• Heloise

Tantvarning6

Åh nu har jag seminarium i konferensrum online. Jag är så himla trött skulle kunna somna när som helst. Men jag kan lika gärna sitta där och nicka som någon annanstans.

• Heloise

Ha en bra fredag ladies, nu sticker jag iväg och gullar med gudsonen samt vidare till sthlm, ögona faller snart igen, men det är väl det som kaffe är till för

• Heloise

Vi behöver oxå vara duktiga och städa men jag kan inte förstå vart vi ska få tiden till det. Det är helt sjukt mkt just nu och jag känner mig som om jag blivit överkörd av ett tåg.

Dessutom har jag så j-vla dåligt samvete hela tiden för att vi alltid a:jobbar eller b: måste plugga. Allt annat går på sparlåga oh jag fasar inför den här julen, som ska firas hemma hos oss. Jag fattar inte när vi ska hinna julstäda, undrar om jag ska hyra in en städerska som vi gjorde( fast då betalade svärmor) inför bröllopet? Problemet är att hon är så himla supernog, och det är ju bra men jag struntar i om själva ugnen är ren. Jag vill bara ha ngn som dammar och torkar av alla lister etc, samt dammsuger och torkar golven.

I morgon är min enda lediga dag, då måste jag skriva en dokumentlista som ska vara inne tills på måndag, jag som ville sova ut,städa upp lite för att sen åka ner på stan med Panzer och käka brunch och gå på bondens marknad. Ist blir det upp tidigt, få ångest över all röra, svära åt att katterna pälsar ner precis ALLT, äta en torr brödkant och sen gråta över doku-listan. Mmmm härligt med ledig söndag!

Usch nu har gnällt färdigt, jag lovar!
    Kram på er

• Heloise

Åh vad skönt att höra cantaton!
    Du ser Solde, klart att mannen faller för den lilla prinsessan.

Jag har gjort något jag inte gjort på evigheter, jag har tagit ledigt idag, jag ska städa, förbereda maten och gå på friskis. Kanske julpynta lite lite en adventsljusstake och så men sen får det räcka.

• Heloise

Nope jag städar själv, jag gillar ju att städa eller iaf gillar'ish haha. Nu har jag bara golven kvar sen ska jag sätta fram adventsljusstakarna.

Jag har iofs extrarummet kvar, det ser ut som en bomb har briserat där inne, men jag tror att det är ganska lättstädat ändå.

Sen ska jag iväg till affären och köpa lite skinka etc, ikväll är det måndagsmiddag med vännerna och vi ska bjuda på fylld köttfärslimpa, den är helt suverän och perfekt att förbereda, och sen skjutsa in i ugnen.

• Heloise

Jag har varit på Julshow, med Sanna, Shirley, Sonja och lille Måns. Jättebra, dregglade över damernas snygga skor mmmm.
    Sen bjöd svärmor( som även bjöd på konserten) mig, Panzer( som inte ville gå på konsert) och svägerskorna på restaurangen i konserthuset här i stan. Jag åt anka med körsbärssås mmm och nå pannacotta/cheesecakeigt till efterätt.

Nu vill jag bara rocka loss till Cara mia haha, hmm undrar om Panzer kan dansa så där trevligt som lille Måns

• Heloise

Usch vad det är kallt just nu, och mörkt.
    Jag ska kura ihop mig i soffan med 3 katter, en filt, en mugg te och en film.

Har någon av er tanter varit till a: Thailand eller b: Vietnam?
    Panzer och jag ska iväg på smekmånad och det står just nu mellan dessa två.

• Heloise

Som Panzer just skrev så ser jag ju verkligen framemot band hero frenesin som snart kommer att infinna sig, verkligen...

Mmm varmt och skönt, jag hatar kyla, snö, mörker och andra vintriga saker. Men det är iaf vackert ute ikväll, fullmåne, stjärnklart och frosten glittrar i gräset. Tur att man man beundra skönheten inuti vårt någotsånär varma hus.

• Heloise

Ja det lutar nog åt Vietnam, jag gillar inte när det är sådär superturistigt.
    Hoppas alla sjuka kryar på sig, Panzer är dunderförkyld igen, jag hoppas verkligen inte att han smittar mig för jag orkar inte vara förkyld en gång till.

Vilken duktigt tjej du har Sonja klart att mamma och pappa är stolta!
    Nä nu ska jag ta en kopp te och läsa lite kurslitt, happy day!

• Heloise

Hej i stugan!
    Svischar förbi och säjer hej, och hoppas att ni mår bra/bättre.

Grattis Mulle!
    Idag kom panzers band hero, gissa vad vi ska göra idag
    Igår hade vi en liten improviserad middag för 6 kompisar, jag måste säga att en välfylld frys är bra att ha när gästlistan växer haha.

Nu kommer snart 2 kompisar förbi och inviger band hero, miss awsome sångerska aka jag ska inta scenen

Ha en härlig helg

Svar på tråden Tantvarning6