Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning6

Shit vad skönt att man numera har egen tvätttuga och inga kärringar däri!

Nu har jag kokat mig och sonen vaaaarm choklad, fast i min mugg är där även en försvarlig slurk med mörk Rom , åsså rejält med vispgrädde såklart.
    Och hoppsan, jag råkade hitta en ensam äppemazarin i skåpet. Där kan den ju inte ligga och bli gammal och lite vispgrädde kan aldrig skada på ett bakverk, så nu blev den en äppelbakelse.

Skål på er, nu ska vi kolla på Indiana Jones, för min son är ledig imorgon, så vi kör onsdagsbio här ikväll...

• passionsblomman

*snörvel*

Idag är jag sjuk och slokig. Jag kunde inte dova inatt ör det bara kröp i hela kroppen, ni vet sådär när själva sjuket bryter ut.
    Så jag har sovit halva dan. Sambon blev orolig nog för att göra thé med honung och två rostade mackor med ost och marmelad och servera på sängen.
    Det, mina tanter, hör definitibt inte till vanligheterna.

Sedan har jag uppdatert mig med min mamma i ett lååångt telefonsamtal.

Det är sedan min mer korkade sysselsättning upptagit min eftermiddag:
    Vi fick hitlevererat 8 kubikmeter ved som jag bara kände att jag vägrar låta ligga ute eftersom det ju HÄLLregnar mest jämt tycker jag. Idag sken solen och sambon var ledig, så jag tänkte att nu jäklar ska den in! (veden)
    Så jag har stått i källaren och staplat det som sambon kastade ner. Det blev efter ett tag förbaskat jobbigt och jag är glad att det inte var lite mer, för nu är jag totalt färdig.

Väldigt dum sak att göra med en vrålförkylning, men nu är den iallafall under tak och vi kan elda ett tag.

När man är novis på sådant härså är det också intressant att se hur mycket ved man egentligen får in i källaren och hur mycket 8 kubik i stjälpt mått blir när det är staplat.

Roligast idag: brev från Buttan i brevlådan!
    SÅ lyxigt det är numera när man nån gång inbland får ett riktigt brev!

• passionsblomman

"Kosse och Bajsa!"

*skrattar fortfarande högt*

Aleta skrev 2009-11-26 20:07:22 följande:
    Tack Passionsblomman, precis vad jag behövde just nu.
  • passionsblomman

Nu har jag nog smittat hela byn med min förkylning! Jo, för jag stod inte ut med en dag till i pyjamas och veta att det var 1:a advent och inte få sjunga Hosianna. Så jag duschade och bytte om och bestämde att hela familjen skulle gå på adventsgudstjänst i byns kyrka. Det var jättemysigt och det hela startades upp med värsta fyrverkeriet ute på kyrkbacken! Sedan massa sång och små söta barn som tände ljus.Efteråt bjöds det på skinkmacka, kaffe och pepparkakor i församlingshemmet, med mer sång. Vi hakade på där med. Ett sätt att få se fler ansikten i samhället än bara de som är aktiva i idrottshallen.

Nu har vi även varit på ICA MAXI och fyllt på med ljus och lite ljusslingor till utomhusbruk etc. Sambon har begripit att han behöver vara mer delaktig i mysighetsfaktorn på huset än jag behöver vara i hans träning... (vi hade en ganska upprörd diskussion i fredags och jag var så förbannad att jag kunde bett honom flytta. Delaktighet i vårt hems ombonande fanns med som en del i sagda diskussion)

Jag har insett att det fattas stjärnor och ljusstakar i ganska stort antal till olika fönser i huset för att jag ska vara nöjd. Men det får nog dras en repa efter jul när det är värsta rean, för det blir ju svindyrt. Tror jag ska ta en sväng på någon loppis också och se vad som kan finnas.

Hejja Panzer förresten!
    Och Heloise: ring städerskan!

Välkommen hem Mulle!

• passionsblomman

Hihihii! *övar på att nå knävecket*

Kjell Präst skrev 2009-11-30 09:28:30 följande:
    För att pigga upp eventuella morgontrötta tanter vill jag gärna dela med mig av två visdomsord som min fru (Nej, Frulle, hon är inte "min man")levererade igår. Min fru är en mycket klok kvinna, dock försöker hon ibland få alltför mycket att rymmas i den arma skallen. Alltså sa hon till vår förkylda tioåring: "Nys inte rätt ut i luften, nys i knävecket istället"Och när mobiltelefonen ringde: "Är det min väska som väskar?"
  • passionsblomman

didis: Jag vill helst ha både tomtarna och Hosianna. Fast igår borde jag egentligen hållit mig hemma helt och hållet.

Mulle-underbart att pappa blev så glad och att resan blev lyckad! Skulle också gärna göra det där!

I´m yours: flytta? voffö då?

Cantaton: HURRA för papaps framsteg!

Heloise: Bra plan, har du ringt städkvinnan än?

Tinker: men VA vilken prisskillnad!

• passionsblomman

Sonja: Jag tycker Julros är den by far vackraste mest speciella blomma man kan tänka sig! Och finns det täppa så planterar man ut den sedan och förundras över att det kan blomma mitt i snödrivorna.

• passionsblomman

Joråvettusatte, Julros, eller Helleborus som den heter på latin brukar finnas i blomsterhandeln nu och du har den alltså INNE när den köpts så här års. Sedan kan du spara den och sköta soom en vanlig krukväxt och till våren plantera ut den. Den är perenn, så den kommer upp och blommar när den tycker det är lagom.
    Min mamma har en (som hon fått av mig vid jul) som nu statt fullt av knoppar och hon bor i Jämtland, så jag är rätt säker på att det funkar.

• passionsblomman

Inte ett DUGG förånad att du sålde alla pralinerna Aleta.
    Grattis!
    Inte så noralt med tusenskönor nu-det såg jag här med häromdan, men å andra sidan är jag mer van vid Jämtlandsjul så jag vet inte riktigt vad man ska vänta sig. Fast riktigt så HÄR mycket r-e-g-n vet jag inte om jag hade räknat med.

Heloise, recept på skjuts-in-i-ugnen-limpan tack!

Svar på tråden Tantvarning6