vi ska också göra vår egen buffé + tårtor!
vi är inte så krångliga av oss utan gillar enkelt så...menyn typ:
Blir tysk potatissallad a la Sofia= jag (olja,rödlök,örter,citron,salt och peppar på kall färsk potatis). lätt att göra till många!
till det gravad lax (får någon av våra pappor fixa)
rostbiff, kanske älgstek a la svärfar,vegetasriskt alternativt (TIPS någon?)
röror,kanske någon paj(receptet ovan gillar jag) sallad, färskt bröd
jag har haft en bröllopskris i några dagar. fått veta att ett gäng nära och kära inte kan närvara den 5 juni :( det är 3 syskon (och deras familjer och respektive de gäller) som jag är uppväxta med, pappas kusins barn. vi har gjort allt ihop! gått på samma skola, haft alla semestrar ihop, nyår, påsk, sportlov,födelsedagar,studenten,komfirmation och helt vanliga middagar och vardagliga ting. Allt!
men nu har jag lugnat mig (tror jag)finns lokalen ledig helgen efter så kör vi på det annars är det ödet eller nått och jag kan bjuda några andra som jag fått valt bort (kommer inte ha bjudit en enda kusin tillexempel)men det känns tråkigt, speciellt då jag kommer närvara på en av syskonens bröllop under hösten. alltså det är ju roligt att jag kan närvara på hennes,men endå lite sorligt eftersom de inte kan komma.hoppas på den 12:e nu då!
hoppas jag får svar imorgon så jag göra klart inbjudningarna...mest datumet som saknas innan de ska skrivas ut!