• MV85

Tantvarning6

Sonja68, det är klart det finns bröd och choklad kvar till dig Dock vet jag inte hur kul det är nu när det inte längre är riktigt nybakat, men det brukar vara riktigt mjukt o fint nått dygn eller så i alla fall. Bakar varje kväll nu så det kommer mer nybakat ikväll!

• MV85

Här har varit tyst osedvanligt länge nu... Själv sitter jag uppe o kan inte sova, och irriterar mig så klart gruvligt på det.
    Har varit i sängen ett par timmar o snurrat, men tröttnade o gick o satte mig här igen...
    Det är hopplöst att inte kunna sova oavsett när man går upp på morgonen!

• MV85

Nu har jag varit duktig ikväll
    Har satt upp adventsstjärnorna (är väldigt anti att sätta upp dem innan det faktiskt är advent, så borde väntat till imorgon men ska bort på dagen o vill ha dem tända när jag kommer hem på kvällen) och bytt gardiner, dessutom har jag organiserat upp kaoset som varit här så det är nu mera perfekt ordning på skrivbordet och i lådorna där, samt i skåpen under tv-bänken... Jag har även lyckats med konststycket att slänga ytterligare fyra kassar skräp (förutom den stora svarta säck jag slängde här om dagen) och dessutom stuvat ner det som skulle till förrådet.
    Det känns sååååå skönt nu när det är klart! Det har tagit några dagar eftersom jag gjort lite när jag känt för det bara, men det har i alla fall blivit gjort!
    Det GÅR att fixa det på en dag, men varför ägna en hel dag åt det när jag inte har något som stressar mig?

• MV85
    Cantaton skrev 2009-11-29 00:28:21 följande:
    Toppenbra jobbat! Det är ungefär så vi håller på här hemma också. Har gått igenom varenda låda och skåp... Kommer hamna lite på Blocket inatt eller imorgon. Vi är dock ännu inte klara med hela lägenheten... Men sovrum, kök och hall är så bra de kan bli! Och då har jag städat som om vi flyttstädade liksom. Lister, dörrspeglar, element... allt har jag dammat på ordentligt. Nu ska vi ta en paus (mitt i natten) med lite marängsviss.
    Duktigt av er! Det är sånt som man gör alldeles för sällan och därför är det desto jobbigare, men med lite marängsviss som är så underbart gott i magen kommer det gå lättare sen
    Själv har jag ju "bara" 28 kvm att röja av o städa, men det tenderar att nästan göra det ännu värre att få det gjort - det finns liksom ingenstans att göra av saker o därför blir tanken att "jag skiter i det, det blir inte bättre ändå" ganska lätt framträdande..
  • MV85
    Cantaton skrev 2009-11-29 02:00:29 följande:
    Mm jo, jag bodde också på 28 kvadrat innan så jag vet... Men ärligt talat är det inte bättre med två pers på 47. Finns fortfarande ingenstans att göra av grejerna, konstigt nog...
    Man brukar vara duktig på att samla på sig saker man inte egentligen behöver spara o så ligger dom o tar en massa plats man kunde haft till de saker man faktiskt behöver ha kvar.. Sån är jag i alla fall!

Heloise: Gnäll på! Det är bättre att gnälla o få ur sig det än att bita ihop o så ligger det o gnager o förstör mer än en dag för en i förlägningen *styrkekram*
  • MV85

Oh oh.. Glömde ju säga..
    Jag ska hem till systra mi o äta söndagsmiddag idag igen Såååå mysig ny tradition vi startat!
    Dom äter söndagsmiddag varje vecka, vilken innebär att hela familjen äter tillsammans, o varannan är jag med
    Att hela familjen inte äter tillsammans varje kväll beror på att en 3½åring och en 1½åring som ska äta samtidigt inte ger särskilt mycket matro till mor och far, så syrran o hennes sambo brukar äta efter att de lagt barnen vid 19.

• MV85
    Cantaton skrev 2009-11-29 11:33:21 följande:
    Mysigt. Jag ska hem till mormor på första advents-middag precis som förr i tiden (den har varit borta i några år).
    Ååååh, det där blir jag lite avundssjuk på... Vi hade alltid julafton hos mormor o morfar... Men nu finns ingen av dem kvar i livet
    Blir första julen utan morfar.. Ser INTE fram mot den...
  • MV85

Förra julen hade morfar fått sin "dödsdom".. Träffade honom sista gången två dagar innan julafton... Han var för svag för att orka ha julfirandet enligt traditionen när den väl kom...
    Urk.. nej.. fy, avskyr sånna här minnen, men de kommer alltid upp så här års.. Precis som 11/11 när han skulle fyllt år..

• MV85

Behöver skriva av mig lite, så nu får ni tanter ha överseende om ni tycker jag blir tjatig...

Mailat en hel massa med Honom sista timmarna... Stackarn har hjälpt polisen spåra upp en person som skickade mail till honom på en sajt o sa typ att ?om du undrar varför mitt konto blir tyst framöver beror det på att jag är död om några timmar?.. Polisen hittade henne till sist (Med Hans hjälp) och lyckades stoppa det hela.. Hon hade dragit ur ett dropp som håller henne vid liv på något vis medan hon väntar på att få en ny njure.
    Sköterskorna hade inget märkt, o hade troligtvis inte kommit att göra heller innan det var för sent...

Han kommer hit om en stund, vi har mailat konstant i närmare två timmar innan han kom fram till att han vill komma hit o ha mig nära.. Känna att världen är som den ska, o att jag är här även när han inte mår helt bra.
    För mår bra, det gör han verkligen inte nu... Han är chockad och nedstämd, frustrerad och ifrågasätter sig själv förutom henne.
    Något säger mig att det här är ett avgörande val han gjort för vår framtid.. Huruvida vi ska satsa på varandra eller ej, o det verkar onekligen som att han gjort valet att satsa helhjärtat.

• MV85

Hej igen tanter...
    Nu har jag krupit ur en dygnslång kärleksbubbla med Honom. Han åkte hem för ca 10 minuter sedan efter att ha varit här sen igår vid 3-4tiden på morgonen....
    Det bara blev... Helt underbart! O han kallade mig för sin flickvän igår, det är första gången vi ens pratat om vad det här förhållandet är för något.. O det slumpade sig så att han kallade mig för flickvän i ett sammanhang Så nu har jag fått en pojkvän!

• MV85

Tack söta tanterna för de snälla orden
    Jag går på rosa moln fortfarande o bara flinar när jag tänker på att han kallade mig flickvän, o att jag därmed har en pojkvän i honom
    Känns dessutom väldigt skönt att den han ville vända sig till när det var jobbigt var mig... Det skapade ytterligare ett band mellan oss och gör att jag känner mig mer säker på var jag har honom.

Cantaton: Härligt att höra om pappa som börjar bli bättre igen! Fortsätter be för er och hoppas på ytterligare snabba framsteg

Ingen nämnd, ingen glömd brukar man ju säga... Men jag nämnde ju Cantaton eftersom det var en glad nyhet som verkligen satte sina spår.. Mitt minne i övrigt lät mig inte komma ihåg mycket!
    Frid!

• MV85

Trött tant kommer med kramar till alla...
    Har varit en kämpig vecka med ledsen pojkvän o mycket jobb för hans del. Tiden räcker aldrig till när de veckorna kommer verkar det som o när de dessutom krockar med att han mår annat än toppen blir det lite extra tungt.
    Glad att han vänder sig till mig när det är tufft så klart, men likväl kämpigt när man precis blivit ett par officiellt sett.

*kramar till alla o lämnar en godisskål efter mig*

• MV85

Cantaton: Jo, det känns som det är ett tecken på att saker verkligen kan fungera mellan oss i framtiden. Förutom alla de tecken jag redan fått när det gäller hans beteende.
    Något som säger det mesta för mig, o som jag chockas över, är att jag inte är svartsjuk över huvud taget... O att vi kan vara tysta tillsammans utan att det blir obekvämt...
    Hoppas verkligen din pappa blir bättre med operationen o att de fått genomfört den idag!
    Det är jobbigt att gå o vänta på sådana saker så klart.
    Ni finns i mina böner

• MV85

Cantaton då hoppas jag den blir av imorgon!
    O visst har du en poäng i att svartsjukan försvinner när man är trygg.. Med mitt ex var jag alltid svartsjuk.
    Det är en stor skillnad på dessa två män:
    Exet gav mig ingen anledning ATT lita på honom.
    Pojkvännen ger mig ingen anledning att INTE lita på honom

• MV85

Köpa tuttar har jag oxå funderat en hel del på... Sen konstaterade jag att jag bara har vriden självbild och ABSOLUT inte behöver större bröst under några som helst omständigheter.
    Var o köpte bh på Triumph idag.. 85F behövde mina "små" boobisar för att få plats... 85E var det sist gång, så uppenbarligen har de växt sen dess... hmpf!
    Aja.. kommer köpa tuttar om jag går ner massor i vikt o inte får några bröst kvar. Vill ha en c-kupa då i alla fall eftersom jag alltid haft en del på framsidan..

I övrigt kan skvallras att jag haft en typisk "jag" dag vad gäller shopping idag... Jag kom hem med ett nytt set underkläder och två par nya skor att sälla sig till de andra ca15 paren jag redan hade...

• MV85

Vinkar lite snabbt till alla tanter o önskar en trevlig avslutning på veckan!
    Har inte tid att läsa ikapp idag, så lämnar bara en hälsning innan jag rusar vidare igen!

• MV85

Hej tanter!
    Har ni saknat mig?
    Orkar verkligen inte läsa ikapp alla säkert 100 sidor som skrivits sedan jag var inne sist... Men ville i alla fall önska er ett Gott nytt år o säga att jag tänker på er!

Min energi för tillfället ligger på absolut botten vilket gör att allt som har med internet att göra ligger väldigt långt ner i prioriteringslistan.
    Plus att jag är lite upptagen med att vara nykär *ler stort*
    Men främst är det nog så att jag just nu får lite ångest över tanken på så allvarliga steg som att gifta sig eller ens flytta ihop.
    Har insett att jag är mer skadad av mitt ex beteende än jag trodde, så även att jag gått vidare och träffat en helt underbar man som jag verkligen är jättekär i så skrämmer det mig att ens tänka på sådana saker som känns väldigt långt borta just nu.

Massor av kramar till alla!
    Skicka ett mail om ni vill prata med mig, jag kommer nog inte vara så aktiv på forumet ett tag framöver utan bara logga in o kolla om det blinkar i inboxen.

Svar på tråden Tantvarning6