• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • Korallbruden

Lyckost dig ceke! så bra har inte jag det

• Juli 2010

måst bara berätta att idag har vi varit och köpt min RING!!! vilken känsla...orsaken till att det blev aningen tidig shopping var att jag har länge vetat exakt hur den skall se ut...idag hade de höstrabatt i en affär. jag kunde självklart inte låte bli att titta in, å YES, min ring fans där...så med 40 % av rätta priset så kunde man slå till=)

happy happyyy

• Juli 2010

förrästen, om ni tycker att jag skriver lite konstigt ibland, så kan det bero på att jag är från finland men, totalt svenskspråkig, men med lite dialekt å sånt kan det låta lite tokigt för er

• källerudd

Oj här har det skrivits en massa..

Blev väldigt glad att det röstades för vigselrätten..men för vår del känns det ändå lite hopplöst. Vi har pratat med ett flertal präster och det är ingen som sagt ja ännu :S Så vad gör man då...Finns ju inga kyrkor kvar i närheten av vår vigselplats =(

For nog snart ge upp och höra med någon från rådhuset =(

• aikidoaasa
    källerudd skrev 2009-10-23 19:57:08 följande:
    Oj här har det skrivits en massa.. Blev väldigt glad att det röstades för vigselrätten..men för vår del känns det ändå lite hopplöst. Vi har pratat med ett flertal präster och det är ingen som sagt ja ännu :S Så vad gör man då...Finns ju inga kyrkor kvar i närheten av vår vigselplats =(For nog snart ge upp och höra med någon från rådhuset =(
    Men nu får de ju inte hålla på och tacka nej... då räknas det som diskriminering då de SKA tillåta att likkönade gifter sig i kyrkan. Själv tycker jag att det var diskriminering innan också men då "fick man in giftas sig" på det sättet så av någon orsak så struntade man i den diskrimineringen.
    Jag tycker att du/ni ska ta nya tag med att boka kyrka och präst om ni vill gifta er i kyrkan. Stå på er!
  • rosesarered

Juli2010,

var blev det för ring då , vi vill se bild

Idag har vi varit på ett planeringsmöte med vår festlokal och den nya ägaren. Vi pratade även lite menyer och tårta. Vår lokal håller på och renoveras just nu och ska tydligen bli lite snyggare så det låter jättebra. Plus att stället hade en jättefin bröllopssvit med himmelssäng som vi preliminärbokade. Nästa vecka ska vi förhoppningsvis få en ordentlig offert vilket inte är en sekund för tidigt.

Ja allt är ju jättebra men ändå kan jag inte låta bli att känna mig lite "konstig"...
    Dels så känns det som att jag nästan får lite scenskräck när allt rullar igång för det blir så "stort". Vill att det ska vara avslappnat och inte att vi ska behöva vara som stela pinnar.. samtidigt som jag tycker att det är jättekul. Men det är tusen småsaker som jag inte tänkt på som festlokalsägaren påpekade.
    Sen så ringde jag min mamma och undrade om hon kommer på födelsedagsfika nästa helg då jag fyller år. Nej det visste hon inte eftersom hon kanske har annat för sig då. Till saken hör att hon sedan tre år tillbaka spenderar i princip all sin tid med en manlig vän som hon först var i ett förhållande med. Nu är de bara vänner för att deras förhållande slutade med att han var otrogen. Hon är nästan beroende av honom känns det som eftersom hon är varje ledig stund med honom och kan inte ens komma på en enkel födelsedagsfika??
    Jag träffar nästan aldrig henne.
    Jag gillar inte alls denna man hon umgås med för att han är knepig och en total kvinnokarl som dessutom anser att han kan lägga sig i mitt liv hursomhelst.
    Till råga på allt undrade min mamma om jag verkligen är beredd att kämpa resten av livet med just min fästman.
    Ja man känner ju sig uppmuntrad
    Usch ursäkta att jag vräker ur mig i tråden men blir helt galen på min familj ibland.

• källerudd

aikidoaasa skrev 2009-10-24 10:36:40 följande:

Men nu får de ju inte hålla på och tacka nej... då räknas det som diskriminering då de SKA tillåta att likkönade gifter sig i kyrkan. Själv tycker jag att det var diskriminering innan också men då "fick man in giftas sig" på det sättet så av någon orsak så struntade man i den diskrimineringen.Jag tycker att du/ni ska ta nya tag med att boka kyrka och präst om ni vill gifta er i kyrkan. Stå på er!
    Saken är den att jag och min sambo är man och kvinna...Vi är ju inte ens homosexuella...Ett helt vanligt hetro par :S

Vi vill gifta oss ute vid sjön men vi vill ha en präst som viger oss...

Trodde detta var jätte vanligt idag...men prästerna i vår närhet är svåra tydligen =( Känns ju inte helt bra att truga heller jag vill ju att de ska vilja viga oss...Men visst vi får väl börja om från början och ringa runt igen..
  • källerudd

Rosesarered; vad skönt att det verkar bra med festlokalen..Men tråkigt det här med din mamma... Har du tagit ett allvarligt snack med henne om hur du känner det?? Verkar inte alls kul ju :S

• aikidoaasa
    källerudd skrev 2009-10-24 14:41:23 följande:
    aikidoaasa skrev 2009-10-24 10:36:40 följande:
    Saken är den att jag och min sambo är man och kvinna...Vi är ju inte ens homosexuella...Ett helt vanligt hetro par :SVi vill gifta oss ute vid sjön men vi vill ha en präst som viger oss...Trodde detta var jätte vanligt idag...men prästerna i vår närhet är svåra tydligen =( Känns ju inte helt bra att truga heller jag vill ju att de ska vilja viga oss...Men visst vi får väl börja om från början och ringa runt igen..
    Ooops! Vilken miss från mig! Men varför är de så avigt inställda på att ha en vigsel utanför kyrkans väggar? Jag har två vänner som inte alls hade några problem med att få en präst att säga ja till att viga dem utomhus. Det var två helt olika församlingar och präster.
  • KatjaB

rosesarered: ja man väljer ju inte sin släkt.. kan bli galen på min pappa som är rätt speciell.
    Vad trist att din mamma glömt bort sig själv och sitt liv, vad det verkar. Inte så ovanligt att en del kvinnor ger upp hela sitt liv för en karl medans de väver in kvinnan i sitt liv istället för att ge upp allt man har.
    Förhoppningsvis kommer hon på det själv innan hon blir alldeles för ensammen.

Källerud: vi ska vigas utomhus men av borgerlig vigselförrättare. I den kommunden hade de tre st, så en av dem kunde tänka sig att boka in sig redan nu.

Svar på tråden Juli 2010 del 3