• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej hopp här är jag!!!!

Har inte alls hunnit vara inne och läst så mycket för jag är liksom Sweet inne i en rörig och stressig period.
    Hinner inte alls med tyvärr.
    Har bara läst sista sidan från förra tråden men kanske kan jag läsa mer senare idag....

AM
    Härlig start!!!
    Och ett bibliotek hemma drömmer jag också om.....

Nenne
    Skulle också gärna vilja läsa din blogg.

Tinga
    Malte äter mycket bättre på dagis än hemma så jag har börjat släppa hans dåliga aptit här hemma men lätt är det inte.

Hattis
    Välkommen hit!!!! Själv befinner jag mig i Skåneland.

Sweet
    Max var också världsbäst på att inte sova och slutade att sova middag innan han fyllt 2 år. Vet hur det är att inte ha egentid.Medan Malte är världsbäst på att sova.

Gosnosen
    Håller verkligen tummarna för att det hela ska gå vägen! Grattis!!!!

Lappis
    Kul att kursen är igång och att maken klarade sig fint.

MSW
    Lycka till med tentan!

Om 2 veckor ligger vi på playan och lapar sol och paraplydrinkar.

• Mrs  B

Nenne
    Inboxar dig alldeles snart!

BS
    Japp, här finns möss tyvärr....
    En är fast i fällan och slängd i soptunnan och en är fortfarande lös. Max tycker vi ska skaffa en katt som kan jaga mössen men får gång på gång förklara min allergi och att det inte går.
    Nu har vi istället fällor överallt och hoppas att den ska fastna.
    BLÄ!!!!

PB
    Här lever inga blommor inomhus. Jag tar död på allt och maken som egentligen har gröna fingrar hinner inte.
    Vill du bli vår florist????

• Mrs  B

Hej hej

Håller på att läsa ifatt....

Musdiskussionen
    Husmusen nr 2 är fortfarande inte fast men å andra sidan har vi inte hört honom heller så han har kanske gått ut????
    Maken säger också att det bara behövs ett litet litet hål för att en mus ska komma in och det finns ju överallt i ett hus.
    Blä säger jag bara.....
    På 6 år har vi hittat och tagit fast 4 möss.
    Kanske inte så mycket men äckligt enligt mig.
    Nu har vi fällor ute men ska kolla upp eluttagen också. Gift är ju ingen diskussion eftersom vi har två små barn men något annat kanske funkar....

Katt är det enda djuret som jag tåler och skaffar vi en kanske jag blir allergisk mot dem också och det vill jag INTE. Många har katt och jag vill gärna kunna åka hem till dem och hälsa på. Men Max tjatar om en katt, förstår inte riktigt när jag förklarar....

• Mrs  B

BS
    Javisst är Novalucol got!!!! Blev som godis....

Snaily
    Grattis till makens jobb!
    Och snart IVF start?

PB
    Min brudbukett bestod av vita rosor, vad säger det om mig????

Jul här kommer att bli som vanligt. Aldrig någon diskussion.
    Lillejul med mina föräldrar
    Julafton med resten av min släkt
    Juldagen med makens familj

Sen fyller ju Max år på JULDAGEN så vi får väl klämma in hans födelsedagsfirande också någonstans.

• Mrs  B

Koko
    Hoppas katten kommer hem snart!
    Mjölkfri kladdkaka gör jag enbart här hemma liksom allt annat jag bakar och det blir hur gott som helst!

• Mrs  B

Snorkfröken 77
    Ja, det är ju något att fundera på. Söt var den ju också.

• Mrs  B

Oupsie
    Ja, mina allergier får folk att börja tänka lite för jag är inte som alla andra. Ett intressant fall!!!!

• Mrs  B

Jag vill också åka till Canada!!!!!!
    Har en kompis i de fransk talande regionerna som jag gärna vill hälsa på. Och se lite hockey förstås.

• Mrs  B

Precis hemkommen från mina föräldrar, som bjöd på middag. Min mamma jobbar helgen så idag blev det fredagsmat. Härligt för en stressad småbarnsmamma att få äta fin fredagsmat en onsdagskväll.

Hängde upp tvätt i tvättstugan nyss och såg då att musen ätit upp osten men inte hamnat i fällan.
    Attans me.....

Sen välte Max ner två glas från vårt bröllop så de gick i sönder. Skickade upp han på sitt rum och nu ska jag bara räkna till 10 sen blir det natti natti......

AM
    Vi har åkt till en del Sunwing resort hotell och det är dyrt men perfekt när man har småbarn.
    Om en vecka reser vi till Kanarieöarna men då till ett Garden Hotell. Hoppas på att det också ska gå bra!
    Vi har valt att köpa blöjor där nere denna gången (dubbelt så dyrt tyvärr) men vi måste ha mat med till Malte så blöjorna går bort.

• Mrs  B

PB
    Oj, vilket besök.....
    Har själv aldrig varit i den sitsen men förstår att det kan vara jobbigt med alla samtal och kommentarer.

Idag fångade jag husmusen med hjälp av grannen (en gammal tant), vi slängde ut musen men tror ni inte att han hittade in i huset igen. Snabb som f*n var han också. Har iaf hittat en springa som ska täckas igen så fort vi fått tag i rackan.
    Nu är jag arg.
    Husmusen har ju faktiskt inte heller betalt hyra så nu hoppas jag att han istället dör på kuppen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter