• Soldemor

Tantvarning6

passionsblomman skrev 2009-10-15 15:33:41 följande:
    Om man bara ställer in det lurviga paketet lite diskret i hallen......märker din man det då Solde? Och skulle han isåfall ha hjärta att köra ut den i ovädret?
    Han skulle nog märka det så småningom och han skulle nog bli arg och kanske gå själv...kanske. Samtidigt älskar han´ju katter nuförtiden, hm, svårt.
  • Soldemor

Im yours skrev 2009-10-15 18:43:48 följande:

Solde, Solde menar du på fullt tantallvar att de kommit snö hos er. Hjälp ............hjälp kan inte någon hjälpa mig som Gardell sa. Hörrudu, var nu snäll och mota bort snömolnen mot Danmark .......... för jag vill inte........ ha ..... snö. NU.Kramar, och hoppas getingarna flyr ......... fy sjutton vad otäckt!!
    Yes, emellanåt vräkte det ner utanför mitt arbetsrum, upphörde senare och var nästan lite sol när jag körde hem för att hämta maken (han ville vara med på skördegudstjänsten jag hade på kvällen). I morse var himlen totalt kolsvart åt Danmark till när jag körde till jobbet och det är kallt och vintrigt i luften, huu! Snöeländet får faktiskt vänta t 26:e, då skall vinterdäcken på, tills dess får det vara torreväder!
  • Soldemor
    dfk skrev 2009-10-15 19:30:43 följande:
    Åh, Aleta härjar getingarna fortfarande där hemma!Sonja, kram till dig. Fy och blä vilken dag du har haft!Bråk och gnabb..... Det känner jag igen. Här har det inte varit muntert heller. Blir så trött ibland. Jag är i full gång att planera världens myshelg för oss. Vi ska tom övernatta på hotell i Stockholm över helgen, utan barn. Men det känns inte vidare kul att göra det när jag har en vresig och gnällig man här hemma.Har lust att bara strunta i alltihopa. Men kanske är det just detta vi behöver trots allt!Soldemor, En stor födelsedagskram i efterskott!!!
    Bock och tack för kramen!
    Vet ´precis hur du har det, så där är mannen med (alltför täta) jämna mellanrum. Just nu är det titta/inte titta på det nya drömhuset jag hittat. Skall försöka lura dit honom på söndag. Tror det är visning efter jag haft gudstjänst. Ligger på vägen hem, he he
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-10-15 20:40:38 följande:
    Hrrrmmm...psst... Ursäkta att jag är lite sen men:Grattis Solde i efterskott!!! Ställer in en stor chokladtårta fylld med hallonmousse i och chokladtryffel ovanpå,kaffet serveras med vallfritt tillbehör
    Kram
    *tuggar,mumsar och spiller mousse i tangetnbordet*
  • Soldemor
    Frulle skrev 2009-10-16 13:11:25 följande:
    Pratar vi män?!Ska jag berätta om en sida hos min som jag HATAR!!!!!?Han kan inte ta kritik för så FORT man säger nåt till honom så ska han skylla ifrån sig och säga att någon annan är värre! HATAR det!
    Mm, eller så är det en själv som det är fel på och orsak till allt, iaf inte han, nejdå!
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2009-10-16 17:13:27 följande:
    Blev så ledsen idag. En kollega som fått barn kom med sin bebis och direkt kom frågorna "Nåååå, ska du inte skaffa barn själv snart". Jag svarade ärligt att barn är för sent och att jag inte är attraktiv nog att leva i en relation. Så det går inte att bli pappa då, sorry.Fick denna människa bakom mig halva dagen, fly förbannad. "Säg att du har fel säg att du har fel" ekade ...Varför kan folk inte bara acceptera? Eller är det så enormt provocerande att en del människor, som jag, faktiskt gjort ett val och håller sig till det.Vad ska jag göra för att slippa få höra hur fel jag har hela tiden? hjälp mig tanter är ni underbara!// en bedrövad Fjosok
    Mm, kan mycket väl vara att kollegan kände sig provocerad. Starka människor som står för sitt kan nog upplevas provocerande. Men vi tanter älskar dig precis för den du är, glöm inte det! (och räck ut tungan bakom kollegans rygg! )
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-10-17 18:16:59 följande:
    Det här är en värdelös dag.Sambon hävde ur sig att öppnar jag munnen så är det för att något han gör är fel och att jag skällt på honom hela morgonen.(hur f*n det nu gått till eftersom jag låg kvar i sängen till 10.30)I övrigt hade jag bara ställt en fråga. Helt utan skäll.Det är inte så roligt att tydligen uppfattas så. Särskilt inte då han och sonen är ungefär de enda jag har att prata med här än så länge. då är det ju roligare att prata om man inte uppfattas som värsta jävla räpan.Sambon själv tycker jag mest går och ältar att nya jobbet är tråååååkigt. (vilket det säkert är) och sonen säger varenda dag att han längtar efter sina gamla lagkamrater och klasskompisar och att det lilla huset var visst det bra att bo i etc etc. Dvs, det mörka oktober är precis som jag visste att det skulle bli. Och mitt i allt börjar jag känna "men JAG då?!" Vem undrar hur min dag har varit? Vem hemifrån ringer och saknar MIG? Vem bryr sig om vart jag bor eller inte bor? Nä , just det-ingen.Nu ledsnade jag på att peppa och stötta alla andra.Och vill inte höra fler som längtar hem. För då känns allt det här bara som ett stort misstag.Och jävla sambojäveln kläceker dessutom höjdaren . Ja vvad ska jag göra då? Fixa ett jobb åt dig eller? Jag skulle GÄRNA vara hemma och så kunde du åka och jobba"Det är ungefär då jag biter mig hårt för att inte där och då kasta ut fanskapet ur mitt liv för tid och evighet.Att han alla andra dagar stöttat att jag vill plugga i vår och sedan starta något eget, det är visst som bortblåst. Nu vet jag mycket väl att jag gnäller som en småunge, men please, let me!DESSUTOM vill INGEN ha mina tre kattungar! Vad ska jag göra! Jag kan ju inte avliva dem.En av dem kan vi behålla, det funkar, men två av dem skulle behöva en bondgård eller ett hus att få bo i som inte är vårt.Sambon gnäller över huvudvärk. Det kan han gott ha den elaka jäveln och förresten har jag haft dagkig dito länge, men det är ju inte samma sak förstås. Hans huvudvärk är självfallet mycket mer smärtsam och kräver sängläge.
    Stackars Blommis! Så eländigt det kan bli! Med tanke på hur stor hus ni har, får väl misungarna plats? Amarettos uppfödare bor i en trerumslägenhet med 8 katter, så det funkar nog! Men se till att kastrera/sterilisera så det inte blir fler bebisar nu!
  • Soldemor

I Fredags var vi och såg "UPP", vilken fantastisk film! Vi går inte så ofta på bio, menn nu hade vi fått biljeter. Det må vara en barnfilm, nmen det fanns inte ett enda barn i salongen! Ni måste se den, skall nog visa den för nästa års konfirmander...
    I lördags var jag på ett spinningpass med temat "jorden runt på 80 minuter". Det var jätteroligt och härlig musik, men det var LÄNGESEDAN jag var på ett så långt pass. Har typ träningsvärk idag, påspätt med jympa igår kväll. Det blir nog vilodag idag, med lite hemmafixande.
    Har fått reda på av Amarettos uppfödare, att några tyskar är intresserade av Lill-prinsessan - panik! Tokpanik! Hon är ju min! Hon skall inte till Tyskland! Och maken förstod ingenting. "vi skall inte ha fler katter, slutdiskuterat"! Vad gör jag med honom? Jag måste helt enkelt ha henne! Jag får ångest och ont i magen när jag tänker på att hon skall vara hosw någon annan. HOn är ju Amarettos halvsyster! Men jag har minsann avslöjat honom! Maken har en bild på henne som bokmärke, ha!

• Soldemor
    Daa skrev 2009-10-19 17:36:11 följande:
    [citat]
    Men MV85, FY vad surt att det ska vara sådär krångligt. Du kan verkligen vara surtant med gott samvete ett tag. *kramar, en tröstande och en värmande* Vad folk håller på!Cantaton: här kommer en till värmande kram från norr.Tinker: skönt att allt ser bra ut med bebisen. Aleta: det var det grymmaste så produktiva ni varit i helgen. *impad* Jag är småirriterad för att min förkylning inte vill bestämma sig: bli sämre för att senare bli frisk eller bli frisk på en gång. Inte som nu, bli lite bättre för att bli något sämre, för att senare bli lite bättre för att bli något sämre, för att senare bli lite bättre för att bli något sämre (skulle kunna hålla på några gånger till utan att gå till överdrift...)
    [/Echinagard funkar bra på mig! Har du testat det?
  • Soldemor
    MV85 skrev 2009-10-19 18:18:14 följande:
    Varför kan hon inte bara låta oss va?! Hon har skickat mail till mig två gånger idag o tjatar om saker som jag inte vet vad jag ska tro om.. Att hon spenderade förra helgen med honom o att det inte alls var slut mellan dem när vi träffades, men JAG träffade honom förra helgen! Hur får hon ihop det?! JAG träffade honom när hon påstår att de gjort saker ihop..!Aaaaah! Jag får utbrott på hela den här situationen! Jag vill bara att allt ska vara enkelt och rosa nu, inte någon som kommer och strör en massa salt över det hela!
    Låter som om hon vill få det till att bli slut mellan er, kanske att hon har känslor kvar för honom eller helt enkelt inte vill unna er att vara lyckliga. Mitt råd är att du struntar i henne! Ignorera hennes mail, då undviker du (förhoppningsvis!) att ge syre till hennes brasa...
Svar på tråden Tantvarning6