Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Själv är jag helt borta idag. Jag kom bara inte upp ur sängen! Gick ner i tvättstugan o hämtade den tvätt som sambon tvättat innan han åkte till jobbet och sedan somnade jag igen... Vaknade av att pappa ringde. Han skulle få långpermis nu. Onsdag eftermiddag till och med söndag. Han hade simmat i varma bassängen idag och så hade han fått träningsvärk efter ett pass igår Sedan höll de på att utreda varför han känner sig svag i höger arm och ben. (När han vaknade efter andra blödningen kunde han ju faktiskt inte ens röra höger del av kroppen, så det är väl inte helt konstigt om han känner sig lite svag.) Om en dryg vecka ska vi få träffa läkaren och höra vad de kommit fram till i de olika utredningarna de gjort och vad de rekommenderar för framtiden.
Åt lunch efter samtalet och nu är jag bara allmänt seg. Insåg när jag skulle betala hyran att jag faktiskt inte hade så mkt pengar på kontot. Förde över från företagskontot, men det innebär att jag inte kan betala ut två smålöner till några musiker jag jobbat med. Får nog ta o be sambon om några kronor imorgon när han kommer hem... Ni förstår varför jag är så arg över att inget veta om den där tjänsten va? Min ekonomi är mer obefintlig än när jag var student...
Cantaton - ekonomiska bekymmer kan ta knäcken på de flesta och dränerar energi till tusen. Vi har haft flera år då vi levt under existensminimum, tack o lov inte längre.
Idag har jag äntligen satt mig ner med föreläsningen jag ska hålla i februari. Inte för att inspirationen flödade men liite idéer fick jag och jag har sprungit runt och fotat för att ha roliga bilder till powerpoint-presen. Svårt att veta vilken nivå studenterna ligger på, vad jag har hört om tidigare år har de inte riktigt haft de förkunskaper man kunde förvänta sig.
Och så har jag tvättat gardiner och - ja det var väl det jag har gjort idag. Dagarna bara rinner undan i en behaglig takt och avslutas som regel i soffan med en film. Fantastiskt skön ledighet alltså!
Nä, nu ska jag nog fixa mat. Grekiskt?, thai? Var är listan med hämtmatställen...
Usch! Jag vägrar räkna ihop julkvittona som jag lyfte ur plånboken idag! Januari måste varaden mest ångestfyllda månaden på året ekonomiskt sett för hela vstvärlden...
Mat?
Jag värmer gårdagens pasta på svag värme. Jag gjorde broccoli/champinjon och julskink-sås och penne.
Imorgon får jag nog göra typ potatisplättar på all kall potatis som är över och på nyårsafton gör jag nog färsk pasta med någon god sås och strimlar kallrökt lax på alltihop.
Pålägget i huset är ost, flatrökt ål och gravad lax i många dagar till. Kaffe julmust och sprit finns och en liten liten flaska skumpa är inhandlad.
Jag behöver bara mina nyårsraketer...
passionis: vi har ätit upp all julmat. Jo, en liten korvsnutt finns kvar, en jättegod korv med päronkonjakssmak (!) och lite hästkött i.
Till nyår kommer svärföräldrarna hit, eftersom dottern ska festa med kompisar ville vi vara hemma (nojjig mamma). Handla till det är dock morgondagens bekymmer (liksom att åka till Returpunkten o slänga skräp). Efterrätten ska bli en passionsfruktbrulee, det har jag itne gjort förut så det ska bli spännande. Ingen av gästerna är så kräsna så skulle det inte stelna äter de nog själva smeten ändå!
Maken svär under väggbyggandet så jag har inte vågat mig ner för att beställa mat än...
Nu visslar maken istället för att svära så nu ska jag passa på att gå ner till undervåningen...
Det lät väldigt gott med passionsfruktsbrulé....
Om den blir bra vill jag få recept!
Man får inte äta ål!
Jag kanske borde göra en passionsfruktspralin! Det ska jag fundera på till nästa uppfinnargång.
Jag har varit såååååå duktig, jag har gjort en av de saker jag har allra svårast för, nämligen sorterat papper!
Jag har upptäckt det fantastiska systemet med hängmappar, det är mycket enklare än pärmar, och roligare.
Jag vet! Fast på jul gör jag det ändå!
jag vaxade bikinilinjen kl 4 på morgonen när jag kände så....det hjälpte för plötsligt var jag jävlans pigg