• Heloise

Tantvarning6

Åh jag är lycklig över att jag precis hört den 2 låten ifrån mitt favvobands nya skiva, This Is War 30 seconds To Mars. Helt underbar.

• Heloise

Oj Solde det låter inte bra alls, jag håller med Blomman och Didis kloka inlägg. kram på dig

• Heloise

Nytt inlägg i brudöverlämningstråden...

Usch blomman, jobbigt med gräl, men tur att du har fått en bra handläggare på AF iaf.

Här tullar allt på som vanligt, ska jobba helg usch! Men jag roar mig med att beta av kurslitteraturen för att mota tristessen,hoppas vara klar tills på måndag. Jag har bara 1 bok och en 3-4 facklitt böcker kvar.

Funderar på om jag ska skriva en bok, folk berättar de roligaste historierna för mig och jag bara måste skriva ner dem. Sen kanske det bara blir en bok för mig men det var då strunt i samma

• Heloise

Svisch svisch!
    Hej alla underbara tanter, jag får läsa ikapp lite senare men Vad skönt att din pappa är bättre cantaton och MV jag sänder stora cyberkramar!

Jag gjorde mammas fyllda isterband och dillstuvad potatis i dag, mer krävs liksom inte för att göra mig glad!

pusspuss tanter

• Heloise

Hello!
    Usch prata in om julen är ni snälla, jag vill inte vara en grinig grinch men julen ger mig ångest och stressar sönder mig. Jag tycker verkligen itne alls om julen! Påsk däremot det är min favorit högtid.

Mulle: Wtf, jag skulle bli vansinnig om det drog ut så pass mkt på tiden.
    Blomman: inte roligt med lillkillen( missen) man måste verkligen tänka sig för både en och två gånger tycker jag innan man skaffar en ny katt, speciellt om man har två redan som fungerar bra ihop. Men dessto roligare för din lillkille( dvs sonen).
    Bruttan: Jag hoppas du kryar på dig, halsfluss är avskyvärt.
    Cantaton och MV: stora cyberkramar till er båda, hang in there!
    Solde: vad roligt att Siena växer och mår bra.
    Lillabruden: jättefin lägenhet, dregglade lite när jag såg köket, jag vill oxå ha ett nytt kök.

Ni kan väl alla gå ihop och tag team'a Panzer, visst är det bäst att byta kök innan bebbe än efter? Jag menar vi lär ju låna pengarna iaf så det kan ju knappast spela ngn roll om vi gör det före eller efter. Jag är så jävla less på mitt kök, skåpen är så himla grunda att inte ens mina nya fina mattallrikar går in i dem, då får det vara nog!!!!

Jag är så jätteglad att jag lyckats ta mig i kragen och göra undan lite rester( från förra kursen) som jag har ignorerat, och nu känner jag mig så dum för det tog sammanlagt mindre än 1 h. Jag har ju kunnat gjort undan det här för 3 veckor sen och sluppit dåligt samvete över att ajg itne gjort det. Jag är bra korkad ibland.

Nu ska jag sticka iväg till friskis, oh just det jag och Panzer ska ut och käka med P's kompis A och den där tjejen vars nummer jag skaffade åt honom. Vet inte om jag berättade det?
    Hon och jag ska även gå på spinning på fredag, har svårt att hålla mig ifrån att se ut som en cheshire katt haha!

• Heloise

Hej hopp!
    Usch Cantaton, jag hoppas verkligen att det blir bättre med pappa din, och du är storartad som orkar hålla i ditt mål trots så mkt oro.
    Lillabruden, det var ju jättetråkigt med lägenheten. Jag hoppas att du Frulle mår bättre och att MV fått träffa härliga mannen, att Soldes man bytt sida( till katt och nytt hus sidan). Vad roligt att ni börjar bo in er i nya byn Blomman!

Didis jag vill def hänga på den där pizzerian

Jag har haft en upptagen men väldigt trevlig helg, just nu har jag precis tagit ut den 3:e limpan ur ugnen och Wallonerna( nå bullaktiga bullar med farinsockerfyllning) står på jäsning. Ryggen värker och jag har senapspulver över hela magen. Vi måste köpa ett nytt kök, alltså det är antingen nytt kök eller nytt hus( med nytt kök som första kriterie) jag klarar inte av att ha en miffat kök.

Stänger man en skåplucka åker en annan upp, tallrikarna får inte plats i skåpen och allting faller isär. Driver mig till vansinne, för det första är köket stort som ett frimärke, vilket jag kan leva med, men ostrukturerad köksinredning och allmänt jävla urusel interiörplanlösning, får min kockutbildade hjärna att vilja dra sig tillbaka, kura ihop sig i ett hörn och gråta krokodiltårar!!!

• Heloise

Jag drömmer om sådana där fiffiga dra ut lådor, källsorterings-dra-ut-låda under diskhon,ett skafferi och en ugnjäkel som inte har PMS!

• Heloise

Alltså just nu kan jag flytta hem till dig Didis och baka bullar eller vika tvätt eller vad som helst bara jag får vara i ett kök som inte faller isär runtomkring mig!

didis skrev 2009-11-15 22:11:40 följande:
    Välkommen hem till mig! Efter att ha haft ett fis-kök i många år byggde vi om och ut för 2 år sedan och numer är det mycket roligare att laga mat!Mitt tidigare skryt i tråden till trots är jag itne mycket för långkok och matlagning, åtminstone itne till vardags, men så trevligt att kastrullerna finns i EN låda och inte utspridda i olika skåp!Bäst gillar jag spisen där plattorna ligger på rad istället för i en fyrkant och luckan för micron som liksom dras uppåt och den chockrosa fondväggen och...
  • Heloise

Cantaton: stora kramar till dig!

Här regnar det, så himla tråkigt. Jag har precis kommit hem ifrån friskis och nu borde jag egentligen verkligen göra mig iordning, vi ska träffa ngr kolleger nere på stan kl 20:15, vår ena chef fyller 55 och vi ska ut och käka med henne.

Allt känns så hopplöst och trist och grått och tråkigt, men vi har ngt kul kvar; smekmånaden. Just nu ligger vi i förhandlingar om vart vi ska åka

Sen har jag på senaste tiden fått ett enormt behov av att dricka förskpressad apelsinjuice, jag som hatar apelsinjuice... ska bli spännande och se om jag får besök av "tanten" den här månaden eller om det bara är vitaminbrist haha.

Kram på er

• Heloise

jo indianer är ju bättre haha, indianer i vassen eller babianer i vassen som Panzer oftast säger, fråga mig inte varför.

Svar på tråden Tantvarning6