Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

10 JULI 2010

vi har bara 2 km mellan vigsel och festlokal, så det känns ju lite jobbigt att lägga 2000 kr för en transport på en minut.
    Tänkte kolla med en jobbarkompis som bor i området om hon möjligen känner någon med en lite rolig bil i närheten, eller så lånar vi någon annans bil. Vår v70 är väl inte det tjusigaste man kan åka.
    Lägger hellre lite mer på tex ringen än på transporten. Tyvärr kan man ju inte ha allt...

• KatjaB

jag tycker det är kul med piffiga detaljer som gör att det känns lite extra genomtänkt, så vi ska ha favours. Hittade fererro rocher choklad i olika smaker på axfood, dessutom till bra pris, så vi ska nog ha några såna till varje gäst.

• KatjaB

vad kul idé! satt och spånade lite på om man istället skulle köpa färdiga små chokladbitar och klistra på ett foto på oss på alla. Typ hotellchoklad. Fast de enda jag hittat är marabou och lindh som har såna små och de är varken speciellt goda eller det allra billigaste heller. Då finns det bodare billigare alternativ.

• KatjaB

ja det kan ju vara en idé förstås såg bilder på både tändsticksaskar och choklad med egna foton på vilket var lite småkul.
    Det vi annars tänkte var att ha en låda lagom stor för 4 praliner per gäst, och då i så fall ha 2 st fererro-choklad och två andra som inte är i papper. Köper man större askar så blir det ju inte så dyrt och sen en tjusig låda tänkte jag vika ihop själv.. älskar att göra tjusiga paket.

Sen såg jag en bild på en öppen låda med färgat silkespapper och kakor i, det är ju billigare och såg fint ut men jag vet inte om folk vil ha en låda kakor egentligen. Choklad känns ju sådär lagom som vi svenssons gärna vill vara och godare dessutom

• KatjaB

iregnet: vad skumt att de inte visar lokalerna om de inte är nystädade. Det kan väl knappast vara så att många tackar nej om det inte luktar tvättsåpa.

Såg i en bröllopstidning att de hade egna etiketter på minichampagne, såg riktigt snyggt ut, blev lite sugen på det själv, men flaskorna vi ska ha är faktiskt rätt fina så de får nog vara.

• KatjaB

Vi har förresten ändrat både stad och plats för vigsel och fest. Blir i Strömsholm istället i ett orangeri vid en herrgård, jättefint och så vigseln i en kyrkoruin några kilometer därifrån. Kommer bli bra tror jag Och så fanns det bänkar vaktmästaren kunde ställa in i ruinen så det finns sittplatser till alla.
    Så nu måste vi ringa runt lite för att kolla lokala ställen med catering o sånt, och avboka vissa saker vi redan bokat. Men jag tror att både jag och S kommer vara mer nöjda med det här upplägget. Speciellt han då det är en bekant till honom som äger herrgården, så han har varit där förut och känner lite mer "band" dit.

• KatjaB
    CeKe skrev 2009-11-24 18:13:30 följande:
    Kul att det ordnat sig så bra
    ja verkligen, hehe ni får ursäkta tjatet om det här Är bara så lyrisk över att det ordnat sig så bra, och ruinen som vi ska vara i är faktiskt mycket bättre än den första även fast båda är väldigt vackra förstås
  • KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-12-02 10:01:16 följande:
    Igår fick jag hem mina brudskor som jag hade beställt.Jag kände mig som ett barn på julafton när jag skulle öppna paketet.Men det hölls sig inte länge. Jag blev så besviken när jag ser att skorn inte alls är den färgen jag trodde.Jag beställde vinröda skor men får ett par som är mörklila.Alla jag frågat tycker också dom är lila.Men men jag får väl hoppas att jag får byta dom.För de är jätte fina men färger passar inte mitt färgtema.
    vart köpte du dem?
  • KatjaB

men det är det för oss också, klänningen är klar, skorna är klara. frisör,smink och hotellnatt är klart och save the datekorten.
    Har fått precis en offert av cateringen och har börjat kolla tårtor. Vi har ju rätt så klar bild över vad vi vill ha men det är inte så mycket som är köpt och färdigt än

tessomac skrev 2009-12-10 00:13:29 följande:
    Jag känner mig fortfarande hopplöst efter Har beställt Save-the-date kort idag, som ska skickas ut tillsammans med julkorten nästa vecka. Har också hittat snygga och billiga tärnklänningar från Vila som nu ska provas av tärnorna. Och skickat en massa offerter till bussbolag, biluthyrning och band. Men det är sååååååå mycket kvar på listan.
  • KatjaB

iregnet: visst är det svårt. vårt bröllop kommer inte bli så fullt budget som vi tänkte från början. Vi var väl lite väl optimistiska först med vad vi skulle få för bröllop för pengarna. Bröllopsresa kommer dock gå till Prag, billig resa och billigt att leva Vet inte om det blir precis när vi gift oss, förmodligen väntar vi en månad och åker i augusti istället.

Vart ska ni åka?

• KatjaB

Klart man kan göra som man vill

vi har ju två barn så för att kunna åka på en resa själva utan barnen blir det en 4 dagars weekend. Annars känns det alldeles för långt utan barnen, och så vill vi ändå få njuta lite på tu man hand också. Så då tänkte vi ta en europeisk storstad, förmodligen Prag, och så blir det en resa hela familjen någon gång längre fram. Då förhoppningsvis mer sol och bad också

• KatjaB

ja, vi har bara hört bra saker om prag. Var lite inne pålondon först men det känns som att man behöver mer tid än en weekend då, och frankrike har vi båda varit i.
    Klurade lite på venedig eller rom också, men prag är ju helt klart mer plånboksvänligt

Mysigt med båten, har hon blivit döpt än?

CeKe skrev 2009-12-13 20:47:14 följande:
    Prag är ju helt underbart =) Jag skulle vilja ta med min älskling dit ngn gång också... får se när det blir. Bröllopsresan blir ju med vår nya båt, så får bli någon långhelg en annan gång!
Svar på tråden 10 JULI 2010