Ååh vad härligt att bara gå in och sen upptäcka att det är halva priset! När blommis är på ett mission ska de andra tanterna se upp!
passionsblomman skrev 2009-10-17 20:48:57 följande:
Har jag förresten berättat om mina tant-fynd igår och i tisdags? Jo, för jag hittade en så trevlig tygaffär som hade fina gardiner och så......och när jag kom dit i tisdags för att köpa till åtminstone ETT av mina åtta rum, två hallar, punschveranda plus kök....så var det helt plötsligt total uutförsäljning pga konkurs! Så det var 50% på allt i hela butiken!Jag kan meddela att det nu finns gardiner härhemma som väntar på strykning och upphängning till alla rum utom två (och till ett av dem har jag redan gardiner) och på punschverandan hade jag inte tänkt ha några. Dvs gardiner en masse är införskaffat!Gardinstänger dit det fattades, vaxdukar X3 (såna där som är som tyg), linnelöpare, linneduk X3, linneservetter X8, överkast, pläd, 3 kuddar, ny frotté till ena badrummet små + stora handdukar alltså, rullgardin X2, underlakan till dubbelsäng X2... ja jag har helt enkelt handlat AS-MYCET av allt det där man stått och insett att man inte har råd att ta allt på en gång. Men nu gjorde jag det. Och inte på IKEA utan kvalitetstyger och sånt jag INTE skulle unnat mig annars.Nog för att det blev en massa tusen, men alltså bara hälften av vad det annrs skulle
kostat.Ni skulle förresten sett mig där, bland alla kärringar som nästan slogs med tygrullarna!. Jädrar vilken effektivitet jag hade! Tjong tjong tjong!Tantvarning å det mest lysande!