• Villemoa

Tantvarning6

Heloise: jag visslar och hoppas på att det är roligheter som är orsaken Vad tråkigt med lilla ponnyn förresten! Kram

Daa: *stoppar huvudet i sanden och visslar för dig också*

Aleta: hoppas verkligen att det inte är nån fara med lillans rygg! Kram

Cantaton: vad härligt att det går framåt med pappa! Trist med rösten Kraaaam!

• Villemoa

Liz; stora kramar till dig också! Glömde skriva det igår!

Hos mig snöar det helt galet mycket!! Vi har ungefär fem-sex decimeter snö men så är Södertörn "drabbat" också. Det är liksom ingen idé att gå ut och skotta. Jag gjorde det imorse för att komma fram till brevlådan och 10 minuter senare var det lika mycket snö igen. M och jag håller oss inomhus idag kan jag säga.

• Villemoa

Min man fick totalt vänta i 35 minuter på pendeln imorse. Det tåget han tänkt ta var inställt och så var det andra 25 minuter försenat. Hoppas din buss kom i tid!

Tycker också det är mysigt med mycket snö men det blir lite jobbigt när plogbilen proppar igen uppfarten när man nästan precis skottat. Och skotta behövs verkligen annars kommer vi inte ut

Cantaton skrev 2009-12-17 10:59:52 följande:
    Ja det snöar o snöar o snöar här också! Love it! Fast jag vet inte om jag vågar tro att bussen kommer i tid sedan. Ska nog skippa bussen och gå istället... Om det nu är så mycket lättare att pulsera fram i snön... Alternativt satsa på en tidigare buss?
  • Villemoa

Sonja: de andra ryska donnorna på fancy schmancy restaurang kan ju gå och GÖMMA sig när du kommer i dina snygga outfits!!

Heloise: *visslar för fullt och hoppas på att indianerna håller sig borta!!*

Frulle: stackars Bella! Hoppas hon snart mår bättre igen!

Liz: såå härligt att höra att livet är bra igen!

Aleta: Bra att du går till doktorn igen, stackars liten!

Själv har jag haft en mycket trevlig fjärde advent med myyyycket snö och gott adventsfika!

Kram på er!

• Villemoa

Naaaaaaaaaaw! Hoppas att ni imorgon får reda på hur det är ställt med lilla ♥

Aleta skrev 2009-12-21 21:31:48 följande:
    Ojojoj, här är man borta två sekunder och då blir det bröst och ekivoka julkort minsann! Jag har tillbringat hela dagen på först vårdcentralen och sedan barnakuten i Växjö. Lillan är ordentligt genomklämd och genomlyssnad. Hon är hur snäll som helst och lyckades till och med sova sig igenom en ultraljudsundersökning, det ni! (Brrrr iskall gele på magen och ryggen.)Det roliga var att hon blev blixtförälskad i läkaren. Han fick hålla i alla hennes leksaker och hon sjöng för honom. När han kom och sa adjö så försökte hon följa med honom. Vi fick vänta en liten stund till och då gick hon och spanade i korridoren tills någon förbarmade sig över henne och släppte in henne på hans rum. Han fick en kram och efter det försökte vi gå igen, men hon släääääpade sig ut ur korridoren och en sjuksyster frågade hur det var fatt. Sedan fick hon säga hej då till favoritläkaren en gång till och han sa att vi fick komma och hälsa på honom i morgon.Det blir nämligen magnetröntgen imorgon. Oroliga mamman kunde i alla fall dra på smilbanden när dottern lyckligt mumlade "Martin" innan hon somnade.
  • Villemoa

Aleta: såå skönt besked!

Sonja: usch så hemskt för kusinen!

En riktigt, riktigt God Jul vill jag önska er alla söta, sköna tanter! ♥

• Villemoa

Sabla indianer!!

Heloise skrev 2009-12-26 13:17:06 följande:
    I dag står det klart att Panzer och jag får öva lite mer, för det blev BOM ist träff den här månaden.Hoppas ni alla har haft härliga jular! Jag är bara glad, hjärtinnerligt glad över att julen (iaf för vår del) äntligen är över. Panzer och jag ska ta oss in till stan och gå ut och käka. Sedan ska vi kika på J-VM hemma i soffan.Men just nu tror jag att jag ska grabba tag i några katter och gå och sova middag. Jag ser verkligen framemot 2 hela lediga dagar med Panzer, inga måsten, inga planer. Bara han, jag och flickorna.
  • Villemoa

Jag ska fortsätta ha kul idag

Heloise skrev 2009-12-26 17:50:56 följande:
    Ja, sabla indianer!! Men ärligt talat jag är så förstörd efter att ha firat jul med först, min systers två pubertala monster och sedan Panzers syrras bortskämda trotsiga små monster, att jag inte tog det alltför hårt Fast trist är det ju, jag var 1 vecka sen och hoppet hade ju väcktsMen jag läste att du ska kul idag
Svar på tråden Tantvarning6