Tantvarning6
*kram Heloise* hoppas du kan sova gott
*kram Heloise* hoppas du kan sova gott
Efter en lång, gråten kväll (inget mer som hänt, bara ostabil) ska jag nu ge mig på ett försök att sova.
Ja det snöar o snöar o snöar här också! Love it! Fast jag vet inte om jag vågar tro att bussen kommer i tid sedan. Ska nog skippa bussen och gå istället... Om det nu är så mycket lättare att pulsera fram i snön... Alternativt satsa på en tidigare buss?
Åh vad underbart det känns att få något varmt i kroppen. Ibland är ju te bara det bästa som finns!
Jag satsade på att promenera - men gick bussvägen. Så när det plötsligt kom en buss (i tid eller inte vet jag inte) hoppade jag på den. Hem gick jag emellertid eftersom jag alldeles strax har en spelning och jag ville vara säker på att komma hem.
17.00 konsert... Vi skulle rigga kl. 16 men givetvis är det trafikolyckor så pianisten har inte kommit än. De hämtar upp mig och ljudanläggningen, då jag bor bara några 100 meter från stället där vi ska spela. I värsta fall får jag bära dit grejerna, var min första tanke, men med tanke på att mina muskler bara skakar efter passet med min personliga tränare är det ingen bra idé...
Ja, kör försiktigt och ha en fin kväll!
Konsert o konsert, vi ska sjunga o spela när ett företag har sin julfest Dock är jag ju fortfarande krasslig i halsen så jag är väldigt nervös för hur det ska gå... Pianisten får spela lite solo och så ska han sjunga lite som avlastning, men ändå... Tänk om rösten bara spricker eller försvinner hela tiden som i söndags... :-S
Efter några dagar i sjuksoffan längtade jag såååå efter att få träna och det fick jag minsann idag. Med min personliga tränare. Musklerna bara skakade i hela kroppen efteråt och jag var typ yr och hade druckit över en liter vatten. Puh. Men å vad jag mår bra! När jag klagade över att jag var så svag i armarna sa han att allt är relativt och avslöjade att jag var hans starkaste kvinnliga "kund" (Med tillägget: "Och det är inte som när man har konsert och säger till varje publik att Ni är den bästa publiken!")
Vet ni vem som precis ringde mig!??!?! PAPPA!!
Ojoj. Hoppas det går bra ändå. Och att han tar sitt ansvar med hjälp av gästerna