• Villemoa

Tantvarning6

Cantaton: jag blir också ledsen över att läsa om din pappa. Håller tummar och tår för att operationen går bra! Många kramar

• Villemoa

Cantaton; vad skönt att allt verkar ha gått bra!!
    När du är klar med trillingnötterna så kan du väl skicka några åt det här hållet

Panzer; vet inte om jag sagt det men om jag hade bott i Gävle så hade jag röstat på dig! Håller helt och hållet med dig angående resonemanget om friskolor!

• Villemoa

KRAM, KRAM, KRAM, KRAM!! ♥

passionsblomman skrev 2009-12-10 17:57:34 följande:
    Jag har efter att ha sovit på tok för länge ägnat eftermiddagen först åt trevilgt småprat och sedan en frontalkrock med min sambo. Det har nu inneburit ett par TIMMARS diskussion/samtal/skrik/gråt och jag har pratat så jag har ont i halsen.Sama evinnerliga faktorer som det kör fast i varenda förbannade gång och tio år av nötande från min sida för att NÅ FRAM och en livstid för honom av att ställa sig med huvudet i sanden så fort något känns obehagligt/obekvämt/nervöst/läskigt/ besvärande you name it.Nu har vi för en gång skull nått fram och jag har fått höra att han inser att han inte kan bete sig på det sättet om han villleva i en familj, eftersom det lämnar MIG helt ensam med allt ansvar för både kommunikation och att ensam fejsa allt obehagligt medan han gömmer sig. Han påstår sig också ha begripit att det kanske inte är så att det är självklart att den som upprört påpekar en befintlig problematik (läs är högljudd) automatiskt är den som är elak. Att det faktiskt kan vara så att det elaka ibland är att vända ryggen till och låtsas som om det regnar och smita undan.Fy fan, jag är helt slut!Behöver jag tillägga att upprinnelsen just den här gången hade sin källa i den förbannade julbelysningen IGEN? "Du sätter ju upp så JÄVLA höga och orimliga mål som vi aldrig i livet kommer att hinna""Nä, jag vill att du drar ut två sladdar via källaren och monterar upp en ljusslinga runt punschverandan och en runt altanräcket. Vidare vill jag att vi skaffar en gran till altanen och sätter i ljusen vi redan har i den."Hade han gjort det innan första advent så hade det redan varit gjort. Hade han gjort det idag som han sedan lovade så hade det lyst där nu.Jag har INTE trott att jag till denna julen ska hinna få min drömjl med blomsterarr överallt, pyntat in absurdum eller ha hemlagat och hembakat hur mycket som helst.Jag har som mål att få tömt kartongerna i möjligaste mån i de två rum som släkten nu måste få sova i och så få upp såpass med pynt att det blir lite feeling.Maten kommer vi alla att hjälpas åt med och jag tänker hoppa övera allt som bara känns stressande.Däremot vet jag att det vi ska göra tar mycket mer tid än man tror. Så är det alltid. Särskilt för oss.Därför fattar kjag noll när det visar sig att sambon lovat att sätt upp belysning men vid 13.00 inte börjat fast det mörknar innan 16 och han dessutom tydligen tänkt dra iväg och spela innebandy hela kvällen för han måste ju lära känna lite folk...Jo föralldel, men eftersom vi blir 15 pers här i jul och de kommer om 12 dagar och han jobbar hela sista veckan innan jul och då 12-timmarspass, så kanske nätverkandet får vänta till efter julhelgen just nu.Mala mala...Well. Nu är vi sams och jag måste gå och ta itu med allt vi måste få gjort. Jag var bara tvungen att ventilera lite. Jag har ingen att prata med här och ni är mer värdefulla för mig än ni tror i det här skedet av mitt liv.Hoppas jag har rätt när jag påstår att barn klarar att man bråkar om de också får se att man fakiskt reder ut och blir sams. Jag vill gärna tro att det lär min son att man vågar ta konflikt och att det inte är farligt utan att man kramas och säger förlåt ochatt det behöve även för vusna precis som för honom och hans kompisar.Han grät idag för han bli rädd att vi ska separera, för det gjorde hans ena bästis föräldrar nyligen och det har han tagit väldigt illa vid sig av. Men vi ägnade lång tid nu åt att prata om det och reda ut att det inte är så det ska bli. Tvärtom. Vi diskuterar ju för att det INTE ska gå åt skogen, men medna man diskuterar blir man både ledsen och arg ibland.Min lilla pojke!
  • Villemoa

Klart vi förstår att du tycker han är en fantastisk människa!! Ibland måste man bara få spy ur sig! Har också en här hemma som tycker att stoppa huvudet i sanden är bättre många gånger....

passionsblomman skrev 2009-12-10 18:27:46 följande:
    Tack Villemoa!Jag ångrar mig nu att jag skrev allt det där! Hoppas ni alla förstår att jag tycker min sambo är en fantastisk människa, även om ingen lärt honom hur man pratar om saker istället för att låtsas som ingenting....
  • Villemoa

Nä det är ju klart. Man glömmer lätt bort att detta är ett allmänt forum. Fasen, vi skulle ha ett eget chat-rum där bara vi som hänger i den här tråden skulle ha tillträde till.

passionsblomman skrev 2009-12-10 18:38:29 följande:
    Ja jag veeeet, fast jag glömmer ibland att jag är på NÄTET och spyr. *skäms*Jag babblar med er som mina väninnor och så sitter tusen andra och ser... men men.
  • Villemoa

Tycker att "riktiga" julkort är både roligare att få och ge än elektroniska, men smaken är ju som baken turligt nog!

Jaaa rätt man vann Idol! Mitt under uppträdandet med Agnes ser vi min mans kusin kompa på violin, så coolt och roligt för honom!

• Villemoa

Åh Cantaton, KRAM på dig! ♥

Bobou; är helt värdelös på att komma på namn!

Idag har vi varit på kalas och firat min svåger som fyllde år i fredags. Min man har fyra syskon så det var många som trängdes i den lilla 2:an. Nu är man helt slut!

Hoppas alla haft en trevlig Lucia tillika tredje advent!

• Villemoa

När har du BIM? Tanken slog mig att det kanske var "roliga" orsaker som gör dig illamående *håller tummarna*

Heloise skrev 2009-12-14 14:56:12 följande:
    man kan ju hoppas att det är av "roliga" orsaker som jag mår illa, men det vågar jag inte tro, så då suger det bara!
Svar på tråden Tantvarning6