• Svar på tråden Tantvarning6
  • Bobou

Meeen... Vad gulligt! Hoppas det går bra på undersökningen imorgon!

Aleta skrev 2009-12-21 21:31:48 följande:
    Ojojoj, här är man borta två sekunder och då blir det bröst och ekivoka julkort minsann! Jag har tillbringat hela dagen på först vårdcentralen och sedan barnakuten i Växjö. Lillan är ordentligt genomklämd och genomlyssnad. Hon är hur snäll som helst och lyckades till och med sova sig igenom en ultraljudsundersökning, det ni! (Brrrr iskall gele på magen och ryggen.)Det roliga var att hon blev blixtförälskad i läkaren. Han fick hålla i alla hennes leksaker och hon sjöng för honom. När han kom och sa adjö så försökte hon följa med honom. Vi fick vänta en liten stund till och då gick hon och spanade i korridoren tills någon förbarmade sig över henne och släppte in henne på hans rum. Han fick en kram och efter det försökte vi gå igen, men hon släääääpade sig ut ur korridoren och en sjuksyster frågade hur det var fatt. Sedan fick hon säga hej då till favoritläkaren en gång till och han sa att vi fick komma och hälsa på honom i morgon.Det blir nämligen magnetröntgen imorgon. Oroliga mamman kunde i alla fall dra på smilbanden när dottern lyckligt mumlade "Martin" innan hon somnade.
  • Sonja68
    Bobou skrev 2009-12-21 21:10:11 följande:
    Men Sonja, är du helt säker på det? Underklädesexperterna säger ju att nästan alla kvinnor har för stor omkrets/små kupor. Och du är ju så smal, har du verkligen 80? Å andra sidan, kan man ju ha en stor eller liten bröstkorg, det handlar inte bara om fetthalt.
    Jo, jag är säker! Alla tror att jag har 70 eller 75, tills de mäter själva. 80 cm it is! Även när jag är som smalast.
    Och A-kupa. Någon enstaka gång har jag hittat 75B som passat, men det är sällsynt.
    Vet inte varför jag har stor bröstkorg, kanske för att rymma mina relativt stora lungor (för resten av min kroppshydda). Läkaren som gjorde lungtestet sa att "Du MÅSTE vara längdskidåkare". Ehhh, näe... Men körsångare

Aleta; Lilla söta dottern... så gulligt. En crush på läkaren Hoppas ni snart får veta vad det är som gör att hon har ont och att det inte är något allvarligt.

Heloise; skit att må så där inför jul. Och ni som ska ha jul hemma hos er.

Fulle: Impad, kaklar du själv?! Jag skulle aldrig våga. Min man gör sånt där, vare sig han kan eller inte. Han är bara inte rädd för att prova.

Tinker; blir ni hemma över jul och nyår?

Kram till alla som vill och behöver.

*Dyker ner i pappershögarna*
  • Sonja68

Skrev jag Fulle?! Är jag fuller eller???

• Daa

Aleta: så gulligt att dottern blev förälskad i läkaren. Hoppas ni får bra svar idag.

Heloise: skit också! Skit, skit. Har du gjort något särskilt när du har så ont i ryggen?

Jag har 70DD, borde egentligen ha kanske 65 E. Fått det så av naturen och har då och då undrat vad naturen tänkte på. De är mest ivägen och det är svårt att hitta kläder som sitter snyggt.
    Nu ser jag med viss bävan fram emot den bröstförstoring som kommer att komma (hoppas jag!) naturligt en tid framöver.

• Aleta

Tack sötnosar.
    Nu är det iväg till magnetröntgen. Vi får inte svar idag, det blir hundratals bilder att gå igenom och jag törs inte skriva vad de letar efter för då börjar jag gråta.
    Hon har i alla fall gjort sig fin med hårspännen för att hon ska träffa doktor Martin.
    Kram allihop!

Hoppas du blir bättre snart Heloise.

• Cantaton

Söt hon är Hoppas det går bra med magnetkameran, det är ju lite läskigt att åka in i det där "röret". Men då är det nog jättebra att hon fått ett sådant bra förtroende för doktor Martin Hoppas också att det inte är något allvarligt.

Aleta skrev 2009-12-22 10:12:03 följande:
    Tack sötnosar.Nu är det iväg till magnetröntgen. Vi får inte svar idag, det blir hundratals bilder att gå igenom och jag törs inte skriva vad de letar efter för då börjar jag gråta.Hon har i alla fall gjort sig fin med hårspännen för att hon ska träffa doktor Martin.Kram allihop!Hoppas du blir bättre snart Heloise.
  • didis

I em åker jag hem och firar jul! Tänk att jag redan klarat halva tiden som vekcopendlare! Inte klokt vad det går fort.

I morgon ska vi koka skinka och knäck och myyysa, ska bli så enormt skönt efter det här hektiska halvåret.

Om jag inte hinner hit före jul så GOD JUL allihopa!!

En särskild julhälsning till Aleta o dottern, hoppas det är en snabb kollega till mig som granskar bilderna så ni får svar före jul. Att vänta på besked är ofta värre än själva beskedet.

• Heloise

Nej jag vet inte vad jag har gjort, men jag får nalla på gömman av citadon iaf under själva städningen.
    Känns lite bättre idag

Vilken gullig dotter Aleta, tänk om det skulle vara lika gulligt när en annan tycker att läkaren är charmig

Nu håller jag på och laddar upp inför julstädningen, med lite bra musik. Ska lyssna på en ljudbok medans jag städar.
    Lyssnade ut den sista av 3 böcker i en serie igår och i näst sista kapitlet dog huvudkaraktären. Sista kapitlet var bara en massa emotinellt, vänner som tog farväl etc. Så jag grät i en halvtimme hysteriskt och sen gick jag upp och skällde på Panzer för att han inte kommit och lagt sig, det kändes lite bättre sen faktiskt