• Villemoa

Tantvarning6

Spännande!!

Har själv haft en bra helg! I fredags hade vi ett par grannar här på middag, väldigt trevligt var det med god mat och gott rödvin
    I går var vi till svärfar för att fira hans födelsedag och så fick vi träffa mannens brors nyfödde son. Så söööt han var!! Precis vad jag behövde och nu bara LÄNGTAR jag ännu mer tills vi får sätta igång och försöka få ett till litet knyte
    Idag har vi bara varit hemma och haft en skön söndag, jag har bakat kladdkakemuffins och vit chokladmuffins *bjuder laget runt*. Moa badar med pappa och jag hör hur de skrattar från badrummet, mina ♥

dfk skrev 2009-10-11 14:52:36 följande:
    Vi har varit och tittat på ett hus!!!
  • Villemoa

Puh vad ni skriver flickor! Har svårt att hänga med i svängarna

Du är så duktig Cantaton som kämpar fastän du har lite motvind nu.

Aleta; usch för alla getingar, vad läskigt!

Didis; vad skönt att du "överlevde" operationen

Blommis; hej, hej och kul att se dig igen!

Bruttan; spy på du bara, det brukar underlätta

Kram till er alla andra goa!

Har idag varit på återkontroll på gynakuten och allt såg bra ut, behöver inte skrapas som tur är. Nu ska man helst vänta in två menstruationer innan vi börjar försöka men vet inte om jag kan vänta så länge. Tror att vi börjar försöka efter första

• Villemoa

Läkaren som jag träffade idag sa helst två för att då hinner hormonerna i kroppen ställa om sig och att man vet att allt är helt okej.
    Läkaren jag träffade vid missfallet sa att man skulle vänta 1-2 menstruationer av samma anledning.
    Vi tänker vänta en för får man mens borde ju allt vara okej. Blir man gravid så blir man ju

TinkerBelle skrev 2009-10-14 14:22:19 följande:
    Varför ska man vänta två menstrationer?För att låta det läcka eller.. Jag som hört att man ska köra på med ängång, men det va kanske fel.Vad ni än väljer att göra så håller jag tummarna för er.
  • Villemoa

Nä man tycker ju att man inte borde bli gravid om inte hormonerna är okej.
    Det kan nog vara som du säger att man ska ta det lite lugnt för att inte få nån panik. Jag vill bara ha en mens för att veta att allt är okej och sen försöka igen. Ingen panik här inte, bara otålighet

passionsblomman skrev 2009-10-14 20:44:38 följande:
    Villemoa: jaaa, men har hormonerna inte ställt om sig så blir man väl knappast gravid heller eller? Jag tror de tycker man ska ta det lite lugnt mycket för att inte jobba upp någon panik mitt i allt, tror du inte?
  • Villemoa

GRATTIS och HURRA för Soldemor!! Fattar inte hur jag kunde missa att du fyller år idag!

• Villemoa

KRAAAAAAM till blommis!!

Här finns det färska kanelbullar att inmundiga om man så vill och en stoooor skål med smågodis. Har all möjlig sorts alkohol hemma också så är det nån som vill ha en rackabajsare eller två så vassegod!!

• Villemoa
    passionsblomman skrev 2009-10-17 20:33:31 följande:
    Detta måste vara den sanna inneböden av Kram-kalas!
  • Villemoa

Ååh vad härligt att bara gå in och sen upptäcka att det är halva priset! När blommis är på ett mission ska de andra tanterna se upp!

passionsblomman skrev 2009-10-17 20:48:57 följande:
    Har jag förresten berättat om mina tant-fynd igår och i tisdags? Jo, för jag hittade en så trevlig tygaffär som hade fina gardiner och så......och när jag kom dit i tisdags för att köpa till åtminstone ETT av mina åtta rum, två hallar, punschveranda plus kök....så var det helt plötsligt total uutförsäljning pga konkurs! Så det var 50% på allt i hela butiken!Jag kan meddela att det nu finns gardiner härhemma som väntar på strykning och upphängning till alla rum utom två (och till ett av dem har jag redan gardiner) och på punschverandan hade jag inte tänkt ha några. Dvs gardiner en masse är införskaffat!Gardinstänger dit det fattades, vaxdukar X3 (såna där som är som tyg), linnelöpare, linneduk X3, linneservetter X8, överkast, pläd, 3 kuddar, ny frotté till ena badrummet små + stora handdukar alltså, rullgardin X2, underlakan till dubbelsäng X2... ja jag har helt enkelt handlat AS-MYCET av allt det där man stått och insett att man inte har råd att ta allt på en gång. Men nu gjorde jag det. Och inte på IKEA utan kvalitetstyger och sånt jag INTE skulle unnat mig annars.Nog för att det blev en massa tusen, men alltså bara hälften av vad det annrs skulle kostat.Ni skulle förresten sett mig där, bland alla kärringar som nästan slogs med tygrullarna!. Jädrar vilken effektivitet jag hade! Tjong tjong tjong!Tantvarning å det mest lysande!
  • Villemoa

Här har man inte varit inne på nån dag och så blire många sidor att läsa ikapp, som nån sa (Bruttan tror jag det var), har jag också teflonhjärna just nu....

Cantaton; vad duktig du är!!

Aleta; men fy för getingarna, när får ni frid?

Frulle; det kommer säkert bli jättefint i nya lägenheten, spännande!

Blommis; kram till dig! Skönt att ni rett ut det!

till er alla andra!

Själv är jag förkyyyld! Min kära make har smittat både mig och Moa så vi snörvlar ikapp hon och jag.

• Villemoa

Men vad skönt!! Hoppas du slipper boiler bunny nu då

MV85 skrev 2009-10-21 14:12:41 följande:
    Vad alla är duktiga o kämpar på här med viktminskningar och jobb, studier och barn!Själv kan jag glatt meddela att Han har fått ett smärre utbrott på sitt ex efter att jag berättat om mailen jag fått skickade till mig och att dessa nu slutat trilla in
Svar på tråden Tantvarning6