• MV85

Tantvarning6

Hej hej tanter!
    Här har svininfluensan däckat mig några dagar... mår inte bra än, men är på väg åt rätt håll nu i alla fall.
    Tänker på er! Kramar till alla

• MV85

Hej tanter...!
    Varm choklad med rom lät så gott att jag blev tvungen att göra mig en kopp.. Vet inte hur nyttigt det egentligen är när man är sjuk, men det är gott i alla fall!
    O till det: En stor skål glass.
    Är man sjuk så är man, o då fååår man äta "fel" saker som middag.. Det har min mamma sagt!

Snygg top till jeans funkar ALLTID när man ska ut eller på middag (om det inte är riktigt fin sådan)..

Knäpp farmor det där... hmmm...

Kommer inte ihåg mer.. Ta inte illa vid er, jag är bara dimmig. Kramar till alla!

• MV85

Hopp... nu har man börjat friskna till lite tror jag.. har just spenderat närmare en timma med att omorganisera min bokhylla (!) och slänga saker... Har fått ihop ungefär en halv svart sopsäck. Märk väl, jag bor på 28 kvm.... O då har jag inte öppnat en enda garderob eller ett skåp, inte ens en låda... hjälp...
    Jag har för mycket saker!

• MV85

Hmmm... sådär.. nu har jag städat badrumsskåpet oxå... Slängt en massa gamla parfymer som jag ALDRIG använder längre. Sånt som stått i badrumsskåpet i 5-6 år minst... Även gamla ansiktskrämer och annat spännande som man kan hitta om man rotar lite.

• MV85

Bobou: Beklagar sorgen! Jag vet hur hemskt det är.. Förlorade morfar och farfar inom loppet av en vecka i våras...

Nu är denna tanten uppe ur sängen... Hmmm Jag har "lite" udda dygnsrytm just nu som ni kanske ser.
    Förstår inte vad som flög i mig i natt, men passade på att göra saker medan ork och lust fanns.
    Slutade med att jag kom i säng först vid sju-tiden i morse o sov tills för en timma sedan ungefär.
    Tur att man inte har ett jobb att oroa sig för, utan bara sin mentala hälsa! hehe

Börjar bli frisk igen nu... Bara halsen som är envis så jag låter fortfarande sanslöst hes, men det går nog över snart hoppas jag. Känner mig så gott som frisk nu i alla fall - äntligen!

• MV85

Ja dfk, det är riktigt skönt... Varm choklad med rom var tydligen bra mot baconsjuka

• MV85

Ååååå jag vill oxå åka på julmarknad i Lübeck med min kärlek! Nu blir jag avis... men unnar dig så klart det

• MV85
    Cantaton skrev 2009-11-25 12:42:24 följande:
    Hallo tants. Idag är jag sjuk Trist.
    Krya på dig snabbt!

Jag har suttit o funderat på julklappar idag o nu kommit fram till att det blir likadana till alla i familjen.
    Hemgjorda tryfflar, snöbollar, riscrisp och annat spännande Det blir ganska billigt och dessutom brukar sådant uppskattas mer än prylar man ändå inte behöver.
  • MV85

Fjällbruttan: Vad vore jag för konditor om jag lät någon annan göra tryfflarna åt mig? Har ju förutom min kompetens som konditor även gått kurser i chokladarbeten o lärt mig temperering, hur man gör praliner och tryffel, gjutning i choklad och en hel del annat kul att kunna

Cantaton: Satsa på varm choklad med rom Det testade jag igår (eller om det var i förrgår) och det funkade både mot baconsjuka o dåligt humör

• MV85

Ställer in nybakat bröd, smör och ost o så klart en stor skål varm choklad, massor med koppar och en flaska mörk rom för dem som känner sig lockade av den i chokladen.

Hoppas ni haft en bra dag. Själv är jag äntligen frisk och har ägnat dagen åt att röja skrivbord, bära ner saker i förrådet, baka bröd och även slappat en del så jag inte blir sjuk igen direkt.

Svar på tråden Tantvarning6