Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning6

JUST precis exakt!

För se det snöar ja se det snöar det var ju roligt HURRA!

Aleta skrev 2009-12-15 15:13:50 följande:
    Jag älskar snö hela tiden - det blir så ljust igen!(Fast slask hatar jag, det ska vara lite kallt.)
  • passionsblomman

Aleta, en hund som drar upp morötter?

Än har man alltså inte hört allt!

Alla pralinerna kom idag i en fantastiskt väldoftande låda!
    De ser precis perfekta ut och jag fixar bankgrejen imorgon. Gulle dej, jag är så GLAD!
    Jag kan bara atla om att mitt gottbord i år kommer att bli synnerligen svårslaget.
    Och JO, gottbord är VISST viktigt, ÄVEN om man egentilgen redan är mätt...

Vad läskigt med din lilla flicka förresten! USCH vad hemskt när det är något med barnen! HOPPAS det visar sig vara nada och ingenting!

• passionsblomman

jag har uträttat så jäkla mycket idag att jag är vrålnöjd med mig själv!

*sonens julklappar inköpta. 45 minuter effektiv tid inne i oskarshamn under vilka vi även hann in på banken för att aktivera våra nykomna minutenkort.

*kollat in vart vi ska köpa vår julgran-det blir definitivt en Kungsgran.

*Skjutsat sambon till jobbet.

*Varit på Granngården och tjackat kattmat, 15 kg rakt av.

*Där var det rea på alla julbelysningar > Passion köpte 2 st ljusstakar till salen och Konjakshörnan samt röd stjärna till sonens rum.

*Klarat av blomsteraffären och fixa Julros, Tazetter opch vit Amaryllis till den snart helt vitpyntade Punschverandan.

*Hem och packa ur allt ur bilen och möta upp sonen.Leta krukor inför pyntandet och montera upp ljusstakarna-jättefint!
    Googla lite lokala butiker för olika inköp, kolla vägbeskrivningar och så iväg igen...

*All fisk är nu inköpt på bygdens stothet, Timmernabbens rökeri. En sak är säker-det finns fisk till detta julbord!Fem sorters sill, flatrökt ål och så varmrökt, kallrökt och naturligtvis gravad lax.

*Nästa anhalt: Timmernabbens karamellfabrik. Brända mandlar, marmeladkonfekt, chokladkrisp etc...Godis är gott!

*Hem igen och lasta ur och in i frys, kyl och skafferi.
    Fixa mellis, elda lite mer i pannan och så svisch iväg till fotbollsträning.

*Tillbaka in till Oskarshamn för att hämta upp sambon. Jädrar vilket snöoväder! Körde vrålförsiktigt och blev helt trött i ögonen av alla virvlande flingor.

*In på Jysk och fixa databord, och fler kuddar och plädar.

*MC Donalds

*ICA Maxi. Hade en kupong som gav 10% på hela inköpet som välkommen till stan. Ganska smart att spara den till nu va?
    SATAN i gatan vad vi har handlat! Allt från dasspapper till Julmust och sillsallad...
    Fast skinkan och lite korvar och så ska jag köpa på den där gårdsbutiken där de säljer sitt egna griskött. Dit får jag åka i helgen eller så.

Nu är allting inpackat i kyl och skafferi och imorgon kan det få snöa bäst det vill, för då ska jag inte köra bil utan vara inne och fixa färdigt i rummet jag började med igår.

Får man svimma nu?

• passionsblomman

Vad skönt!

Och förresten är det ju helt fantastiskt hur utvecklingen ser ut för din pappa!

Cantaton skrev 2009-12-16 00:29:54 följande:
    Jag tror att jag delvis kanske har kommit på min lösning..
  • passionsblomman

Jag har fått frågan av Janne Schaffer ifall jag ville gå vidare med honom till SpyBar. Jag sa nej tack.

Idag har jag inte gjort ett skit mer än ringt några jobbiga telefonsamtal, sådana där nödvändiga och som annara är ett dåligt samvete.
    Tvättar gör jag iofs också men fasen vad segt det går idag!

Kom just på att om man ska få sin a-kassa så är det nog bra att gå och posta kassakorten också...

..och på ICA har de kanske en piasavakvast-my GOD vad det snöar!

• passionsblomman

Sonja vilken underbar kväll!

Didis, menar du på allvar att man kan dö av karies? På alldeles riktigt? *går och borstar tänderna*

Bruttan ,jag har redan ritat chockade gubbar i andra tråden.... *kramar om här också*

Cantaton, det är ok att vara skör i perioder. Det är jag också och har varit hela hösten. Man får ge akt på sig och ta en dag i sänder.

Lika effektiv som jag var igår, lika oflytig har den här dagen varit. Allt har gått så TRÖÖÖÖGT och helt vimsigt och splittrat.
    Nåväl, databordet är ihopskruvat åtminstone och medan sambon gjorde det fick jag undan en hel del av grejorna i det rummet. Det är arbetsrummet eller obbyrummet ochdet var helt FULLT av kartonger tills nu. Det var där jag började i förrgår.
    Idag stod jag som ett fån och bara undrade vad i allsindar jag skulle göra med allt....

..nu är en hel del omsorterat och somligt inpackat i det lilla skåp som fanns. Resten är prydligt staplat i ett hörn och över den högen tänker jag hänga ett överkast så det ser lite mindre ut som ett förråd.

Vi saknar en hel del i fråga om förvaring i huset. Man byggde inte med så mycket garderober förr utan det var ju linneskåp, skänker och buffér och sånt man förvarade linne, porslin och annat i.

Nu blir det inte mer idag och förresten har det ju redan blivit imorgon så jag ska väl lägga mig. Hoppas det går att sova inatt.

• passionsblomman

Om det inte vore för den där akademiska graden som behövdes skulle jag utse mig till julchef omedelgenast.

Jag tror didis skulle paxa de där soffplatsen och vinglaset, visst didis?

Jaha nu är det massor sent igen. Vi ska upptifdigt imorgon och bege oss mot staden och julklappskaoset...huvva!
    Men först ska jag gå ut i natten och se på vårt hus där det lyser två nya stjärnor ikväll. Man måste titta och beskåda och känna sig nöjd även med de små sakerna.

Annars har jag idag flyttat på datorn och kopplat ihop allt igen-hurra jag har ett bord att sitta vid och har inte tangentbordet i knät längre!

Skotta snö blev ju tvunget och skoveln gick av så jag fick leta reda på en sådan där liten man har i bagaget på bilen och skotta dubbelvikt. Det känns i ryggen...

Annars flyttar jag runt en massa prylar åt olika håll och försöker göra rummen så mysiga och ordnade det går för våra gäster. Det går sannerligen inte fort, men tiden däremot, den bara rusar iväg!

Heloise skrev 2009-12-17 23:46:49 följande:
    Underbar, men det fattas en person: the wife: känns igen på de ivriga hejjaropen ifrån en sittande ställning( företrädelsevis ifrån soffan) hon håller ofta ett vinglas i ena handen och en kamera i den andra
Svar på tråden Tantvarning6