Tantvarning6
På tal om hår har jag just varit och klippt mig. En sån där page med ganska kort i nacken och längre därfram. Som Victoria Beckham hade för typ hundra år sen... Jag är hopplöst ute. Men jag har rak pannlugg.
Känner mig inte riktigt nöjd, men det blir nog bra när jag får fixa och dona själv. Men till våren ska jag göra nåt annat banne mig.
Jag har så j*a SPIKrakt hår så det är sanslöst. Vartenda litet strå som är felklippt syns...
Och dessutom mjukt och tunt och nollvolymhår har jag. Blä.
Men permanenta mig gör jag inte om igen. Mitt hår blir bar förstört. Förut hade jag jämt permanent och håret liksom bara döööör. Och så provade jag för ett år sedan igen. Efter femton år med rakt hår. "Det är HEEEELT annorlunda permanentern nu för tiden" Jo, tjena. Samma sak; antingen blir det INGA lockar eller så blir det förstört/för krusigt/sönderbränt.
Så jag har bestämt mig: aldrig mer permanent. Jag föddes med spikrakt hår. Men jag har väl rätt att ha en snygg frisyr ändå, eller är det omöjligt?! I-landsproblem visst, men för mig är det viktigt att känna sig snygg i håret.