• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej hej!!!

Långa kramar till Frullis!!!!!!!

MSW
    Har även jag min sista dag på praktiken på tisdag för imorgon är det Växjö igen och tycker också att det är lite trist....
    För visst är det kul att vara ute bland barnen???
    Skolan här går också upp och ner men så är det och det är bara att försöka hänga på...
    Malte har vaknade även han vid dem tiderna och ibland somnade han om, fast för det mesta var han vaken. Gick inte alls att få honom att sova. Det blev istället spjälsängen med en massa leksaker och sen tv:n när programmen körde igång.

Kängu
    Kul att du trivs med det nya jobbet!!!!
    Pendlar du med tåg eller???

• Mrs  B

Hej hopp!!!

Nyss hemkommen från Växjö och dagens skoldag. Godkänd på tentan iaf!!!
    Max är hos farmor i helgen så förhoppningsvis blir det lite gjort inför julen i helgen.

Föräldrakurs
    Var väl sådär och gav inte så mycket egentligen. Vi gick när vi väntade Max på MVC men fick aldrig något erbjudande med Malte.

Föräldraledighet
    Jag har varit hemma 13-14 månader med mina barn medan maken bara har tagit någon dag här och där. Har inte blivit mer pga att jag inte har haft ett jobb att gå tillbaka till och sen bytte maken jobb mitt i allt. Hade jag haft ett jobb hade maken varit hemma, kanske inte 6 månader men väl 2-3 månader.

Blivande fru L
    Har inte läst ikapp helt och hållet men har förstått att du plussat!!!! Stort grattis till er!!!!!!

Snaily
    Vilken krånglig kropp du verkar ha. Krya på dig!!!!!

Hade tänkt baka lite i helgen. Har någon förslag på något gott att baka?????

• Mrs  B

Snaily
    Tack!
    Tänkte baka lussebullar idag.....

Vickan
    Köpte faktiskt hem saker till en mjuk pepparkaka nu när jag var på Maxi. Ska prova göra den Maltevänlig dessutom, dvs med havregrädde och mjölkfritt smör.

Vänner
    "Busiga bebben" har jag i min kurslitteratur denna termin (barn och ungdomslitteratur) och kan verkligen rekomendera boken.

• Mrs  B

Stort grattis till Nenne och P!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Härligt härlig..........

• Mrs  B

HÄRLIG måndag helt enkelt!!!!!!!!

Här bakas det lussekatter och lite annat smått...

Går dock sådär med två små busungar......

• Mrs  B

Tinga
    Rolig meny killarna har....
    Kommer du inte ihåg Max matäventyr, runda mackor utan kanter tex.....
    Malte kladdar för tillfället väldigt mycket med maten. Ena dagen älskar han tomater andra dagen hatar han det..... ?????

Telis
    Oro för sitt foster och sina barn kommer nog alltid att finnas... men som allt annat går det i perioder och tur är väl det.
    Tyvärr kunder jag inte njuta av min graviditet med Malte pga av mitt mf men med Max mådde jag super och njöt.

Gosnosen
    Vi åkte också en vecka i november och det behövdes verkligen. Det var 25 grader när vi kom och 33 när vi åkte, sol o bad......

• Mrs  B

Tinga
    Nä, Malte är ingen rolig matkille just nu och Max är fortfarande ensidig i sin kost så du kan ju tänka dig hur "tråkig" vår mat blir här.......

Hur blir det förresten med vår Skånedate?????
    Någon som vet eller har förslag????

I morse provade vi vanligt smör på mackan till Malte och gissa om jag är nervös inför vad som ska hända......
    Vi har ett schema att följa och jag håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen.
    Malte fick vaccinationen i lördags och då passade vi även på att kolla hans vikt och längd. Han ligger precis över kurvan så han har inte jättemycket att ta av....

• Mrs  B

Hattis
    Ja, vi håller tummarna på det iaf.

• Mrs  B

Snorkis
    Det var Max. Och visst är den bra.....
    Och det gällde även runda mackor......

Han är så rolig just nu......
    En pysselman och sen har han alltid tusen frågor han vill ha svar på.

Ex: Kan man dricka vattnet i toaletten?

Då undrar man ju varför den frågan kommer upp...

• Mrs  B

Mugglan
    Stor kram till dig!!!!!

Hattis
    Eller hur???? Vad har han gjort????!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter