Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Bäva, Kjell! I januari kommer jag upp till dina hemtrakter igen. Vi är bjudna på polisexamensfest och jag har bokat konsumhotell på lagom avstånd från outleten. Vi skall bo på Welcome hotel. Känns jättelyxigt!
Aleta - vad skönt att få besked före jul, nu kan ni koppla av.
Här har ätits risgrynsgröt och marinerats revbensspjäll. Senare ska skinkan kokas och glögg drickas!
Ha en riktigt god jul allihopa!!
God morgon, eller god förmiddag kanske man ska säga!
Åh så skönt Aleta! Hoppas du blir servad av de ryska gästerna Sonja
llt är färdigstädat, ljuvligt. Jag ska bara städa av badrummen och dammsuga/moppa imorgon innan invasionen kommer.
Lilla Tirza är mkt förtjust i vår julgran och vill precis som Kjells katt m och Mulles Bella av-dekorera den. Hon är misstänkt för en vältning oxå. Men nu har Panzer lagt en bamsesten på julgransfoten så det finns inte en chans att hon kan välta den.
Panzer har fått för sig att han vill ha en hund, och naturligtvis kan han inte välja en vanlig simpel hederlig hund, nej då han ska ha en Siberian Husky, trots att jag har försökt förklarat för honom att vi inte är passande som huskyägare. De gillar friluftsliv, min idé om friluftsliv är brunch nere på stan en söndagsmorgon ungefär.
Blir inget av med det!
Hund, ja viss men inga drag/släd/arbetshundar. Jag gillar boxer men det gör inte Panzer. And the list goes on....
Maken ringde nyss, han har varit och tittat på julklappar till Snuttarna...blir en klösborg! Den ser ut att vara i sten, men den är mjuk och luddig, har flera våningar och tinnar man kan stå på. På sidorna och på vallgravsporten är det klösmaterial. Ja, jag vet en liten sköldpaddsfärgad flicka som blir jääättelycklig!
Nu är pyntet upphängt, tomtarna utställda, bonaderna uppsatta, mattorna pålagda, presenterna inslagna, julmaten förberedd, Sagovärld betittad. Nu väntar pizza och så småningom Bingolotto!
Kaos på det lilla ICA där jag jobbar, en av stamalkisarna var precis in och levde om, kastade grejjer omkring sig, som tur var så var han inte dum mot mig, bara härjig.
Låter härligt Kjell präst, själv jobbar jag tills kl 20 och sen ska vi koka knäck. Kanske kan bli en flarra rött oxå, börja julfirandet tidigt
God Jul!!! och stora kramar till alla! Hoppas ni får en mysig julhelg!
Tvärtittar in för att önska alla en riktigt God Jul, hoppas ni får fira den som ni vill!
Här har det lugnat ner sig lite, svärfar har kommit hem (jag bara stirrar på honom , förundrad över att han överhuvudtaget lever!!) men något virrig... och svärmor blir bara sämre..men imorgon tänker vi vägra elände och bara mysa, allt är förberett, utom att skala potatis, vilket ungarna tänker göra
Kramar i massor till er alla, ni finns ständigt i mina tankar, även om jag varken hinner läsa ifatt eller ens vara här just nu.. men I´ll be back!!
God Juuuuuul!