• Sonja68

Tantvarning6

På tal om hår har jag just varit och klippt mig. En sån där page med ganska kort i nacken och längre därfram. Som Victoria Beckham hade för typ hundra år sen... Jag är hopplöst ute. Men jag har rak pannlugg.
    Känner mig inte riktigt nöjd, men det blir nog bra när jag får fixa och dona själv. Men till våren ska jag göra nåt annat banne mig.
    Jag har så j*a SPIKrakt hår så det är sanslöst. Vartenda litet strå som är felklippt syns...
    Och dessutom mjukt och tunt och nollvolymhår har jag. Blä.
    Men permanenta mig gör jag inte om igen. Mitt hår blir bar förstört. Förut hade jag jämt permanent och håret liksom bara döööör. Och så provade jag för ett år sedan igen. Efter femton år med rakt hår. "Det är HEEEELT annorlunda permanentern nu för tiden" Jo, tjena. Samma sak; antingen blir det INGA lockar eller så blir det förstört/för krusigt/sönderbränt.
    Så jag har bestämt mig: aldrig mer permanent. Jag föddes med spikrakt hår. Men jag har väl rätt att ha en snygg frisyr ändå, eller är det omöjligt?! I-landsproblem visst, men för mig är det viktigt att känna sig snygg i håret.

• Sonja68

Jo, Blommis, frissan visade att jag kunde LOCKA håret med en plattång. Jag har också intalat mig själv tidigare att eftersom det säljs så mycket plattänger så måste det ju vara DET alla strävar efter: att få så RAAAAAKT hår som möjligt. Eller?!

• Sonja68

Och RAKPERMANENT är visst också vanligt förekommande.

• Sonja68

VAR ÄR TINKER?!
    Bara de inte blivit sjuka nu. För visst var hennes tös krasslig sist vi hörde av henne

• Sonja68

Åh Gud så skönt att höra av dig Tinker!
    Massor av styrkekramar från oss som skyddar både från svininfluensa och andra svin...

• Sonja68

Lillabruden: Jag tänker som Blomman, det är väl NI som i första hand skulle ge bilder från ert bröllop i julklapp, om ni vill det, till släktingar?! Va' fräckt av henne!
    Jag hade nog också ifrågasatt hennes tilltag. Ja, när jag funderar så hade jag faktiskt sagt; Stopp å belägg, VI ska ge bilder från VÅRT bröllop i julklapp. Du kan ge på nåt foto där DU är ensam om du nu vill det. Och av OSS ska du få en FÖRSTORING på oss allihop tillsammans, där du är tärna på vårt bröllop. Bara för att hon skulle fatta att hon är ute och cyklar.

Tinker; välbekant huvudvärk. Sån hade jag varje dag när jag bodde med mitt ärkeas till ex (det förr-förra exet. Det senaste som jag var tillsammans med i nio år och gift med, han var absolut inget ärkeas)
    Hoppas det hinner lugna ner sig innan jul så ni får lite julefrid i er familj. Gudarna ska veta att ni behöver det efter allt som varit denna höst.

• Sonja68

Läge för Tantträff Kjell o Soldemor?

• Sonja68

På tal om bilar...
    Här i vår församling har de en vit minibuss av nåt slag, med Svenska kyrkan symbol på eller nåt sånt.
    Den brukade stå vid kyrkan förra året så här dags när mina barn var med dagis och tränade inför Lucia i kyrkan.
    En dag när de var på väg tillbaka till dagis från kyrkan, så körde nämnda minibuss förbi barnen när de var nästan framme vid dagis. Då utbrister min T: "Titta fröken, där är Jesusbilen"
    Fröknarna fick sig ett gott skratt och citatet hamnade genast i den blå Citatboken som de har på dagis...

• Sonja68

Godmorgon Ladies!

Ser att Tant Liz varit i sitt esse här på morgonskröken (4 på morgonen och kreativiteten flödar. Du är en sann konstnärssjäl kära Liz ).
    Jag sa ju det Cantaton; hon är expert och jag vet hur man triggar igång henne

Kram allihop!

• Sonja68

Fulle: vad spännande! Har maffian hört av sig ännu?

Svar på tråden Tantvarning6