• Bettertogether

JUNI 2010 nr 3

Här hänger ALLA junibrudarna numera ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 21:31
    4 JUNI-
    JosieJose

-5 JUNI-
    Cotopaxi
    JBB
    yatzy86
    josefineoerik
    05juni2010

-12 JUNI-
    Grisbjörnen
    han och jag
    Plutten2010
    Yoodie

-16 JUNI-
    RocknRolla

-18 JUNI-
    1willB2

-19 JUNI-
    AGITI
    bettertogether
    Cina66
    Converse
    Gerberan
    Tinndra

-25 JUNI-
    ellabay
    Bellatrix1982

-26 JUNI-
    GrodanoJag2010
    jessie81
    krutt
    chokladmonstret
    Cessan78

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 3
  • Martinaa
    ona skrev 2009-10-16 21:20:49 följande:
    Jag har bara sett den på nätet än så länge :) Men efter att ha gått igenom över 3000 klänningar så vet jag att den ser ut precis som jag skulle vilja att min klänning såg ut. Har funderat på kinaklänning, men är ju så feg! Är det bara att maila dem, vad kostar det ungefär, vad kostar det att få klänningen hitskickad, allt sådant. Vågar ju knappt ens beställa saker från H&Ms postorder.. :D
    Jag ska beställa från Kina. Har följt kinaklänningstråden länge nu så jag vågar. Du får ju mäta dig och skicka in dina mått så de syr ju precis efter dig, och då ska det ju passa! :) Klänningen jag har sett ut ligger runt 2500:- med frakt, och jag tycker det är räcker för en klänning jag ska ha på mig en enda dag. Frågade vad samma klänning skulle kosta att beställa i butik i Sverige, och svaret blev 10 500:-...
  • gumzan
    Martinaa skrev 2009-10-16 22:00:55 följande:
    Jag ska beställa från Kina. Har följt kinaklänningstråden länge nu så jag vågar. Du får ju mäta dig och skicka in dina mått så de syr ju precis efter dig, och då ska det ju passa! :) Klänningen jag har sett ut ligger runt 2500:- med frakt, och jag tycker det är räcker för en klänning jag ska ha på mig en enda dag. Frågade vad samma klänning skulle kosta att beställa i butik i Sverige, och svaret blev 10 500:-...
    Vilken sida beställer du ifrån? Jag har spanat in en klänning från Landy,
  • ona

Troligtvis får det bli kinaklänning, men kommer att gå som på nålar från det att jag skickar första mailet tills jag får ta på mig klänningen.. Är inte direkt den som har lust att lägga hur mycket pengar som helst på en klänning, men vill ju inte se ut som ett troll i en sovsäck heller..

• Lina o Peter
    Martinaa skrev 2009-10-16 21:16:06 följande:
    Lina och Peter:Vilket bra tips med panelgardin! Ska jag fundera på... Hittar den dock inte den du skrev på hemsidan, kanske är en utgående om den nu var så billig??
    Nej den finns i vanliga sortimentet och ska inte vara utgående, men av nån jäkla anledning går den inte längre att hitta via nätet... Men den finns i lila, mörkgrått och nån typ av röd färg vet jag. 3 meter lång och 50 eller 60 cm bred är den, och kostar då 19:- per längd. Det går också att klippa i den utan att behöva fålla.

Jag mailade och frågade varför den inte längre finns på sidan, men fick svar att den finns, tror inte de fattade vad jag menade.... :P men såg den på IKEA i Göteborg och frågade personalen där om den skulle utgå och de sa nej.

Om du bild-googlar på FLYN LILL så kommer det upp en bild iallafall, men den röda ser nästan rosa ut där, och jag har inte sett någon rosa i butik.

Här går den också att se bild på:

brollopsplanering.blogg.se/2008/november/
  • Martinaa

Aah, då var det fel färger ändå... Men en billig panelgardin borde ju inte vara så svår att hitta... Får nog höra med mitt festställe först dock, de ordnar så mycket med dekorering själva. Plus att det var väldigt smala bord...

• chokladmonstret
    ona skrev 2009-10-16 20:58:33 följande:
    Äntligen! Jag har hittat min klänning! Den är helt perfekt, draperad precis som jag vill ha den, rätt skuren, med andra ord; drömklänningen!Dessvärre är den i fel färg. Champagne. Jag vill ju ha en vit-vit klänning! Och så tror jag att den är i "fel" material. Hur ska jag göra? Det är en Asperaklänning. Någon som vet?
    Har du bild på den? det kanske går att sy upp en likadan men i tyg du gillar??
  • ona

O ja, bild har jag. Så det löser sig nog, jag har tre mostrar som är sömmerskor och en kusin som utbildar sig inom området, så det löser sig säkert på ett eller annat sätt ändå. Men jag ska nog ändå fara och prova klänningar "i butik", för jag har ju ännu ingen aning ifall modellen passar på mig. Vet hur jag vill att klänningen ska se ut, men jag vet ju inte hur jag skulle se ut i en sådan klänning, eftersom jag itne har provat någon klänning alls!

(För den som undrar över vad jag har för smak när det gäller klänningar så är det är en Aspera 4167)

• Lina o Peter

Ja våra bord är också smala, -70 cm.. Så därför måste löparna vara smala om det ska få plats tallrikar och allt på varje sida också.

Synd det var fel färg, men som du sa så finns det ju billiga paneler lite här och var. Dollarstore brukar ha en del tror jag. Om inte festlokalen har då alltså.

Kolla även vanliga gardiner, de är ju ofta 2,5 meter långa och ca 1,50 m breda, och går ju att klippa längs långsidan i så många "remsor" man behöver. Kan bli ganksa många meter "löpare" per gardinförpackning.

Vet inte vilken färg ni ska ha men IKEA har även en gardin som heter SARITA för 79 kr per förpackning, den finns i lila, cerise-rosa, blått och svart.

Lycka till!

Svar på tråden JUNI 2010 nr 3