha, jag är världens amatörfotograf =)

Håller tummarna för att våra bekanta kan sina saker. Det är åtminstone två av dem som är fotografer och min tärna går i kurs hos en duktig fotograf, så det blir nog också bra =) Om inte annat är nog hon den som skulle vara "petigast" med att det blev bra, för vår skull och hon vet ju precis vad i alla fall jag gillar och inte gillar för miner, dubbelhakor etc på kort...

Svar på tråden Juli 2010 del 3