• Svar på tråden Tantvarning6
  • Heloise

Och det gör inte sså mkt att grav tested var negativt, hur skulle jag annars överleva julen? Rom och cola är ju det säkraste sättet att behålla förståndet under julfirande med familjerna

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-21 11:47:50 följande:

Jamen annars avslöjar jag ju min h-e-m-l-i-g-a identitet!
    Jag vet ju iaf var du bor, nästan åtminstone!
  • Soldemor

Grattis, tant Liz!

Nu har jag haft skolavslutning, de var så söta, barnen och jätteduktiga. Det var mycket sång och musik! Och min betraktelse byggd på kollega Kjells, blev mycket uppskattad!

• Sonja68

Aleta; kramar till dig i stora lass.

OCH till alla andra tanter och tantfans

Nu har jag det hektiskt på jobbet och hemma.
    Så ifall jag inte hinner in här innan dess vill jag passa på och önska alla en riktigt Fridfull och Avkopplande julhelg med mycket mys, ljus, värme och kärlek.

Eftersom jag inte har tillgång till nätet sedan heller på ett par veckor så önskar jag även Gott slut på 2009 och Gott nytt 2010!

• Im yours

Hohoho ..............

Idag är det städning som gäller, jag fixar 50% och sonen tar resten Jag har gjort allehanda julgodis, bl.a ischoklad m polkagriskross i, mumsigt.

Önskar er alla en GOD, GLAD JUL! Kramar Liz

• Kjell Präst
    Soldemor skrev 2009-12-22 12:04:12 följande:
    Grattis, tant Liz!Nu har jag haft skolavslutning, de var så söta, barnen och jätteduktiga. Det var mycket sång och musik! Och min betraktelse byggd på kollega Kjells, blev mycket uppskattad!
    Roligt att höra! Jag har haft två skolavslutningar idag, för åttor och nior. de satt väl inte som tända ljus precis men det var ändå ganska lugnt. Jag höll en betraktelse som var ny för dagen - även den handlade dock om Betlehemsstjärnan...
    För övrigt tycks jag ha fått ett psalmförfattarstipendium idag, enligt en stor kyrklig tidning Har dock inte fått det bekräftat av stiftelsen som i så fall skulle ha gett mig stipendiet... Så vi får väl se om det klarnar under dagen...
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-22 12:52:08 följande:

Roligt att höra! Jag har haft två skolavslutningar idag, för åttor och nior. de satt väl inte som tända ljus precis men det var ändå ganska lugnt. Jag höll en betraktelse som var ny för dagen - även den handlade dock om Betlehemsstjärnan...För övrigt tycks jag ha fått ett psalmförfattarstipendium idag, enligt en stor kyrklig tidning Har dock inte fått det bekräftat av stiftelsen som i så fall skulle ha gett mig stipendiet... Så vi får väl se om det klarnar under dagen...
    Har du skrivit en psalm? Vilken?
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2009-12-22 13:11:36 följande:
    Kjell Präst skrev 2009-12-22 12:52:08 följande:
    Har du skrivit en psalm? Vilken?
    Nä, jag har skrivit en del texter varav ett fåtal också har tonsatts. De finns inte i någon bok eller så, men några har publicerats. Det är några av dessa texter som den aktuella stiftelsen bedömt och tydligen ansett värda ett stipendium...
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-12-22 13:32:16 följande:

Nä, jag har skrivit en del texter varav ett fåtal också har tonsatts. De finns inte i någon bok eller så, men några har publicerats. Det är några av dessa texter som den aktuella stiftelsen bedömt och tydligen ansett värda ett stipendium...
    Vad roligt! Så duktiga kollegor jag har!

Hade ju varit roligt att använda om de går att få tag i. Var ´är de publicerade? I något nothäfte?
  • Cantaton

Kul! Hoppas det stämmer

Kjell Präst skrev 2009-12-22 13:32:16 följande: