Tantvarning6
Ganska uppenbart, är det samma för mig... Fast jag brukar vara lite här och där på jul, har inte så fasta traditioner. I år blir det hos pappa på själva julafton. Men ändå...
Ganska uppenbart, är det samma för mig... Fast jag brukar vara lite här och där på jul, har inte så fasta traditioner. I år blir det hos pappa på själva julafton. Men ändå...
Godkväll tanterna!
Hoppas ni har en fin kväll! Toppen att din pappa är bättre, Cantis!
Själv har jag veckans enda lediga kväll (utan sång); wohoo! Har firat med att jobba till halv nio (jag tycker ju om mitt jobb och måste gå så tidigt alla andra dagar... ), och nu bakar jag saffranslängder med syrran.
Hej mina damer!
Tar en liten paus från allt sjungande... Sonja (som frågade), det är dels kören som tar mycket tid, hade julkonsert igår och en stor show i vår, men sedan har jag dessutom två grupper, en kvartett och en kvintett, och båda har bokningar som vi måste repa inför... (även om vi inte får betalt (än ).) Du Sonja, visst mår man bra av sång? Jag blir glad varje gång du skriver om din kör. Hoppas att du fortsätter med den!
På torsdag ska jag förresten sjunga på morfars begravning också tillsammans med min syster. Jag har skrivit en stämma som jag är riktigt nöjd med. Det kommer jag att behöva öva ordentligt, för det _måste_ sitta i ryggmärgen om det ska funka då... Men om det inte gör det, så är det okej ändå. Det känns bra bara att försöka.
Cantaton, vad ledsen jag blir att läsa om din pappa. Så hemskt jobbigt det måste vara! Trots att jag är ledsen för att morfar gick bort, så är jag ändå lättad över att jag slapp gå igenom det där. Många kramar till dig!
Ooh, jag kan sjunga för dig dubbel bemärkelse om du vill... men då får du allt pallra dig till någon konsert.
Jag har gjort de gulligaste hyacintpynten ikväll! Jag hade fyra hyacinter från ica, och vitmossa, lingonris, ljung och linnearevor från Norrland i förra veckan. Inga färdiga dekorationer i form som små plastsvampar dock, men istället köpte jag fina knappar och band att dekorera med! Fiiint blev det, om jag får säga det själv...
Men kära vännen! Så tråkigt för dig, när du hade sett fram emot att sjunga!
Jag (tror jag) förstår precis hur det känns; allt är egentligen skit just nu, men man hänger upp sig på en liten glad tanke, och så när det inte blir så, då känns det som att allt bara faller... Besvikelse kan vara en jättejobbig känsla att hantera, även om det handlar om så små saker som att kaffet är slut, för de förväntningar man har kan vara stora ändå! Din ledsnad över att du inte kunde sjunga är inte alls orimlig. Det ÄR synd om dig, det är okej! Och det kan vara lite skönt att få gråta ut också.
Ändå är det så, att dina tre sjungningar egentligen inte i sig skulle ha påverkat din jobbiga situation. De var "bara" din ljusa punkt. Det kommer snart att kännas bättre igen, för du kommer att hitta en ny ljuspunkt, något nytt att se fram emot. Jättejobbigt att vara förkyld, men det går över. Ta hand om dig bara!
*kramar*
Bra, det har ju redan vänt!
Tanter, jag skulle vilja be er om hjälp med en sak! Det är så att jag har en ganska nystartad kvartett, som jag kanske nämnt. En kvinnlig barbershopkvartett. Och vi behöver ett namn! Kan någon av er komma på något bra? Jag blir jättetacksam för alla förslag!
(Som ledning; jag tror att det passar bäst med något engelskt eller internationellt. Eftersom det är en amerikansk musikstil, och man alltså sjunger på engelska (och tävlar internationellt) brukar de flesta körer och kvartetter ha engelska namn.)
Haha! Vilka roliga förslag! Tack Aleta!
Canttant, hur är det? Berätta mer!
Liz, är ohyggligt ledsen för din skull. Jag vet att jag sällan kommenterat på dina inlägg, men jag läser, såklart, och hoppades hela tiden att det skulle lösa sig mellan dig och Lasse!
Didis, grattis på födelsedagen!
Själv undrar jag om jag är en bulimiker in disguise... Först ikväll hade jag en sjungning med kvartetten, helt sjukt, vi har hittills haft två rep och två sjungningar! Sedan hakade jag på mina jobbarkompisar på en pub (de kom på dagen innan att de skulle ha julavslutningsmiddag ikväll, liiite för sent i min kalender...) och drack 3½ starköl och är rätt så dragen nu... lilla kroppen väger väl en 60 kg eller så, så tre (och en halv) starköl är rätt mycket! Iaf, när jag dricker öl blir jag så sjuuukt söt- och saltsugen, så sedan jag kom hem har jag druckit en kopp varm choklad, ätit en skål glass med chokladsås och ätit fyra digestive! Och ätit keso direkt ur burken också!
Solde, tack för ditt förslag också! Grejen är väl (med både ditt och Aletas förslag, om jag får vara kritisk) att det är kul och speciellt för "vanliga" människor att vi sjunger barbershop. Men när man tävlar, inför flera hundra andra barbershopsångare, då är det inte lika unikt längre. Alltså känns det då inte så kul med ett namn som anspelar på att vi sjunger barbershop. Vi vill nog hellre ha ett mer generellt bandnamn, gärna (för min del) med lite motownkänsla, typ "the ...(ette)s", men jag har inte heller kommit på något bra än... Det är svårt!
Nu ska jag sova, herregud, det är ju en arbetsdag imorgon! Jag hoppas bara att jag är ursäktad eftersom min handledare bär skuld i min onykterhet. Kram alla!
Jag tänkte på det du skrev om din lösning... men det kanske inte var nån stor grej?
Huuu, jag måste ta mig till jobbet snart... är inte alls okej idag. Vilken överraskning... Det blir värre med åren, eller hur?