• Svar på tråden Tantvarning6
  • MittiPrickBrud

Hej på er tanter!
    Hoppas ni har överlevt julen på det bästa möjliga sätt. För mig är julen den bästa högtiden, jag älskar den. Men det är rätt skönt när det hela är över och man får återgå till mer normalt frossande igen. Julmaten är inte bra för min mage! Dvs, jag äter för mk och smäller i mig godis bara för att det ligger där så lockande i sina skålar överallt.
    Skulle bli ramaskri från resterande familj om jag vägrade godis till jul, och eftersom alla ( tack tack tack) ( älskar att ha de mina omkring mig!!) är här över julen så blir det som det blir.

Idag tar vi med julresterna till en av döttrarna och har filmtajm. Igår satt vi uppradade hela bunten på kungliga Operan och såg Mozarts Cosi fan tutte. En upplevelse! Fantastisk musik, underbar scenografi och kollosalt duktiga sångare.

God fortsättning!
    Kram

• Aleta

God fortsättning på er allihop!

Sonja, tack och hoppas att ni har det riktigt bra i Moskva.

MittiPrickBrud, vad trevligt det låter! Jag ska genast kolla om inte något folkets hus i närheten sänder några föreställningar från Met i mellandagarna!

• didis

Nu är snart julklappsinköpen klara!

Sonen fick en kontorsstol i julklapp men fick välja den själv så idag var vi på IKEA. Numer tronar han i en vräkig skinnstol framför datorn...

I morgon ska jag byta ett par skor han fick också - vem sjutton kunde tro att storlek 43 var för litet??

Annars segar dagarna sig på... vi är lediga i mellandagarna och det är jätteskönt. Läser, tittar på film, lagar lite snabb mat, äter kvarlämnat julgodis och har det förbaskat avslappnat o skönt!

Hoppas era mellandagar blir lika behagliga!

• Heloise

Här är det bara avslappnat och härligt, borde egentligen göra en uppgift för skolan, men jag skjuter på det tills imorgon. Då ska jag jobba och då blir ju dagen förstörd iaf

Vi kollar på hockey och äter allt utom julmat. I dag blir det någon ny variant av fläskfile i mangoshutney sås, och imorgon ska jag prova kyckling i julmustsås, med ugnsstekta grönsaker.
    Jag har precis som Didis läst ett gäng böcker och lyssnat på ljudböcker.

Kram på er

• Daa

God fortsättning!
    Kul för oss alla: de som har ett trevligt julfirande att minnas och de som är glada att julhelgen är över.

Vi har haft en fin julhelg och julfirandet hemma hos oss gick bra. Det kändes som att det skulle vara en stor grej att vara värd för julafton, men det flöt fint och alla verkade ha trevligt.

• Daa

Heloise: säger som Villemoa, sabla indianer.
    Å andra sidan är det skönt att de dyker upp när det ändå inte är någon bebis på gång.
    Och att öva bebistillverkning är ju faktiskt kul, som någon nämnde.
    Mår du bättre nu?

Heloise skrev 2009-12-26 13:17:06 följande:
    I dag står det klart att Panzer och jag får öva lite mer, för det blev BOM ist träff den här månaden.
  • Heloise

Ja förutom indianvärk så är det jättebra. Men blir så less att de helt plötsligt för första gången på typ 18är ska krångla och vara sena.
    Öva är jättekul, och inte gör det mig nått att öva ett tag till
    Vi tar det lugnt och har kul

Daa skrev 2009-12-27 17:16:22 följande:
    Heloise: säger som Villemoa, sabla indianer. Å andra sidan är det skönt att de dyker upp när det ändå inte är någon bebis på gång. Och att öva bebistillverkning är ju faktiskt kul, som någon nämnde. Mår du bättre nu?
  • Daa

Skönt att det är bättre med dig.
    Men nog är det typiskt att de just den här gången skulle vara sena. Det är som att de ska retas, de små kräken.

Heloise skrev 2009-12-27 17:27:05 följande:
    Ja förutom indianvärk så är det jättebra. Men blir så less att de helt plötsligt för första gången på typ 18är ska krångla och vara sena.Öva är jättekul, och inte gör det mig nått att öva ett tag till Vi tar det lugnt och har kul
    Åh, hjälp! Maken frågade just om jag är sugen på glass och jag svarade nej, för det är jag inte. Det händer konstiga saker nu...
  • Heloise

Mkt konstiga men roliga saker. Pratade med min syster om det nu i jul, jag kommer ihåg hur arg hon var när hennes man åt upp halva hennes dubbeldaim. Hon var tvungen att ha en dubbeldaim varje kväll och han åt upp den. På julaftonen hemma hos våra föräldrar. Vi bodde ca 1 mil ifrån närmaste väg, och ytterligare 4 mil ifrån en affär... han var rätt billig då

Daa skrev 2009-12-27 17:32:53 följande:
    Skönt att det är bättre med dig. Men nog är det typiskt att de just den här gången skulle vara sena. Det är som att de ska retas, de små kräken.
    Åh, hjälp! Maken frågade just om jag är sugen på glass och jag svarade nej, för det är jag inte. Det händer konstiga saker nu...
  • lillabruden

jasså ska man sadla indianer o så får man värk av det me nu?

Skönt att höra att ni haft det bra!! Även om julen inte är kul för mig så vill jag ju att andra ska ha det bra!

Jag var i mellandagsrean idag, oförväntat lite armbågar! Och jag hittade 1kappa till fest tillfällen (nyår bland annat), 2tröjor på H&M för 100kr/st, en ny väska på Åhlens för bara 199kr o sen lite smink på rea. Är ganska nöjd! Med tanke på att dagen började som världens skitdag, är jag väldigt glad efter shoppingen med en av mina bästa väninnor! Vad hade man gjort utan familjen man väljer?

Öva mera så ni tillslut blir flera! (bra motto tyckte jag )