Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

10 JULI 2010

CeKe skrev 2009-11-09 23:22:50 följande:
    Hehe, ja, 130 kr/pers är ju rätt bra faktiskt... Jag har dock räknat på max 100, men då kommer en kompis samt jag och mamma att laga maten. Och visst gick papptallrikarna o det på en del av det också (och porslin finns i vår festlokal till bröllopet). Men om man tänker att det blev typ 30 kr/pers för det här, är det ju rätt bra...Tänkte i o f sig lyxa till det lite mer till bröllopet =) Så då kanske det blir rätt lagom med 100 kr/pers exkl dricka!Har lyckats gjort 5 pajer idag (nöjd) och i morgon fortsätter pajlagandet
    mm.. ja svårt det där.. samtidigt beror det ju helt på vad man bjuder på. Min kusin hade helt kall buffé och deras mat hade gått på 3000 kr för 80 pers. Visst, det var ingen varm mat och så, men ändå.. lät ju som jättebilligt.
  • KatjaB

Har förresten hämtat våra dekorationsdiamanter. De var jättefina och jag tror absolut att det ska räcka med dessa. Funderar på om jag kanske kan hitta på tradewra eller ebay 500 diamanter till som är kanske 4 carat stora, då kommer jag vara helt nöjd. men det är om jag hittar till bra pris, för det räcker nog gott och väl till vårt bröllop dethär

• KatjaB
    fromheretoeternity skrev 2009-11-10 07:15:56 följande:
    130kr/pers tycker jag låter som ett pra pris om man får bra mat. Vi ska också ha catering men jag ska göra cupcakes och annat gott själv till efterätt, samt med hjälp av svärmor förhoppningsvis Hoppas att allt jag beställde från kakburken.se kommer snart så jag kan börja träna på cupcakedekorationer!
    ja, jag tyckte det lät bra och så har de bra rykte. Fanns olika menyer att välja på,

en medelhavsmeny:
    parmalindad kycklingfilé,
    grekiska köttfärsbiffar i tomatsalsa,
    spenatfyllda smördegsknyten,
    marinerade räkor,
    salami,
    couscoussallad,
    pastasallad,
    svamplasagne,
    fransk potatissallad eller varm örtpotatis,
    grekisk sallad,
    mozzarellasallad med tomat och basilika,
    ruccolapaj med soltorkade tomater,
    oliver, pesto, grissini, smör, bröd, ostar. ¨

Eller blandad buffé:
    Ugnsbakad laxfilé med romsås
    soyamarinerad kycklingfile eller med soltorkade tomater
    marinerad fläskfilé och rostbiff
    grönsallad
    grekisk sallad
    potatissallader eller potatissgratäng
    brockoliädelostpaj
    ruccolatomatpaj
    västerbottenostpaj
    marinerad vitlök, kaprisbär, smör, bröd ostar

simon gillade blandade buffén bäst, tror att jag tyckte det lät godast också
  • KatjaB
    fromheretoeternity skrev 2009-11-10 19:23:23 följande:
    Wow! Medelhalvsbuffén lät ju super annars!!
    ja kanske det.. ändrar mig hela tiden undrar hur mycket av maten som är varm?
  • KatjaB

vi har redan skicka save the date, och så kommer vi skicka inbjudan relativt tidigt. Senast i mars-april och osa i maj. Då har vi två månader på oss at planera för mat o så när man vet hur många som kan komma

klänningen ska jag beställa i januari eller februari med ett fejkat bröllopsdatum en månad tidigare, så att jag garderat mig för att inte få den för sent och itne hinna lägga in, lägga upp osv om det skulle behövas

• KatjaB

vad kul att prova klänningar svårt det där med att inte kunna prova innan, beror ju på vad den kostar men skulle den vara dyr så skulle jag nog hellre leta upp en butik som har dem.

sambon har äntligen frågat en kompis om han ville vara bestman, vilket han ville, jag har hittat en tärnklänning åt tärnorna som båda gillade så det blir nog en sån åt dem båda. Och så har jag grejat lite med stolsöverdragen jag syr o äntligen lagt in bild här också..

• KatjaB

de finns i mitt galleri, den översta bilden

• KatjaB
    fromheretoeternity skrev 2009-11-15 19:15:49 följande:
    Ja, den är också jättefin, jag gillar också skärningen men jag vill inte ha en så "brudaktig" klänning, jag vill hellre ha en enklare, tex i chiffong eftersom vi ska ha ett trädgårdsbröllop. Kan också tänka mig en i spets. Men det är svårt att kombinera alla önskningar i en enda klänning. Vill helst inte sy upp.
    gillar den översta i ditt galleri, den känns mer unik och inte nåt som man ser i var och varannan bröllopstidning
  • KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-11-15 23:19:39 följande:
    I morgon får vi se om tiaran dyker upp eller om han hör av sig.För annars får jag nog ringa polisen och se hur jag ska gå till väga.
    vart var det du beställde den? usch så irriterande att den inte dykt upp än, jag skulle ha varit vansinnig.. var den dyr?
  • KatjaB
    iregnet2010 skrev 2009-11-16 09:49:16 följande:
    jag köper nog men det är mest pg a att jag helt har gett upp att det ska finnas hyrklänningar i min storlek. Jag är rätt kort och brukar behöva lägga upp allt 10-20 cm i längden...tror att "vanliga fläckar" på hyrklänningar är ok (kemtvätt ingår). Är det fläckar som inte går bort åker man nog på att betala för en ny..Vet inte vad jag ska göra med min klänning efteråt. Man kan ju alltid sälja den, jag tror nog att jag kommer spara min så att barnen kan 1) skatta åt hur konstig mamma såg ut eller 2)kanske själva fundera på att ha den när de gifter sig (no pressure där)
    rödvin och rulla runt i gyttja och vatten för att ta trash the dress-foton kan ju vara bra att undvika med andra ord när man hyr klänning
Svar på tråden 10 JULI 2010