Bruden100710 skrev 2009-11-08 21:17:33 följande:
Va roligt att ni fått upp kontakten igen.. :DSjälv har jag haft lite problem med de jag trodde va mina vänner.Vissa tyckte inte jag va rolig längre bara för jag sluta dricka.Och vissa har man växt ifrån.Sen finns de dom som man inte har något emot men som aldrig hör av sig själva utan det är jag som får ta kontakt.Har slutat med detta nu.Jag har en sån där riktig bästis som tar mig för den jag är,problemt är att hon bor i Norge nu.Jag är lite ensam, men hellre det än att behöva supa varje helg för att ha kompisar..
vad tråkigt.. vet hur det är. När vi började vänta vårt första barn var vi de enda i bekantskapskretsen som var i skaffa barn-fasen. Så man tappade kontakten med många som verkade tycka att bara för att vi skulle ha barn så var vi nog inte intresserade av att bli bjudna på fester osv.. Och så hade jag en kompis som visserligen hade redan innan känts ganska så omogen, men skillnaden blev så påtaglig helt plötsligt. Det enda hon var intresserad av att prata om var sig själv, hurvida den killen hon hånglat med på krogen skulle ringa henne eller inte (ny "kärlek" ofta) och vart hon skulle gå ut och vem hon träffat där. Tyckte hon var så pubertal och hade samma resonemang som jag hade när jag var 14 år. Och när det mot slutet kändes som att det kvittade mig om vi hördes av eller inte, om vi gick och fikade eller inte, så strunta jag i att ringa henne och då hon slutade ringa mig också så var det nog ömsesidigt. Vi hade helt enkelt växt ifrån varandra.
Man träffar ju nya människor i livet, och jag tror inte att alla har de där bästisarna de haft hela livet. De flesta bekantskaper jag har idag är folk jag känt i några år, sen har man ju några äldre vänner som man hörs med sällan men när vi väl ses har vi jättekul