• Hante

Juli 2010 del 3

Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • Korallbruden

Hej Ceke! börjar tro att vi har samma bröllopstorgstider

KatjaB: Är det ett bättre ställe än vad ni har idag så går det ju alltid att tänka om

• KatjaB

ja, alltså det är ju mer tjusigt ställe helt klart än bygdegården som vi tänkt oss, själva miljön är ju jättefin och rummet är jättestort, tror vi skulle klara oss på halva ytan av rummet, så det går säkert att dela av på nåt sätt, tex dans i ena änden och middag i andra. Mysig med kalkade vita väggar, helt otroligt vackra fönster och takbjälkar.
    Däremot så ser det ut att vara en lite halvt lifsfarlig trappa där, så vi får se om det går att göra nåt åt med tanke på barnen, och så får vi hyra allt porslin, stolar och bord. De hade kontakter så vi kan hyra allt billigt.. hur billigt vet jag inte, men vet att de iallafall kunde få tag på porslin till 70 pers för 00 kr inkl. diskning!
    Sen ca 6 km därifrån ska det finnas en slottsruin som vi skulle kunna vigas vid.

Så det är ju jättefint runtikirng, herrgård med två flyglar, och blomstrande rosträdgård.
    Det är bara allt runtikring som blir mer strul med, dels vet vi inte hur köksmöjligheterna ser ut, om vi kan hitta på saker till barnen på samma sätt som vi tänkte från början, hur pass mycket tid det stjäl att åka ända dit med tanke på frisör, make och fotograf som är i stan. Och om vi får tag på vigselförrättare o allt det där där borta då, vi har ju redan ordnat med allt sånt här.
    Och bröllopsnatten.. ska vi sova kvar där på nåt hotell som är i närheten, eller åka en timme hem mitt i natten, känns ju inte så lockande,.. eller kan man sova kvar i herrgården tex? Och ha gäster kvar också? Ja, massa frågor än så länge

• KatjaB

porslin för 600 kr och livsfarlig trappa skulle det vara Försöker hålla ett öga på Astrid som ritar med tuschpenna samtidigt som jag skriver, hehe

• CeKe

Hehe, japp =)

För mig är det för tillfället ett underbart sätt att smita undan tentaplugg.. tänk va mycket annat som blir gjort innan tenta.. sitter just o fundrar på att börja storstäda =) Men ska nog hejda mig och försöka se till att jag skrapar ihop tillräckliga poäng på onsdag...

Korallbruden skrev 2009-10-26 17:17:56 följande:
    Hej Ceke! börjar tro att vi har samma bröllopstorgstider
    KatjaB: är det på en herrgård vore det väl super om det gick att övernatta där? Låter riktigt trevligt!
  • källerudd
    CeKe skrev 2009-10-26 18:44:12 följande:
    Hehe, japp =)För mig är det för tillfället ett underbart sätt att smita undan tentaplugg.. tänk va mycket annat som blir gjort innan tenta.. sitter just o fundrar på att börja storstäda =)
    Haha fanns ingen gång som min lägenhet var så ren som innan en tenta =) Lycka till...

Igår gjorde jag ett gäng inbjudningskort till, så nu är det nog bara 10 kvar ungefär. Beroende lite på hur många vi ska bjuda..är inte klar med inbjudningslistan ännu hmm

Igår fattade jag ett beslut om klänning oxå. Innan jul ska jag ha fattat ett beslut så jag kan beställa i början på nästa år..Jaja oki inget riktigt beslut, men ett del beslut iaf =)
  • CeKe
    källerudd skrev 2009-10-26 20:13:14 följande:
    Haha fanns ingen gång som min lägenhet var så ren som innan en tenta =) Lycka till...Igår gjorde jag ett gäng inbjudningskort till, så nu är det nog bara 10 kvar ungefär. Beroende lite på hur många vi ska bjuda..är inte klar med inbjudningslistan ännu hmmIgår fattade jag ett beslut om klänning oxå. Innan jul ska jag ha fattat ett beslut så jag kan beställa i början på nästa år..Jaja oki inget riktigt beslut, men ett del beslut iaf =)
    Skratt! Gillar verkligen ditt beslut =) Vet du vad du är ute efter? jag har helt lagt ner att kolla på klänningar och det är så SKÖÖÖÖNT! Det känns verkligen som att det var det jobbigaste av allt.. eller det lär ju visa sig =)

Jag har också jobbat på våra inbjudningskort idag (konstigt va med tentan i åtanke) och det går framåt så sakteliga *ler* och gillar dem!
  • källerudd
    CeKe skrev 2009-10-26 20:21:36 följande:
    Skratt! Gillar verkligen ditt beslut =) Vet du vad du är ute efter? jag har helt lagt ner att kolla på klänningar och det är så SKÖÖÖÖNT! Det känns verkligen som att det var det jobbigaste av allt.. eller det lär ju visa sig =)Jag har också jobbat på våra inbjudningskort idag (konstigt va med tentan i åtanke) och det går framåt så sakteliga *ler* och gillar dem!
    Hmm ja har ju provat några klänningar, gillade en starkt...men sen har jag en klänning som jag bara sett på bild och det är en sån där drömmklänning, men vet inte om jag vågar sy upp en då jag inte alls provat något som liknar den... Har iaf beslutat mig för lång nu..Va inne på kort från början. Båda klänningarna finns i mitt galleri!
  • CeKe

Gillar båda klänningarna! Gillar den sneda skärningen i kjolen, eller vad det kallas =) Själv låter jag sy upp en som jag inte alls provat och känner mig helt lugn i det, otroligt nog! Kan ju dock va bra att prova ngn som påminner, för att du ska se hur drömklänningen kanske skulle se ut på dig. Själv provade jag utifrån typ att se hur stor kjol jag gillade, olika urringningar etc och tänkte egentligen inte så mycket på klänningarna i helhet (speciellt eftersom jag inte fastnade för någon av dem jag prövade...)

Lycka till!

källerudd skrev 2009-10-26 20:26:18 följande:
    Hmm ja har ju provat några klänningar, gillade en starkt...men sen har jag en klänning som jag bara sett på bild och det är en sån där drömmklänning, men vet inte om jag vågar sy upp en då jag inte alls provat något som liknar den... Har iaf beslutat mig för lång nu..Va inne på kort från början. Båda klänningarna finns i mitt galleri!
  • källerudd
    CeKe skrev 2009-10-26 20:40:01 följande:
    Gillar båda klänningarna! Gillar den sneda skärningen i kjolen, eller vad det kallas =) Själv låter jag sy upp en som jag inte alls provat och känner mig helt lugn i det, otroligt nog! Kan ju dock va bra att prova ngn som påminner, för att du ska se hur drömklänningen kanske skulle se ut på dig. Själv provade jag utifrån typ att se hur stor kjol jag gillade, olika urringningar etc och tänkte egentligen inte så mycket på klänningarna i helhet (speciellt eftersom jag inte fastnade för någon av dem jag prövade...)Lycka till!
    Jag hade velat prova någon med stor kjol och någon i tyll men det verkar jätte svårt att få tag på, tyvärr...Men det löser sig säkert =)
  • Korallbruden
    källerudd skrev 2009-10-26 20:44:46 följande:
    Jag hade velat prova någon med stor kjol och någon i tyll men det verkar jätte svårt att få tag på, tyvärr...Men det löser sig säkert =)
    det är inte lätt det där med klänning... vad säger din känsla? Om jag har förstått rätt så låter det som du önskar dig "drömklänningen"?

Vet någon om man måste boka tid om man vill prova klänningar hos Princessa i Södertälje?
Svar på tråden Juli 2010 del 3