• Bobou

Tantvarning6

Heeeej, nu har jag också hittat hit! (Tack Aleta!)

Frulle, är du inte på intervju? När ska du dit? Så att vi vet när vi ska släppa allt vi har för händer och hålla tummarna, alltså...

• Bobou

Nu har jag fått jobb! Äntligen känns det som att det är klart med den där professorn som jag var och pratade med för ett par veckor sedan, som ni kanske minns... Trodde nog att det skulle bli så, men ändå är det jätteskönt!

Jag var ju faktiskt och pratade med en person till också, och även av honom fick jag ett jobberbjudande, som jag tackade nej till. Får man ens göra så i lågkonjunkturen?! Men jag tror att han kanske missuppfattat min kompetens, för det jobbet var inte rätt för mig och jag var inte rätt för det jobbet. Rätt person på rätt plats är ett kollektivt ansvar, n'est-ce pas?

• Bobou

Tack, mina medtanter!

Im yours, så hemskt jobbigt för dig. Det verkar vara så med relationer och kriser, att antingen funkar det jättebra eller inte alls... Ibland blir relationen ett stöd i krisen och dessutom stärkt av krisen, och ibland precis tvärtom. Verkligen tråkigt att er relation och era kriser hamnade i den andra kategorin!!!

Jag tänker att vilket som gäller, det första eller det andra, handlar om kombinationen kris-relation, och du råkade få en dålig kombination, inte att din relation i sig är dålig eller att ni inte är rätt för varandra. Jag hoppas verkligen att det här är något som ni kan ta er igenom, så att ni hamnar på samma vita fält efteråt. ( ) Varma kramar!

• Bobou

Cantaton; i er grupp kanske de testar hur mycket strul en genomsnittlig kund står ut med innan de bryter dieten?

• Bobou

Lilla fina blomman, ta inte vid dig av vad din sambo säger, det är ju så uppenbart att han bara behöver gnälla av sig. Det är tyvärr så att vi avreagerar oss på dem vi älskar mest, för vi vet att den vänskapen/kärleken tål det.

KRAMAR!!!

• Bobou

Cantaton, vad gott det låter!

Den här tanten sitter och mumsar äppelmuffins, riktigt bra blev de! *bjuder runt* (Visst får man äta virtuella muffins även fast man är med i Xtravaganza?)

Heloise, söndag är vår tv-kväll också! Jag vet ju att ni inte ser era serier i tv-tablå-takt, men på söndagar är det väldigt bra slappartv; Royal Pains, Top Model och Ensam mamma. (Fast ikväll kanske jag ser reprisen av Bonde söker fru istället för royal. Ack, dessa livets svåra val!) Jag behöver repetera biofysikalisk kemi och ODE:er lite ikväll också, för nya jobbet alltså, gillar att ha bakgrundstv på.

• Bobou

Ooh, kebab... DET var länge sedan. Jag äter inte kött, oftast, och saknar det inte heller. Men kebab kan jag bli grymt sugen på... Från vilken restaurang beställde du? Nästa gång du samtidigt är sugen på en kebab och en cykeltur, testa Rawanduz gatukök vid Heidenstams torg. Litet och oansenligt, men jättebra mat!

Sex stjärnor till dig alltså, inte dåligt!

Fjosok skrev 2009-10-18 16:01:35 följande:
    Nu ska jag vara motsats till många andra här. Har just skickat en beställning på en stoooooooooooooor kebab special och en kycklingsallad. Kebaben nu och salladen imorgon. (Man får gratis hemkörning om man köper två rätter på onlinepizza.se).Så var det med det! Japp. Även solen har sina fläckar och även Fjosok svullar ibland, även om han nu snart är på -20 kilo sen Mars ...NU tar jag skydd bakom ett träd ifall nån blir sur och kastar saker på mig...
  • Bobou

Godkväll tanter! Vad kul att läsa att det varkar vara uppåt för de flesta nu! Ingen mer svininfluensa eller flytt (just nu), lyckad viktminskning och ett ex som får på moppo! Aleta, du har det ju jobbigt med getingarna, men de också verkar ju bli färre.

Åh, jag har blivit så dålig på att skriva på BT sen jag började nya jobbet förra veckan. Och det är bara för att jag är helt KÄR i mitt jobb! Jag blir alldeles glad och pirrig av det varje dag! Jag vet, jag vet, jobb är jobb och blir alltid tråkigt så småningom. Men jag försöker vårda relationen.

Panzer, om man får ett inbetalningskort så betalar man räkningen och så ringer man Radiotjänst nästa dag och avanmäler tv-innehav. Sedan får man pengarna tillbaka på ett utbetalningskort. Det har jag gjort flera gånger och det har faktiskt aldrig varit några frågor eller något krångel!

• Bobou

Men passionis, vad tråkigt. Du får tänka att det är en ny chans om ett halvår! Sex månader att plugga ordboken!

• Bobou

Jaså? De flesta har ju svårt med orden, även de som är duktiga på svenska! Hur har du fått stort ordförråd, läser du mycket böcker? Iaf, matte kan man ju också förbereda sig i. Att bli duktig på matte sker såklart inte på ett ögonblick, men att bara vänja sig vid den typen av frågeställningar borde väl kunna ge extrapoäng?

Om jag kan, så hjälper jag dig gärna på något sätt. Jag är jätteduktig på att förklara matte (om jag får säga det själv)!

passionsblomman skrev 2009-10-24 17:52:23 följande:
    Orddelen fixar jag ändå, men den förbaskade matten...USCH!
Svar på tråden Tantvarning6